**^**MAALISmasujen tiistai**^**
Kommentit (22)
Täällä ollaan nuhaisena ja yskäisenä. Keuhkoihin koskee, kun yskii :(
Eiliset ultrakuulumiset: Vauva ei vastannut viikkoja. Oli 8 päivää pienempi, kun olisi pitänyt olla. Np ultrassa se oli vain 2 päivää pienempi. Kätilö käski olla huolehtimatta, mutta silti mielessä pyörii " miksi se ei ole kasvanut" ... 6.11 olisi uusi ultra, että voidaan tutkia sydämmen rakenne. Nyt sitä ei voinut katsoa, kun oli niin pieni. Toivotaan että pikkuinen ottaa kasvupyrähdyksen. Onneksi sentään kaikki muu oli pikkuisella kohdillaan ja taitaa olla yleistä, ettei vauveli viikkojaan vastaa. Tosin meillä se ei voi olla hedelmöittynyt myöhemmin, koska tein testin niin aikaisin ettei olisi mahdollista.
Nyt pistämään poika kouluun...
Hanan - 17.10. 07:25 vastaa tähän viestiin (1/1)
+++++MAALISMASUJEN TIISTAI++++++
Huomenta kaikille.
Mikä on vialla, kun ulkona on todella pimeetä ja minä tässä istun täysin virkkuna jo koneella? Töitäkään kun ei enää ole....Varmaan rupee tässä vaiheessa viraamaan päässä.
No,kohta menen herättelemään pikku-ukkoani,tänään on vihdoin koittanut se odotetu sirkuspäivä. Poikani pääsee sirkus Finlandiaan päiväkodin kanssa.
Itte ajattelin painua mattopyykille jos pesutuvassa ei ole tungosta tänään, pari mattoo pitäis saada pestyä ennen pakkasten tuloa.
Omasta navasta; Kaveri liikuskelee ihan kivasti, vessa ravailut on jo alkanut. Eilenkin kun käytiin Isossa omenassa shoppailemassa, heti piti ettiä vessa..Kyl nää huvit täst viel lisääntyykin.
Kävin puntarillakin äsken ja taas on painoa pudonnut, pitäisiköhän neuvola tädille soittaa asiasta? Ei varmaan ole kovin normaalia pudottaa painoa näin reippaasti raskauden alussa.
Nyt kuuluu pikku miehen huoneestä ääniä,onkohan muruseni jo hereillä;).
Palailen taas kun saan aikaa tälle koneelle.
OIKEIN HYVÄÄ JA RAIKASTA ( täällä meillä on nyt ainaskin vain +10) TIISTAIPÄIVÄÄ KAIKILLE, NIIN ÄIDEILLE KUIN MASUKEILLEKIN!!!
HANAN 17+2
Joo, ei todellakaan haittaa kiitos vaan! :) hanan
Ensin syvin osanotto Sofia-77! Toivon sinulle ja perheellesi voimia ja enkeleitä auttamaan teitä jaksamaan.
Oliko se Eve, jota oli kosittu? Selasin useamman päivän pinon ja en muista ihan varmaksi. Onnittelut morsiamelle siis!!
Paljonhan on viikonlopun ja alkuviikon aikana tullut kirjoituksia ja jokunen hetki meni niitä lueskellessa. =) itse olen ollut sen verran kiireinen ja reissun päällä etten ole juri koneella käynyt.
Täällä on maha kasvanut ja olo helpottanut pahoinvoinnin osalta ainakin suurimmaksi osaksi! Jee! Uskallankohan jo varovasti tuulettaa, että se olisi ohi? Aina kun niin on erehtynyt ajattelemaan, on tullut rankasti takapakkia... Jaiks! No, olen ainakin ollut tosi iloinen jokaisesta hyvästä päivästä!! Liikkeitä ei ole taas kauheasti tuntunut ja ne mitä olen viime aikoina tuntenut, on pääasiassa möyrintää, ei potkuja. Niitä odotellessa.
Raikasta syyspäivää kaikille!
