Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannukseen menee karmeasti rahaa

Vierailija
22.06.2022 |

Mitä hyvää, vähän juhlavampaa ruokaa, voisi tehdä ilman, että menee satoja euroja?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet perunat, sipulivoikastike, itsetehty silli.

Raparperimehu vissyllä jatkettuna.

Vierailija
2/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole juhannus töissä; saat rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on budjetti ja paljonko vieraita? Oletko vastuussa koko ateriasta vai jostakin sen osasta?

Vierailija
4/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän juhannusta ole pakko viettää, normiviikonloppu minulle

Vierailija
5/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FRETTIPAISTI

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.

Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.

Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.

Fretti...? Siis se joku lemmikkieläin?

Vierailija
6/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika masentavaa että ihmiset on juhannuksen ja joulun töissä. Ymmärtäähän sen että joillain aloilla pakko, mutta itse välttelen juhannuksena kaikkien palveluiden käyttöä. Nämä ajat ovat mielestäni rauhottmusta ja lepoa varten.

Vierailija
7/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika masentavaa että ihmiset on juhannuksen ja joulun töissä. Ymmärtäähän sen että joillain aloilla pakko, mutta itse välttelen juhannuksena kaikkien palveluiden käyttöä. Nämä ajat ovat mielestäni rauhottmusta ja lepoa varten.

Minusta siinä ei ole mitään masentavaa. Olen erittäin mielelläni töissä esim. juhannuksen ja pääsiäisen, voin hyvin rauhoittua minä tahansa aikana kun minulla on vapaata, ei siihen tarvita yleistä juhlapäivää.

Vierailija
8/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä ei ole mitään masentavaa. Olen erittäin mielelläni töissä esim. juhannuksen ja pääsiäisen, voin hyvin rauhoittua minä tahansa aikana kun minulla on vapaata, ei siihen tarvita yleistä juhlapäivää.

Jaa on se omasta mielestä kivaa että on joitain tuollaisia koko kansan perinteitä.

Vierailija
9/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyseessä ole pelkästään mikä tahansa keinotekoinen juhlapäivä, vaan läpi historian kulttuureissa vietettyjä juhlia, eli keskikesän juhla jolloin päivä on pisimmillään sekä keskitalven juhla, jolloin päivä on lyhyimmillään.

Vierailija
10/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy himassa ja tilaa kebu

Vierailija
11/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavasti makkaraa, niin ei tule kalliiksi. Kasslerpihvit tosin samoissa hinnoissa kuin grillimakkarat.

Miksi jussina pitäisi olla jotain juhlavaa? Grillijuhla kai se useimmilla eli makkaraa ja pihviä. Varakkailla naudan sisäfilettä muttei se sen parempaa ole.

Vierailija
12/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa on se omasta mielestä kivaa että on joitain tuollaisia koko kansan perinteitä.

Minulle se on joulu. Pääsiäinen, juhannus yms. eivät ole koskaan olleet kovin isoja juttuja itselleni. Joulunkin voin olla töissä, mieluiten aamuvuorossa että illalla voi rauhoittua katselemaan jouluohjelmia.

13/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat sanat.

Vierailija
14/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on joulu. Pääsiäinen, juhannus yms. eivät ole koskaan olleet kovin isoja juttuja itselleni. Joulunkin voin olla töissä, mieluiten aamuvuorossa että illalla voi rauhoittua katselemaan jouluohjelmia.

Sama. Jos pitää valita kumman mieluummin olen töistä vapaalla, juhannuksen vai joulun, niin sanon ehdottomasti joulun.

Vierailija
15/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlavasti makkaraa, niin ei tule kalliiksi. Kasslerpihvit tosin samoissa hinnoissa kuin grillimakkarat.

Miksi jussina pitäisi olla jotain juhlavaa? Grillijuhla kai se useimmilla eli makkaraa ja pihviä. Varakkailla naudan sisäfilettä muttei se sen parempaa ole.

Juhannusruoat eivät minusta ole erityisen kalliita, jos nyt ajattelee varhaisperunoita ja jotain makkaraa ja ehkä jotain possunpihviä. Salaattiainekset ovat edullisempia nyt kuin moneen muuhun aikaan vuodesta. Harvalla juhannustarjoilu on niin ylenpalttinen monen päivän mässäysrituaali kuin joulu.

Vierailija
16/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän siihen. Mökkivuokra 1000e, ruoat 200e, juomiin 300e. Kaikki muut humputukset päälle niin kyllä siihen se pari tonnia menee.

N20

Vierailija
17/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin makuvichyä, makkaraa, uusia perunoita ja voita, salaattitarpeet. Jälkkäriksi teen raparperipiirakan oman maan raparpereista, vaniljakastiketta. Mies sanoi, että voisi ehkä paistaa myös muurinpohjalettuja. Ei mennyt paljoa rahaa.

Vierailija
18/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on juhlista oikeastaan ainoa, jota en ole koskaan ymmärtänyt. Se on jotenkin tekemällä tehty. Syödään normaalia hyvää kesäruokaa. Järven lähellä ollaan. Mitäpä muuta. Ei maksa ihmeitä. Oikeastaan vähemmän kuin normisti. Juhannuksena syödään kotioloissa. Muuten tulee käytyä usein ravintolassa syömässä.

Vierailija
19/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin grillataan ja savustetaan luultavasti kirjolohi, ehkä jotain muuta kalaa.

Kokonainen porsaan sisäfile ja naudan entrekööpihvejä.

Ei maksa satoja euroja.

Vierailija
20/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön pottuja, silliä, voita, hiillosmakkaraa ja kaalisalaattia. Leivon korvapuusteja. Löysin tänään superhalpaa lonkeroa kaupasta, sitä sitten illalla. Ei tule kalliiksi.