Miksi sijoitusneuvojat eivät itse ole miljardöörejä?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Osa on. Ainakin Amerikassa.
Tai ainakin erittäin rikkaita jos ei varsinaisesti miljardöörejä.
Nythän esim. yksi heistä eli Michael Burry, joka ennusti täysin oikein etukäteen sekä vuoden 2000 nettifirmakuplan ja 2008 laman, ennustaa myös että olemme juuri nyt seuraavan ison pörssiromahduksen harjalla. Hän on laskenut että n. 60% lähtee pois SP500 indeksistä (USA:n yleisin pörssi-indeksi) ihan tässä kohta. Tuokin saattaa olla melko maltillinen arvio. Tästä käydään kovaa kiistelyä nyt Amerikassa.
Osa lottoajistakin on rikkaita.
Mistäs me heidän varallisuutensa tiedetään? Voivat hyvin ollakin.
Toisista on tullut neuvojia vasta kun ovat kerran onnistuneet arvaamaan. Tämän jälkeen he ovat aina asiantuntijoita.
Missäs tää purri-mikke oli vuoden alussa, eli silloin kun olis pitänyt myydä!?!
On se kumma kun vasta pohjilla näitä ilmestyy puskista.
Yleensä nuo pörssiromahduksen ennustajat saavat vain helppoa julkisuutta sanoillaan. Tietenkin jos sattuu olemaan oikein vaikutusvaltainen, saattaa sillä saada tietynlaisen lumipalloefektinkin aikaiseksi ja tavallaan toteuttaa oman ennustuksensa. Mielestäni sijoittajaporukka on pohjimmiltaan vain lammaslauma, joka määkien lähtee jokaisen uhan tai mahdollisuuden perään. Ja kyllä, itselläkin on pieniä sijoituksia, mutta en ymmärrä koko elämän laskemista sijoittamisen varaan.
Varmaan samasta syytä kuin ennustajat ei ole. Ei ihan eksaktia tiedettä kumpikaan. Jotkut sijoitusneuvojat on miljardöörejä, mutta ei yleensä ihan siinä sun lähipankissa.
Sama se on myyntivalmentajien kanssa. Itsestään selvyyksiä latelee.
Eivätkä itse ole myynnin kanssa tekemisissä.
He ymmärtävät pelata vain muiden rahoilla, ei omilla.
Olen miljönääri ja entinen sijoitusneuvoja. Moni lopettaa työt, kun rahaa saa riittävästi.
Ei kai sijoitusneuvojan peruspalkka ole kummoinen ellei sitten pääse joihin tosi rahakkaisiin sijoitushommiin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syytä kuin ennustajat ei ole. Ei ihan eksaktia tiedettä kumpikaan. Jotkut sijoitusneuvojat on miljardöörejä, mutta ei yleensä ihan siinä sun lähipankissa.
Niistä miljardööreistäkään on hieman vaikea erottaa, ovatko he ns. lottoajia kuten ylempänä sanottiin, vai että onko heillä jotain erityistä sijoitustaitoa.
Miksi niin monet laserleikkauksia tekevät lääkärit käyttävät laseja eivät itse menen laseroimaan silmiään?
Pankit, rahastonhoitajat jne. tienaa kun muut sijoittaa. Ei ole oleellista tuottaako sijoitus asiakkaalle mitään vai ei.
Osa on. Ainakin Amerikassa.
Tai ainakin erittäin rikkaita jos ei varsinaisesti miljardöörejä.
Nythän esim. yksi heistä eli Michael Burry, joka ennusti täysin oikein etukäteen sekä vuoden 2000 nettifirmakuplan ja 2008 laman, ennustaa myös että olemme juuri nyt seuraavan ison pörssiromahduksen harjalla. Hän on laskenut että n. 60% lähtee pois SP500 indeksistä (USA:n yleisin pörssi-indeksi) ihan tässä kohta. Tuokin saattaa olla melko maltillinen arvio. Tästä käydään kovaa kiistelyä nyt Amerikassa.