Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaataako juhannuksen vietto taloutesi

Vierailija
22.06.2022 |

Mietin tässä mitä ostaa juhannuksen ajalle evästä mökille idolle porukalle ja kieltämättä lohi jää kauppaan ihan hinnan takia.
Samoin lonkerot ym sivukartta jää hyllyyn.
Tosin mulla on 50 euron kuoharia ;)
Meillä on kyllä rahaa ostaa, mutta ei mitenkään ylimääräisiä summia eli tulevaisuuden takia olen alkanut miettiä mihin ruokaan ja juomaan rahamme kuluu.
Mietin perheitä joilla tiukka talous ja rahat loppuu muutenkin, niin voisin kuvitella juhannuksen herkkuhin uppoavan helposti ylimääräistä ja talous notkahtaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat tilattu jo hyvissä ajoin Saksasta. Kuhaa ja ahvenia kalastettu pakkaseen. Samoin peuranlihaa. Perunat ja salaatit omasta maasta. Vähän haetaan alkoholittomia juomia ja makkaraa. Eiköhän tässä taas yksi juhannus selviä hengissä.

Vierailija
2/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tietysti kannattaisi kysyä viikon päästä, että kaatoiko juhannuksen vietto taloutesi, niin totuus olisi jo monelle selvinnyt ettei olisi kannattanut vetää kurkusta rahaa alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon kossua 10 pulloa ja kaljaa 6 keissiä.

Muutama paketti makkaraa palanpainikkeena.

Vierailija
4/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jäädä viettämättä, kun talous on kaatunut jo ajat sitten.

Vierailija
5/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Skumppapullo, 12 kpl sushia, itsetehty Brita-kakku.

Vierailija
6/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päinvastoin olen juhannuksen töissä tienaamassa vuorolisiä.

Vierailija
7/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä joten se parantaa sitä :D eikä tuu krapulaa

Vierailija
8/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi hetkauta suuntaan tai toiseen. Juomat ulkomailta. Ruokaa ja herkkuja ihan fiiliksen mukaan. Kotijuhannus joten ei mene rahaa edes reissaamiseen.

Vierailija
9/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaadu, mietin myös tarkkaan hinta-"laatu" -suhteita. Itse esim. ostaisin ennemmin lonkeroa kuin 50 euroa maksavan kuohuviinin, jos tarkoitus olisi ottaa enemmänkin.

Vierailija
10/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Juomaksi riittää tee ja raanavesi. Ja syödä täytyy joka tapauksessa. Aikeissa on tehdä broileri-juurespaistos, josta riittää useammaksikin päiväksi. Lisänä tomaattia ja kurkkua. Makeaksi herkuksi tuorejuusto-raparperipiiras. Bensaa saattaa kulua sen verran, että ajelen naapurikunnan hautausmaalle veljeni haudalle. Hänen kuolemastaan tuli juuri kuluneeksi 20 vuotta.

Vierailija
11/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaadu, mietin myös tarkkaan hinta-"laatu" -suhteita. Itse esim. ostaisin ennemmin lonkeroa kuin 50 euroa maksavan kuohuviinin, jos tarkoitus olisi ottaa enemmänkin.

Kuohari on jo aiemmin hankittu.

Ap

Vierailija
12/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uusiapottuja ja tilliä ja parsaa

Kalat kalastan itse

Vierailija
13/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis kaataa oman talouden? Juhannus on vain päivä muiden joukossa eikä sen enempää.

Vierailija
14/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiukka talous ja ollaan kumpikin juhannus töissä :D Näin on ollut jo vuosia ettei ole jätetty rahakkaita pyhiä hyödyntämättä. Hyvää junnusta myös vuoropäiväkodin henkilökunnalle.

T. hoitaja ja poliisi

Vierailija
15/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään ystävää, joten mun juhannus on ilmainen (ei kestityksiä). Kävelen vajaa kilometrin järvenrantaan missä on juhannusjuhlat. Jos oikein villiksi heittäydyn, voin ostaa yhden letun.

Vierailija
16/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuohari on jo aiemmin hankittu.

Ap

En sitten kyllä ymmärrä miksi se piti mainita, jos se ei edes vaikuta juhannuksen ruoka+juomabudjettiin.

Vierailija
17/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Juomaksi riittää tee ja raanavesi. Ja syödä täytyy joka tapauksessa. Aikeissa on tehdä broileri-juurespaistos, josta riittää useammaksikin päiväksi. Lisänä tomaattia ja kurkkua. Makeaksi herkuksi tuorejuusto-raparperipiiras. Bensaa saattaa kulua sen verran, että ajelen naapurikunnan hautausmaalle veljeni haudalle. Hänen kuolemastaan tuli juuri kuluneeksi 20 vuotta.

Saisiko tuon paistoksen reseptin?

Vierailija
18/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä juhannusta, joten ei ole talouteen niin mitään vaikutusta.

Vierailija
19/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa juhannus on vuoden tärkein juhla. Kokoonnutaan sukumökille lipunnostoon jonka jälkeen yhteinen illallinen. Panostetaan tähän. Loppukesä meneekin sitten niukemmalla tyylillä kunnes koittaa rapusesonki.

Vierailija
20/28 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaada kun en vietä juhannusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän