Mitä veisin tuliaisena saarimökille?
Käydään tuttavan mökillä lyhyellä visiitillä juhannuksena. Ei jäädä syömään tms, kahvilla korkeintaan. Ollaan veneellä liikkeellä ja jääkaappiin ei omien ruokien lisäksi mahdu mitään ylimääräistä. Kahvi+keksipaketti?
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuodaan aina tuliaisiksi punaviiniä. Viemäriin kaadetaan, kun ei meillä kukaan niitä juo.
Mikä siinä onkin, että aina kun lahjaksi saa viiniä, se on punaviiniä. Ei koskaan valkoviiniä. Ei meilläkään kukaan punaviiniä juo - pahaa ja siitä saa päänsäryn.
Suomalaisilla on tasan kaksi vaihtoehtoa tuliaisiksi. Joko paketti kahvia (yleensä kuraa nimeltä juhla mokka) tai pullo punaviiniä (yleensä jotain halpaa kyykkyviiniä). Jos oikein pannaan mielikuvitusta kehiin ostetaan se marketin paskimmista kekseistä koottu keksikassi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tuo itse ehdottamasi kahvipaketti ja keksit on paras vaihtoehto jos kylmäsäilytystilat ovat täynnä ja vaan kahville pistäydytte.
Etenkin jos kahvi on jotakin vähän parempaa laatua ja keksit ( itse leivottuja) kaura- tai mantelikeksejä.
Niin siis meidän omat kylmäsäilytystilat veneessä on täynnä, siksi ei voida viedä mitään kylmässä säilytettävää. Siellä mökillä on kyllä iso maakellari, jonne mahtuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuodaan aina tuliaisiksi punaviiniä. Viemäriin kaadetaan, kun ei meillä kukaan niitä juo.
Viemärikskö sitä sumppia nyt sanotaan?!
Miten sumppi eli kahvi liittyy tuohon punaviini-kommenttiin?
- servietit
- kaitaliina &tabletit
- keittiöpyyhe
- pyyhkeitä
- lyhty, kynttilöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää viedä yhtään mitään, jos tiedät, että toisilla on jo kaapit täynnä syömistä ja juomista? Se kahvipakettikin on varmasti täysin tarpeeton, koska taatusti ovat kahvinsa itse hommanneet, jos kahvia juovat.
Jaa no kyllä mulle kelpaisi aina se kahvi ja keksit. Toki voihan jollain olla vaikka 100 pakettia kahvia valmiina jolloin se olisi turha, mutta itselläni ei koskaan ole paria pakettia enempää, viikossa menee 1-2 pakettia joten aika paljon pitäisi olla että se uusi paketti jäisi turhakkeeksi.
Jos ollaan mökillä pelkästään juhannus ja kaapissa on jo kahvia, se tuliaiskahvi jää todellakin turhakkeeksi. Saaresta ei ole mukava roudailla mitään ylimääräistä takaisin kotiin.
Kerroinkin täällä joskus miten vein tuliaisiksi herkkukorin, jossa oli kahvia, keksejä ja hedelmiä, tms. Emäntä poimi tuotteet, joita heillä ei käytetä ja antoi ne mulle takaisin.
Veisin jotain sellaista harvinaisempaa kuin se kahvi eli laadukasta oliiviöljyä ja balsamicoa pullot ja niiden kaveriksi jotain marinoituja artisokkia, valkosipulioliiveja ja vaikka kapriksia. Säilykkeinä veneilijälle helppoa viemistä nämä eikä välttämättä joka saarimökiltä löydy.
Kahvipaketti ja keksejä tai kääretorttu. Kuvaristikkolehti, sudokut, pelikortit.
Vierailija kirjoitti:
Kossupullo on aina hyvä vaihtoehto.
Niin itselle jos alkaa pieni saari tai mökki ahdistaa.
Pullo oliiviöljyä, säilyy hyvin ja sitä voi käyttää moniin asioihin: ruoan laittoman, iholle ja sillä voi kiillottaa myös huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Kerroinkin täällä joskus miten vein tuliaisiksi herkkukorin, jossa oli kahvia, keksejä ja hedelmiä, tms. Emäntä poimi tuotteet, joita heillä ei käytetä ja antoi ne mulle takaisin.
Kerrankin joku ollut aito. Pisteet emännälle! Mitäpä sitä ottamaan kaappiin turhaa roinaa, jolle ei ole käyttöä. Samalla kenties tuliaisten tuoja oppii jotain siitä, mitä ko. henkilölle kannattaa viedä ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketti ja keksejä tai kääretorttu. Kuvaristikkolehti, sudokut, pelikortit.
Ristikkolehdet ovatkin hyviä sytykkeitä saunalle.
Kalamataoliiveja, jotain säilykkeitä. Hyvää oliiviöljyä. Ja kääretorttu.
Kivennäisvesipulloja ja juomavettä kanisteri.
Kalamataoliiveja, jotain säilykkeitä. Hyvää oliiviöljyä. Ja kääretorttu.
Kynttilöitä, tulitikkuja, makeisia ja saunasaippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti teillä käy tuttuja ihmisiä? Mitäpä jos kertoisitte että ette juo punkkua.
Se on yhtä tuloksekasta kuin av:lla järkevän keskustelun ylläpitäminen. Luulitko tosissasi, että emme ole kertoneet sitä ja vieläpä moneen kertaan?
Luulin. Ovatko kaikki tuttunne kehitysvammaisia? Silloin ei toki voi vaatia ymmärtämään.
Puhallettavan kumiveneen siltä varalta, että ei ole muuta keinoa päästä saarelta pois.
Jos vaikka joku varastaa varsinaisen veneen tai se uppoaa tai palaa.
Minkä ikäisiä ovat nämä tuttavat? Voisihan heille sopia vaikka mölkky. Tai sulkismailat ja pallot, sellaiset halvat rantaversiot. Miksei puhallettava uimapatja.