Minkäikäiselle on soveliasta jo tarjota juhannusviiniä hieman rapujen kera nautittavaksi?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaali, yli-ikäinen jopa. Itse sain muistaakseni ensimmäistä kertaa maistaa laimennettua viini 10-11 vuotiaana ja 13-14 vuotiaana lasillinen juhlissa oli itsestäänselvä.
MITÄÄN järkisyytä juottaa alkoholia 10-11-vuotiaalle ei tässä maailmasssa ole.
Tai sanotaanko, että Suomessa. Muualla maailmassa lapset saavat viiniä ruuan kanssa. Sitä ei "juoteta" heille. Tuosta tulee mieleen, että penskaa pidetään niskasta kiinni ja kaadetaan väkipakolla viiniä suuhun.
Eikös juhannus ole ihan väärä ajankohta rapujen syöntiin? Saako niitä edes tähän aikaan vuodesta?
18v. 16v:lle voi ehkä antaa yhden miedon siiderin ruokajuomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös juhannus ole ihan väärä ajankohta rapujen syöntiin? Saako niitä edes tähän aikaan vuodesta?
Ei ole rangaistava teko. Olen syönyt joulukinkkua heinäkuussa, mämmiä syksyllä ja simaakin olen tehnyt kesällä.
Ap syö katkarapuja vissiin pakastealtaasta?
Vierailija kirjoitti:
Sama kai se syökö pakasterapuja jouluna tai juhannuksena.
Porvoossa on tapana tarjota jo ekaluokkalaisille. Ja mieluummin pontikkaa ja sahtia. Oppivat oleen sylkemättä lasiin.
Perjantaina menen taloyhtiön grillipaikalle syömään toast skageneita. Juhannuspäivänä veneillään kavereiden kanssa saarimökille ja meillä on rapuja mukana. Itse en tykkää niistä vaan olen oma juntti itseni ja paistan Campingia.
Vierailija kirjoitti:
Ap syö katkarapuja vissiin pakastealtaasta?
Syötkö itse kaiken suoraan pakastealtaasta? Et kypsennä mitenkään kypsentämistä vaativia ruokia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaali, yli-ikäinen jopa. Itse sain muistaakseni ensimmäistä kertaa maistaa laimennettua viini 10-11 vuotiaana ja 13-14 vuotiaana lasillinen juhlissa oli itsestäänselvä.
Tai sanotaanko, että Suomessa. Muualla maailmassa lapset saavat viiniä ruuan kanssa. Sitä ei "juoteta" heille. Tuosta tulee mieleen, että penskaa pidetään niskasta kiinni ja kaadetaan väkipakolla viiniä suuhun.
lapsille tarjottava viini on alkoholitonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini on ruokajuoma ja olut nestemäistä leipää - hyvä totuttaa makuun pienestä pitäen. Muuten saattaa lapsi jäädä noloksi maidonsärpijäksi.
Se ikä on tasan se täysi-ikäiyys. Lain puitteissa tarjoilut, lasua perään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lapsille tarjottava viini on alkoholitonta
Mistähän tämä "tieto" on peräisin? Olen asunut 23 vuotta Ranskassa, mutta voi olla, että tiedät minua enemmän viinikulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Alaikäiselle ei ole koskaan soveliasta tarjota alkoholia, ei edes juhannuksena rapujen kanssa.
Pidän outona, ettei vieläkään osata hankkia alkoholitonta vaihtoehtoa nuorille ja niille aikuisille, jotka eivät halua tai voi juoda alkoholia. Esimerkiksi Lehmuskuohu on erinomainen kuplajuoma: kotimainen ja alkoholiton.
Hei Wille
Eikö nyt olisi parempi pidättäytyä kokonaan viinin tarjoilusta alaikäisille?
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa on tapana tarjota jo ekaluokkalaisille. Ja mieluummin pontikkaa ja sahtia. Oppivat oleen sylkemättä lasiin.
Minä sain maistaa viiniä, olutta ja väkeviä (pienen tilkan kutakin) sekä tupakkaakin (henkäyksen) päiväkoti-iässä ja minusta kasvoi savuton absolutisti (olen 35+). Ei voisi vähempää kiinnostaa humaltuminen tai tupakointi, muttei ole mitään pakkomiellettäkään siitä. Se on vain epäkiinnostava aihe, enkä halua humaltua tai nauttia joitain pahanmakuisia aineita. Muistan, että kyseiset "nautintoaineet" maistuivat kaikki aivan hirveiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain maistaa viiniä, olutta ja väkeviä (pienen tilkan kutakin) sekä tupakkaakin (henkäyksen) päiväkoti-iässä ja minusta kasvoi savuton absolutisti (olen 35+). Ei voisi vähempää kiinnostaa humaltuminen tai tupakointi, muttei ole mitään pakkomiellettäkään siitä. Se on vain epäkiinnostava aihe, enkä halua humaltua tai nauttia joitain pahanmakuisia aineita. Muistan, että kyseiset "nautintoaineet" maistuivat kaikki aivan hirveiltä.
Ole hyvä. 👑 Siinä sinulle kirkas kruunu.
18v., Eihän tuossa ole edes mitään miettimistä.
Pistä kukkahattu kireämmälle ja mennyvittuun