~ elo-maa 17+6
Luin tuon eilisen Sofian kirjoituksen ja itku tuli silmään, nyt en osaa sanoa enää mitään :-( Olen niin pahoillani koko perheen puolesta, todella surullista.
Omaa napaa sitten joskus, mitäs tässä kirjoittelemaan kun kaikki on ok.
19+2
pahoitteluni Sofialle!
=================
itsellä kuulumiset rakenneultran jälkeen positiiviset. vauva vastasi viikkoja. tärkeät suonet, aivojen ja sydämen osat näkyivät. vaavi aukoi suutaan (onkohan yhtä puhelias kuin anoppi... apua sentään!) ja ajoittain potki niin että tuntui.
mutta sitten se sukupuoli... sen olisin niin halunnut tietää. vauva ei oikein halunnut kääntyä " oikeaan" asentoon. ja sit kun kuvaan saatiin jalkojen väli, niin ei me siitä itse ainakaan osattu mitään tulkita. tyttö/poika -sanaa ei sanottu ääneen, mutta hiukan mulle jäi enemmän sellainen olo että kyseessä olisi *hyshys* poika. tätä ei kyllä meinata kertoa muille. mutta teille, rakkaan maalikset, haluan sen kertoa.
jäädään siis odottamaan mikä lopulta on tulos :-) yksityiselle olen menossa parin kuukauden päästä, joten saattaahan tuo sukupuoli sittenkin selvitä/varmistua.
ruusunpiikki rv 20+0
Itkuhan tässä tuli kun luin SOFIAn kuulumiset eilisestä pinkasta :´( Olen todella pahoillani ja en voi muuta sanoa kuin koittakaa jaksaa perheen voimin pikkuisen menetys.
Unohdin ihan tyystin mitä muuta oli tapahtunut, ainakin joku on menossa naimisiin, Onnea siitä! Kurkkaampas tässä välissä niitä..
ANZQ79: Huih varmaan pelästyttää tuo tieto, mutta jos se kerran on tavallistakin ettei vauvat aina vastaa viikkoja niin toivottavasti kaikki on hyvin. Onneksi pääsette tarkistamaan tilanteen!
Hanan: Kannattaa varmaan mainita neuvolassa tuosta painon laskusta. En kyllä tiedä mihin se voisi viitata, mutta varulta. Minä voisin kyllä lahjoittaa omasta 8 kilostani muillekin niin saadaan vähän tasattua ;-)
Taya ja napsukka 19+4
Ihan aluksi haluan sanoa SOFIAlle osanottoni. Itselläni ei ole asiasta kokemusta, mutta tiedän sen olevan kovin raskasta... Tuli ihan kyyneleet silmiin juttua lukiessa. Voimia sinne ja suuri halaus!
Hanan: Ei kaikilla paino nousekaan raskauden aikana. Varsinkin, jos on ollut jo vähän ylimääräistä... Vauva elää ns. vararavinnolla. Jos haluat kuitenkin kysyä asiasta, niin soita neuvolaan! En usko, että mikään on vinossa, jos ultrassa kaikki on ollut hyvin. Kaverillani paino nousi vain 1 kg, silti vauva painoi syntyessään 3600g...
Omaan napaan ei mitään ihmeellistä... Sain nukuttua kunnon yöunet. Tosin poika nousi syömään neljältä, mutta nukkuikin sitten puoleen yhdeksään. Sitä ei ole tapahtunut aikoihin... :) Yleensä hän aamuvirkkuna herää jo kuuden tienoilla! Jaiks!
Mutta nyt lähden tästä taas vähän siivoilemaan. Tänään on pojan kerhopäivä. Ihan kivaa! Isäntä lähti työmatkalle pariksi päiväksi... Onpa jotain tekemistä edes, ettei kuole tylsyyteen. :)
Päivänjatkoa kaikille!!!
Hanna
Pahoittelut ja paljon voimia sinulle Sofia-77!!!!!!!!
Anzq:Eiköhän ole aivan normaalia että sikiön koko heittää muutamilla päivillä viikkoonkin.Jos heitto alkaa olemaan yli 2 viikkoa,silloin käsittääkseni ei ihan normaalia.Ja voihan asiaan vaikuttaa ihan vauvan rakennekkin.Jos on siro ja pieni vauva tulossa.Yksilöllisiä eroja löytyy jo näinkin varhain.Eihän kaikki lapset ole käyrien mukaan kasvavia vaan omaa tasaista tahtiaan=)Älähän murehdi!!!!
Päänsärky senkun jatkuu.Yöllä tuntui kuin tiiliskivi olisi maannut tyynyä vasten.Kahvi nyt aamulla hieman lievitti jyskytystä mutta pää silti ihan hellänä.
Lomamatkasta ja pienemmän kantelusta " loukkaantuneena" on Sissi taas pitänyt hiljaiseloa masussa.Eiköhän sielä taas ala liikkua,toivottavasti!
Kuka olikaan jolla paino yhä laskenut(sorry etten muista nimimerkkiä).
Kannattaa varmaan mainita neuvolassa,vaikka tuskin on mitään vakavaa.Mä olisin onnellinen jos edes kerran näissä mun 6 raskaudessa olis paino laskenut eikä heti vaan noussut.Nytkin on sellainen plussapallo olo jo nyt,kankeat liikkeet ym.Ei mulla ole painoa tullut ku 3kg mutta olo on kuin olis enemmänkin.
Vatsa mulla kumman pieni edellisiin raskauksiin verraten,yhä vaan.Vyötärö on kadonnut muttei mitään selkeää vauva vatsaa ilmennyt.Ihmeellistä.Mutta rauhoittelen myös itseäni näillä yksilöllisillä eroilla,eri raskauksissa.
Eipä tämä päänsärky edelleenkään tässä ruutua tujottamalla ainakaan parane..
Leanna ja nappulat sekä sissi rv 17+
Sanattomaksi jää, en voi edes kuvitella miten pahalle koko perheestä tuntuu, kun se tuntuu näin tuntemattomastakin ihmisestä aivan järkyttävän pahalle. Voimia ja jaksamisia lähetän!
Jipii, joku pääsee naimisiin, en vaan nimimerkkiä nyt muista. Omista häistä on aikaa jo reilut 3 vuotta. Voi miten ihanaa häitä olikaan järjestellä, kaikki ne askartelut, puvun valmistus, varaukset ja se jännitys! Jos menisin uudelleen naimisiin, tekisin kaikki toisin, hääpuvusta ja kimpusta alkaen. Miestä en kuitenkaan vaihtaisi!!! Kivat häät meillä oli, hymyssä suin täällä muistelen.
Vaunuista oli juttua: meidän vaunuissa (ora) on kova koppa ja siinäkin on kantohihnat. Koppa oli kätevä varasänky esim. mummolassa käydessä. Ilmakumirenkaat on ollut ihan huippukeksintö!
Sain kerrankin nukkua pidempään, kun mies nyt lomalla ollessaan nousi pojan kanssa ylös. Ajatella, takana on ensimmäinen vuorokausi ilman tuttia ja vieläpä huutamatta!!! Yöllä heräsi kerran ja annoin pojalle vettä, nukahti samantien. Viideltä heräsi uudelleen, naureskeli ja lauloi pinniksessään! Sitten nukahti taas itsekseen ja nousi ylös klo:9. Tää varmasti vaikenee tästä vielä, ensi yö sit varmaan valvotaan, sillä ei tää VOI olla näin helppoa!
Jaahas, pitäs kai syödä jotakin, käyttää koira lenkillä ja lähdetään sit mummolaan venettä nostamaan talviteloille.
rimma 18+6
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin, sydämen syke tasainen ja vahva (kyllä hymyilytti). sf 14cm, kohtu navan korkeudella. Hemoglobiini 137, joten kaikki on hienosti :D.
