Nyt kuulkaa tuli ongelma juhannusvieraiden kutsun kanssa ja tarvitsen neuvoja!
Minulla on uusi ystävä aikuisopiskeluajaltani ja olemme molemmat jo nelikymppisiä. Tämä ystäväni, kutsutaanko häntä vaikkapa Maijaksi, on mennyt noin 8 vuotta sitten naimisiin hieman vanhemman miehen kanssa, jolla oli jo heidän suhteensa alussa teini-ikäisiä lapsia kolme edellisestä liitosta. Maijalla ja miehellä on lapsia myös 3.
Kutsuimme Maijan perheen kanssa mökillemme meren rantaan viettämään juhannnusta, koska meillä on siellä ylimääräinen isompi aitta ja sinne mahtuu viisihenkinen perhe hyvin yöksi. Hauskaa juhlia yhdessä juhannusta.
Nyt Maija ilmoitti, että hänen miehensä isommat jo aikuiset lapset tulevat myös perheidensä kanssa, koska heillähän on aina ollut tapana viettää juhannusta yhdessä. He lupasivat hoitaa herkut (karkit, sipsit ja limut), jos me isäntäväkenä hoidamme ruoat. Näitä lisäjäseniä eli miehen ensimmäisestä avioliitosta olevia sekä heidän lapsiaan on 10. Yhtäkkiä olenkin kutsunut mökillemme viiden sijaan 15 ihmistä. He kuulemma pystyvät nukkumaan veneessään, jolla saapuvat laituriin.
Mitä ihmettä teen? Ei minulla ole yhtäkkiä varaa ruokkia koko juhannusta 15 ihmistä oman perheemme lisäksi. Enkä edes halua.
Kommentit (99)
Snot että on ok koska yöpyvät veneessään mutta mutta omat ruuat saavat tuoda mukanaan.
Sanoisi että koko kutsu perutaan, haluattekin olla juhannuksen ihan vaan kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että tosielämässä kukaan kukaan kehtaa toimia noin.
Ei kukaan usko. Ensinnäkään kukaan ei toimisi noin, aikuiset lapset eivät lähde vanhempiensa kaverin mökille. Toiseksi kukaan aikuinen ei ole niin kädetön etteikö osaisi vastata, että kutsu koski vain pariskunnan alaikäisiä lapsia.
Jotenkin surettaa, että joillakin ihmisillä on niin uskomattoman tapahtumaköyhä elämä, että ainoa jännitys tulee tällaisista provoista. Todellisuudessa tämäkin kirjoittaja viettää todennäköisesti juhannuksen yksin betonikuutiossaan.
Ilmoitat, että kukin perhekunta maksaa osan ruuista ja on vastuussa ruuanlaitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan usko. Ensinnäkään kukaan ei toimisi noin, aikuiset lapset eivät lähde vanhempiensa kaverin mökille. Toiseksi kukaan aikuinen ei ole niin kädetön etteikö osaisi vastata, että kutsu koski vain pariskunnan alaikäisiä lapsia.
Jotenkin surettaa, että joillakin ihmisillä on niin uskomattoman tapahtumaköyhä elämä, että ainoa jännitys tulee tällaisista provoista. Todellisuudessa tämäkin kirjoittaja viettää todennäköisesti juhannuksen yksin betonikuutiossaan.
👍👍👍
Onpa huvinsa joillakin. Näitä heille ja on ollut aika paljon viime aikoina. Hullua se, että jotkut uskovat ja alkavat postata " järjellisiä" neuvoja...
Jaahas. Täällä "Maija". Olen sinuun, ap, yhteydessä tunnin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskottava juttu. Tuollaisia ihmisiä on kyllä.
Mitä vikaa muuten juhannuksessa yksin "betonikuutiossa" jos vaan ilman jäähdytys toimii?
Oijoi, minä olen yksi niistä lisä vieraista!!! 😃😃
Aika nolo...
Minulla ei olisi vaikeuksia perua koko kutsu. Soita sille kutsutulle, ja sano, että tuli muutos suunnitelmaan.
Ole vaikka kuumeessa ja köhi, jos muu ei tehoa.
Myrskyluodon Maija, että sellainen satu :D
Meinaatkos ap hyväksyä sen, että sulle järjestetään työleiri omalle mökillesi?
Luuleeko sun kaveri, että sulla on pitopalvelu hänen koko suvulleen?
Ja tietysti riemusta pomppien olet heidän nöyrä palvelijansa, eiks nii?
Eiks oo kivaa päästä raatamaan niska limassa juhannusajan palvellen ja ostaen kaverin sukulaisille sapuskat?
Sitähän sä oot aina halunnu, vai kuinka?
Nyt alkaa olla jo kiire perua se kutsu.
Milloin tuo kaverisi ilmoitti sinulle, että hän kutsuu myös oman sukunsa sun mökille?
Mitä muuten vastasit tuolloin kaverille, kun hän ykskantaan ilmoitti, että viiden sijaan tulee hänen lupauksella 15?
Ei jummi jammi kellään oo halua ruokkia ja maksaa ison remmin ruokia. Onks se vähän yksinkertainen se sun kaveri, kun käskee sun hommata sapuskat hänen suvulle?
No ap, joko peruit lokkikaverisi ja hänen lokkisuvun kokoontumisen mökillesi?
En kyllä ostelis ruokia kenellekään, kun kerroitkin, ettei ole varaa. Joudut itse pulaan.
Kaveris pitää sua ap niin tyhmänä, että sinä ruokit heidän suvun.
Olettaa sun olevan avokätinen ja höveli. Onhan hän taivaan lahja sulle, kun sait hänet tuttavaksesi omasta mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Ap on äo60 satutäti
Vierailija kirjoitti:
Sanoisi että koko kutsu perutaan, haluattekin olla juhannuksen ihan vaan kahdestaan.
Toteat tosiaan, että on varmaan parempi että he viettävät juhannuksen ihan keskenään kuten ennekin, että et halua sitä sotkea. Sanot, että koko kutsu on peruttu ja Maija voi ehkä tulla joskus toiste mökillä käymään.
Miten sun kutsumat vieraat voi/saa kutsua omia vieraitaan sun mökille?
Teille iski nyt valitettavasti noro ja koko perhe yrjöää ja ripuloi. Harmi olisi ollut niiiiiin kiva nähdä. Ensi juhannuksena et kutsu etkö muutoinkaan. Kiirettä ja menoa on, ei sovi, ei ehdi.