Juhannukseen menee karmeasti rahaa
Mitä hyvää, vähän juhlavampaa ruokaa, voisi tehdä ilman, että menee satoja euroja?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole juhannus töissä; saat rahaa.
Aika masentavaa että ihmiset on juhannuksen ja joulun töissä. Ymmärtäähän sen että joillain aloilla pakko, mutta itse välttelen juhannuksena kaikkien palveluiden käyttöä. Nämä ajat ovat mielestäni rauhottmusta ja lepoa varten.
Minusta siinä ei ole mitään masentavaa. Olen erittäin mielelläni töissä esim. juhannuksen ja pääsiäisen, voin hyvin rauhoittua minä tahansa aikana kun minulla on vapaata, ei siihen tarvita yleistä juhlapäivää.
Olisin myös mielelläni töissä juhannuksena jos olisi vuorotyö. Viime vuonna menin aattona auttamaan paikalliseen ravintolaan mutta tänä vuonna ei ole mahdollisuutta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavallani, työkaverillani menee rahaa kun on ruokkinut jätti sakin lapsia, lapsenlapsia ja niiden puolisot mökillään että saa ne sinne tulemaan ja nyt on pulassa hintojen nousun takia. Millään ei samaan määrään ruokaan ja juomiin rahaa ei ole. Epäili että ne eivät tule jos pitää olla omat ruuat.
Tuohan on karmeaa lokkeilemista. Maksattaa nyt vanhemmillaan ison porukan eväät! Ymmärtääköhän edes hävetä?!
Riippuu varmaan, mitä haluaa tehdä juhannuksena.
Jos haluaa mökkeillä tai matkustella, niin kyllähän siihen rahaa saa palamaan.
Itse ollaan usein juhannukset kotosalla, kun asutaan maalla. Meillä on omassa pihassa uima-allas ym. ettei tarvi senkään puolesta lähteä merta edemmäs kalaan.
No ei kyllä mene. Ihan normaalisti vietetään juhannusta. Mökeillään, kalastetaan, saunotaan, grillaillaan. Ruokiin 40-50 euroa, bensat n. 10. Ruokaa ostettaisiin muutenkin. Perunaa, makkaraa, kasvisnyytit, halloumijuustoa, mansikoita, graavilohta ja silliä, karkki, limppari. + kalat järvestä eivät maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla sillä on kristillinen merkitys kuin joulullakin.
Eikä ole, pakanajuhlasta alkunsa saanut!
"Juhannus on valon ja keskikesän juhla, jota vietetään kesäkuussa kesäpäivänseisauksen tienoilla.[1][2] Suomessa juhannus on yöttömän yön juhla[3], kun pohjoisen napapiirin pohjoispuolella aurinko ei laske lainkaan kesäpäivänseisauksena.[4] Suomessa juhannus on myös virallinen liputuspäivä, jolloin liputetaan koko juhannusyön ajan.[5]
Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa juhannus on ollut alun perin muinaisuskontoon liittyvä juhla. Monet kristilliset kirkkokunnat viettävät juhannusta Johannes Kastajan syntymäpäivänä, mistä tulee nimi juhannus. Joissakin murteissa juhannusta kutsutaan mittumaariksi (ruots. midsommar, keskikesä).[6]"
Niin, alkunsa saanut. Mutta kai luit itsekin tuon loppuosan? Samoin kuin joulu on aikoinaan yhdistetty ties mihin. Esim. maatalousvuoden päättäjäisjuhla, muinainen roomalainen saturnalia-juhla.
Osaa muutkin wikipediaa käyttää. Kristinuskoisissa maissa (kuten Suomi), niillä on kristillinen merkitys.
Mutta juhlanviettotavoissahan tämä näkyy vain harvoilla nykyään.
Ammatinvalintakysymys. Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ne työt ovat yleensä pienipalkkaisia hoito- ja ravitsemusalan paikkoja. Mutta lähde palo- ja pelastusalan koulutukseen tai poliisiksi, niin ehkä jo vuonna 2025 saat olla töissä juhlapyhät.