Töihin lähdössä joten en nyt kerkeä paljoa kirjoitteleman. Viime yön vuosi nenästä verta, limakalvot niin hiton kuivat... En tajunnut neuvolassa kysyä oisko tuohon mistään apua, tietäisittekös te?
SOFIALLE osaan ottoni ja voimia koko perheelle!!
möhkis ja tiitiäinen 17+4
Sofialle piti tulla sanomaan, että myös minä olen kovin pahoillani tapahtuneesta. :´(
Paljon voimia huomiseen koitokseen ja tietysti myös toivon, että aurinko rupeaisi kuitenkin pian taas paistamaan teidän elämäänne ja jaksaisitte taas jatkaa eteenpäin. Todella surullinen tilanne.
En ole päässyt vauvan sivuille lainkaan töissä taas pariin viikkoon.
En kyllä tajua mistä mahtaa johtua.
Menin kesälomilta takaisin töihin ja nää sivut ei silloin toimineet. No, meni muutama viikko ja sitten ne yhtäkkiä toimikin taas joku pari kolme viikkoa. Nyt sitten taas sama ongelma.
Todella tylsää, kun on tottunut työpäivän lomassa käymään näillä sivuilla, niin joudun nyt sitten surffailemaan ihan jossain muualla. Höh..
Kotona kun harvemmin on aikaa tässä koneen äärellä istuskella eikä nyt hirveästi huvitakkaan, kun saa töissä istua ihan tarpeeksi.
Jotenkin tuntuu myös, että tässä kotikoneella istuessa ei kauaa selkä oikeen tykkääkään tässä tuolissa nököttämisestä. Taitaa olla huono tuoli.
Mekin käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli vauvalla hyvin.
Oli kuulemma kokonsa puolesta siinä keski- ja yläkäyrän välimaastossa. Sukupuoli jäi arvoitukseksi.
Onko teillä muilla muuten talvitakkiongelma?
Mulla on sen verran vartalonmyötäisiä takkeja, että nyt jo suurin osa on pieniä. =(
Yksi untuvatakki saattaisi ehkä mennä, mutta se on vaan vähän sellasta lyhyttä mallia etten oikeen tiedä onko se sitten kuitenkaan mukava. Mulla on villakangastakkejakin kaksi kappaletta, mutta molemmat jäävät varmasti pieneksi ennen kuin kunnon talvi on edes alkanut. Toinen niistä on jo nyt hieman napakka.
Ei sitä kuitenkaan viittis ostaa takkiakaan pelkästään yhdelle talvelle.
No juu..
Tarttee varmaan kohta taas irrottautua tästä koneelta ja ruveta hommailemaan jotain kotihommia (ihanaa kun on vapaapäivä). Illalla pääsee taas pitkästä aikaa tallille! =)
Mukavaa päivän jatkoa maaliskuisille!
-viivi ja onnimöttönen rv19+4
Täällä kökitään sisällä, vaikka ulkona olisi niin ihana ilma :(
No, esikoisella vielä vähän lämpö kohollaan, vaikkakin jo paranemaan päin on. Nyt toivotaan ettei kakkonen sairastu, sillä viikonloppuna juhlitaan hänen 1v synttäreitään.
Huomenna on se oikee syntymäpäivä ja meinasin kyllä huomiseksikin kakun väsätä. Muutamia sukulaisia tulee jo huomenna poikkeamaan, kun eivät viikonloppuna pääse.
Joku (hanan?!) taisi painosta olla huolissaan, kannataa mainita neuvolassa, mutta toisaalta, en usko että mitään huolen aihetta!
Mulla Kakkosen kohdalla alussa paino laski ja sitten vasta loppu raskaudesta alkoi sitä painoa tulla. Ei sitä tullutkaan kun pikkasen yli 5kg :) Ja se oli pelkästään ihana asia, kun ne kaikki lähti synnyttämällä pois!
