Mitä veisin tuliaisena saarimökille?
Käydään tuttavan mökillä lyhyellä visiitillä juhannuksena. Ei jäädä syömään tms, kahvilla korkeintaan. Ollaan veneellä liikkeellä ja jääkaappiin ei omien ruokien lisäksi mahdu mitään ylimääräistä. Kahvi+keksipaketti?
Kommentit (302)
Potkukelkka jos vaikka juhlat venähtää.
Vierailija kirjoitti:
Silliä ja uusiaperunoita.
Uusia perunoita ei ole yhdyssana!
Vierailija kirjoitti:
Potkukelkka jos vaikka juhlat venähtää.
Sulaahan ne jäätkin joskus!
Kossupullo on aina hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Attribuutti uusia määrittää pääsanaansa, substantiivia perunoita. Kongruoivatkin oikein kivasti.
Miksi pitää viedä yhtään mitään, jos tiedät, että toisilla on jo kaapit täynnä syömistä ja juomista? Se kahvipakettikin on varmasti täysin tarpeeton, koska taatusti ovat kahvinsa itse hommanneet, jos kahvia juovat.
Joku kiva kesäinen kukkakimppu on aina varma tuliainen eteenkin jos vastaanottaja on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää viedä yhtään mitään, jos tiedät, että toisilla on jo kaapit täynnä syömistä ja juomista? Se kahvipakettikin on varmasti täysin tarpeeton, koska taatusti ovat kahvinsa itse hommanneet, jos kahvia juovat.
Yleensä on kohteliasta viedä tuliaisia.
Teetä
Joku kylmä vesipullo tai muu kylmä juoma pullossa
Kaurakeksejä
Suklaata
Leipää
Pyyhe
Luonnolle ystävällistä saippuaa tai kosmetiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, pelkkää silliä sitten
Viiniä, sangriaa, kuoharia, konjakkia, kahvia, keksejä. Sellasta joka säilyy , eikä vaadi jääkaappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kaukana kohteliaisuudesta tunkea ihmisille tavaraa, jota on jo kaapit pullollaan. Kiva sitten rahdata niitä kahvipaketteja sieltä saaresta kotiin, kun kaikki kesävieraat tuovat sen kahvipaketin, koska suomalaisille tuliainen=paketti Juhla Mokkaa.
Vierailija kirjoitti:
No eihäntuliaisia viedä sen takia että oletetaan vastaanottajan sitä tarvitsevan.
Tuliaislahja on hyvän tavan mukainen kohteliaisuus.
Jos joku on joskus kuullut käytöstavoista, niin täöä on just sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kossupullo on aina hyvä vaihtoehto.
Varsinkin, jos isäntä on viinaan menevä vai onko yhdyssana viinaanmenevä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kaukana kohteliaisuudesta tunkea ihmisille tavaraa, jota on jo kaapit pullollaan. Kiva sitten rahdata niitä kahvipaketteja sieltä saaresta kotiin, kun kaikki kesävieraat tuovat sen kahvipaketin, koska suomalaisille tuliainen=paketti Juhla Mokkaa.
Saarimökille ei kesävieraita kovin usein tunge
Jos saaressa on kantovesi, eli vesi pitää myös rahdata, niin viekää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kiva kesäinen kukkakimppu on aina varma tuliainen eteenkin jos vastaanottaja on nainen.
Ääni tälle. Mikään syöminen tai juominen herättää lähinnä ärsytystä, jos kaapit jo valmiiksi täynnä ruokia ja juomia. Kukat voi näppärästi heivata kompostiin juhannuksen jälkeen eikä se tunnu tuhlaukselta, koska ovat todennäköisesti jo nuupahtaneet muutenkin.
Laiturin.