Koronassa ja on tää ihme tauti
Koko viime viikonloppu ja alkuviikko oli pientä lämpöilyä ja lihassärkyä - meni ohi ja nyt alkoi vuorostaan kurkkukipu. Juuri, kun luulin, että olen toipunut. Oli yhden päivän väli ja hypättiin uuteen oireeseen.
Se siitä juhannuksesta sitten.
Kommentit (13)
No mitä yhdestä juhannuksesta, kesää on vielä jäljellä!
Mulla on koronan takia ihan s*atanallinen jysäri(päänsärky) ja lihassäryt. Olo kuin asfalttikoneen alle jäänyt.
Taas hieman ihmeellinen aloitus, eivätkö ihmiset käsitä että korona on jo ohi. Jotkut eivät ole kuunnelleet tarkkaavasti THL:n Mika Salmista.
Hyvä tietää että oireet voi palata, itsellä nyt eka korona ja 3. sairaspäivä, lämpö laskenut lähes asteen 37:ään ja olo ihan ok mutta varmuuden vuoksi syön parasetamolia edelleen pakkausohjeen mukaan. Se päänsärky on kyllä p-seestä, sairastumisen myötä jäi kovalta kahvisiepolta kahvinjuonti kokonaan pois kun ei maistu kipeänä ja epäilen että voi osin olla vieroitusoiretta siitä, kohtahan se nähdään kun keitän pari mukillista vaikkei niin maistuisikaan edelleenkään.
Olihan se. Mahtavaa oli, että ennakko-odotuksistani poiketen, korona ei minulla aiheuttanut niveloireita eikä päänsärkyä. Oireina oli aluksi lievä lämpöily, jota seurasi yskä, nuha, kurkkukipu, hengästyminen tavallista herkemmin ja hetkellinen oireettomuus, jolloin ehdin jo luulla, että alan parantumaan. Oireet kestivät 2-3 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää että oireet voi palata, itsellä nyt eka korona ja 3. sairaspäivä, lämpö laskenut lähes asteen 37:ään ja olo ihan ok mutta varmuuden vuoksi syön parasetamolia edelleen pakkausohjeen mukaan. Se päänsärky on kyllä p-seestä, sairastumisen myötä jäi kovalta kahvisiepolta kahvinjuonti kokonaan pois kun ei maistu kipeänä ja epäilen että voi osin olla vieroitusoiretta siitä, kohtahan se nähdään kun keitän pari mukillista vaikkei niin maistuisikaan edelleenkään.
Joo tää on ärsyttävä tauti, koska tää voi olla tällaista ihme aaltoilua ja edestakaisin sahaamista.
T. Toinen, jolla eka korona menossa.
Joo, kyllä siihen voi pari viikkoa mennä, että paranee. Minulla oli kahtena eri päivänä kuumetta 38.5. Ajattelin , että se oli siinä vaan sitten meni limakalvot niin turvoksiin nenästä että tuntui että koko naama räjähtää. Ei ollut yskää eikä nuhaa, mutta tuo järkkyy turvotus. Sitä pahinta turvotusta kesti viikon ja sitten hieman helpotti mutta kyllä se kesti pitkään kesti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä siihen voi pari viikkoa mennä, että paranee. Minulla oli kahtena eri päivänä kuumetta 38.5. Ajattelin , että se oli siinä vaan sitten meni limakalvot niin turvoksiin nenästä että tuntui että koko naama räjähtää. Ei ollut yskää eikä nuhaa, mutta tuo järkkyy turvotus. Sitä pahinta turvotusta kesti viikon ja sitten hieman helpotti mutta kyllä se kesti pitkään kesti.
Mulla on Dymista-nimistä nenäsuihketta tuohon nenän limakalvoturvotukseen, se on tätä nykyä saatavana myös käsikauppatuotteena ja kyllä toimii.
Viinalla se lähtee. Turha jättää jussia väliin
Kiitos vinkistä. Mulla oli nasolin vaan ei auttanut yhtään. Tuntui, että kuivatti tosi paljon nenää. Höyryhengitystä tein monesti päivässä.
quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Dymista-nimistä nenäsuihketta tuohon nenän limakalvoturvotukseen, se on tätä nykyä saatavana myös käsikauppatuotteena ja kyllä toimii.
Mulla oli aika perinteiset oireet paitsi kurkkukipu. Vaikkei ollut haju- eikä makuaistia, ruoka kyllä maittoi ihme kyllä. Nyt on kahta omikronia liikkeellä, pelkään että saan sen toisen kesäksi. Eka kesti n. 3 viikkoa kaikkiaan.
Alkoi pääkivulla ja huimaamisella, korkea kuume. Parin päivän päästä ei enää mitään. Yhtäkkiä tuli kurkkukipu ja yskä. Kolmas viikko menossa ja sitkeä lima kurkussa ja yskittää.
Mulla oli kans tosi pitkäveteinen tauti, kesti 2 viikkoa lievä oireilu. Aika helpolla silti pääsin, kun ajattelee millaisia oireita jotkut saa.