Neulottu vai virkattu, valkoinen vai kaksivärinen? Makutuomaria kaivataan!
Teen lankaostoksia netissä, pari kerää valkoista lankaa on jo valmiina. Makutuomari puuttuu, joten ehkä palstalla on joku, jolla on mielipide.
Kumpi olisi kivempi: pellavalangasta virkattu (3 mm) vai neulottu (3,5 mm) iso kaulahuivi? Väristäkään en osaa päättää ja jahkailen kokovalkoisen ja vaaleanharmaa-valkoisen välillä. Kumpi sinun mielestäsi olisi kauniimpi, tyylikkäämpi tai muuten vain kivempi? Käytännöllisyydestä ei niin väliksi - ulkonäkö on tärkein. ;)
Kommentit (4)
Minkälaiset mallit sulla on mielessä? Eihän tuosta voi sanoa juuta eikä jaata, jos ei yhtään tiedä millainen lopputulos on.
Vierailija kirjoitti:
Pellava on usein aika jäykkää ja eläväpintaista (eli paksumpia ja ohuempia kohtia langassa) ja nämä ominaisuudet menevät hukkaan virkattuna. Minun mielestäni.
Ja tekisin yksivärisen. Ei mitään monimutkaisia neulepintoja, vaan tasaista, jossa langan elävyys pääsee oikeuksiinsa?
Tämä lanka on aika kankeaa ja ohutta, mutta pellavaksi aika tasaista. Ostin tämä joskus mielessäni salomoninsolmut, mutta koetilkusta tuli kamala. Ihan kuin kissanpentu olisi ollut virkkaamassa. Lienet oikeassa siinä, että virkattavaksi tämä ei sovi. Ja taidat olla väristäkin oikeassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset mallit sulla on mielessä? Eihän tuosta voi sanoa juuta eikä jaata, jos ei yhtään tiedä millainen lopputulos on.
Onnistuin ajattelemaan vain kokonaisuutta. Otin tunnin torkut, ja nyt näen, miten ylimalkainen kysymykseni oli. :D
Olen viime aikoina virkannut pitsihuivin ja neulonut yhden sileän villatakin ja yhden pitsineuleisen, ja nyt mieli tekee jotain erlaista ja "kaikkeen sopivaa". Harmaan jätin kyllä jo mielestäni pois.
Ap
Pellava on usein aika jäykkää ja eläväpintaista (eli paksumpia ja ohuempia kohtia langassa) ja nämä ominaisuudet menevät hukkaan virkattuna. Minun mielestäni.
Ja tekisin yksivärisen. Ei mitään monimutkaisia neulepintoja, vaan tasaista, jossa langan elävyys pääsee oikeuksiinsa?