Nyt on tullut joku pari-kolme kiloa ja en yhtään ihmettele mistä ovat siunautuneet, senverran on herkkupyllyn vikaa itsessäni tästä raskaudesta :(
Sekin tuntuu kummalta miten erilailla tuota painoa eri raskauksissa kertyy, esikoisesta se 10kg ja kakkosesta tosiaan reilu 5kg vaikka söinkin mitä halusin ja sen verran kun maistui. Nyt sitten taas tuntuu että vaikka kuinka samalla lailla elelee niin sitä vaan kertyy tasaisesti.
Onnittelut (anteeksi, en muista niminerkkiä) Kositulle!! Häät on ihania!!
sitten taas omaa napaa...
Massu alkaa mukavasti kasvaa ja liikkeitä tuntuu pitkin päivää. Sellaisia hentoja hipaisuja ne ovat vielä.
Olo alkaa olla pirteä, ei enää päikkäreitä tunnu tarvitsevan. Tosin, illalla on sitten kyllä ihan naatti olo.
Närästys alkanut vaivata, mutta se tuttua juttua jo edellisistä raskauksista... rennie auttaa :)
Nyt alkaa selvästi olla se ihanin jakso raskaudesta, kun on virkeämpi, hyvävointinen ja ei vielä maha paina ja olo ole tuskastunut :) :)
Mutta, nyt pitänee lähteä kahvin keittoon... kun saa ihan rauhassa kupposen hörpätä.
t. K@tju rv: 19+6 ( huomenna siis puolivälissä :) )
SOFIA;
Olisit vaan kirjotellut aiemminkin :( kauheen surkee olo tuli kun viestisi luin, en voi edes kuvitella tuskaa jonka joudutte kokemaan. Voimia teille kaikille jaksaa eteenpäin!!!
HEIDI;
Mulle on sanottu ainakin nlassa että jos supparit tuntuu yhtän kipeiltä niin pitää heti soitella, ja käydä sitten näytillä!! Että marsmars!!!!
EMMI;
Kyselit liikkeistä - miltä ne tuntuu..mulla ei enää tunnu sellasta myllerrystä niinkun aiemmin, vaan nyt tuntuu kuin pieni ilmakupla poksahtaisi aina jossain päin kohtua, sellainen pieni ja pehmeä tönäisy :)
HANAN;
mä voin antaa sulle kiloja, montako pannaan tulemaan?? Just vasta VAU-kirjasta lueskelin, että usein paino alkaa vasta nousta rv17-24, joillain nousee aiemmin ja sitten jumittaa niinkun mulla, joillain varmaan sitten myöhemmin. Kyllä se lapsonen sieltä omansa ottaa, älä siitä huoli.
ANZQ;
Sullakos ne viikot ja koko ei täsmänny? Mulla heitti viikot sekä varhaisultrassa 2vkoa sekä np-ssä reilun viikon, mutta np;ssä näkyi jokin mikä tulee näkyviin vasta rv12+ joten siihen luotettiin ja viikkoja ei muutettu korttiin, rakenneultrassa olikin jo kiritty kiinni. Eiköhän sekin vaikuta aika lailla että onko muksu pieni ja siro vai suurempi ja rotevampi..eiköhän kaikki kuitenkin ole ihan kunnossa.
(.) Plääh, noustiin aamulla varhain ja paineltiin koiruuksien kanssa metsälle..oli joo ihan kivaa vaikkei saalista tullutkaan, paitsi askartelutarvikkeiksi sammalia ja puolukanvarpuja sun muuta. Siinä kuitenkin kävellessä tuntui taas kummalliselta - ei sellaiselta kun aiemmin olleet ?supistukset?, vaan välillä tuntui että alavatsaa " polttaa" , ei satu kovinkaan mutta tunne oli tosi epämiellyttävä - onneks se ei kestäny kun aina pienen hetken ja helpotti sitten. Kun malttoi laahustaa hitaammin niin ei tullu sitten ollenkaan..kummallista, olikohan sekin jotain supistelua? Muuten on mennykin ihan kivasti - Puksulla on hurjia jumppatuokioita välillä ja esim. nyt aamusta alkaen on ollu ihan hiljasta..kais e taas kohta heräilee.
Vaunu-vinkkejä vois heitellä enemminkin :) nyt kun tiedän ne perusasiat niin on helpompi vertailla, kun tarttis lähtee jotain kattelemaan..kun vaan tietäs mistä alottas...
Tappert ja Puksu 19+2
Ikävää kuulla näinkin surullisia uutisia. Jaksamista, muuta ei voi sanoa kun voi vain kuvitella tuntemukset.
Painonlaskusta, joku ihmetteli. Minulla nousi ensimmäisessä raskaudessa yli 20 kg, siitä jäi 10 kg synnytyksen jälkeen sairaalaan. Toista odottaessa tuli alle 10 kg ja nyt paino on vain tippunut, yht. 1 kg tähän mennessä. Neuvolassa sanottiin, että ei tarvitse olla huolissaan, vauva ottaa kyllä omansa, pääasia ettei laihduta vaan syö normaalisti. Olen vain tyytyväinen, että paino ei ole vielä noussut, näissä kiloissa riittää kyllä vauvankin tarpeisiin :)
Päänsärystä, kävin lääkärisssä (yksityisellä) viime viikolla jatkuvien särkyjen vuoksi. Diagnoosi oli tulehtuneet niska/hartialihakset. Veri ei kierrä aivoihin kunnolla ja aiheuttaa aika ajoin hurjat säryt. Hoitona oli kylmähauteita niskahartiaseutuun ja Panadolia jos kipu vaatii.
Ja flunssakin vielä. Sain eilen flunssan ja yskiessä sattuu hurjasti keuhkoihin, jouduin taas lääkäriin ja minulla on keuhkoputkentulehdus. Odotellaan pari päivää ja jos ei tilanne ei parane niin sitten haen lääkekuurin jonka sain varmuuden vuoksi. Olen nyt sairaslomalla tämän viikon.
Kaikesta huolimatta massussa voidaan hyvin ;) Pikkuinen liikkuu mukavasti ja massu kasvaa. Tänään sanottiin töissäkin, että vauva alkaa näkyä :)
Zeldatar 19+3
Piti ruveta tuota Tappertin kokemaa polttelua kommentoida, että itse myös lenkkeilevänä koiraihmisenä olen pistänyt nyt kerran merkille vähän samantapaisen ilmiön.
Kävin tuossa viikonloppuna koiruuden kanssa ulkoilemassa ja taisin sitten kävellä liian reippaasti kun jossain välissä matkaa rupesi polttelemaan ikävästi tuonne alas, aika lähelle nivusia.
Tuntui musta aika epämiellyttävälle ja ehkä hieman kipeälle.
Piti aina hetkeksi pysähtyä ja kun käveli todella hissuksiin se meni ohi.
Toistaiseksi ei ole toistunut, mutta eipä ollakaan käyty taas kovin kaukana ulkoilemassa.
Tänään tosin käytiin semmoinen puolentoista tunnin käppäily, mutta nyt mentiinkin aika rauhalliseen tahtiin eikä mitään vaivoja ilmaantuntut.
Niin se vauhti vaan taitaa hiipua, vaikkei muutoin tunnekaan olevansa mitenkään vaivainen. =D
Me ollaan oltu noiden vaunujen kanssa aika hätäsiä, koska jo muutama viikko sitten ostettiin Emmaljungan kuomurattaat (cerox), joissa kova kantokoppa mukana, käyvät näin ollen sitten myös vauvalle yhdistelmiksi. Olivat niin hurjan edulliset ettei voinut olla sivuuttamatta tarjousta. Tämän vuoden mallia ovat ja -30% myytiin pois poistuvana värinä.
No, nyt ehkä saattaa uskaltaa pikku hiljaa ruveta hankkimaan muutakin, kun rakenneultrakin on takana.
-viivi taasen
Halaus ja voimia Sofialle, onneksi sulla on perhettä ympärillä.
Viivi99 tais pohdiskella talvitakkitilannettaan, mulla tulee oleen sama ongelma! Untuvatakkini on vartalonmyötäinen eikä todellakaan tule mahtuun mun päälle enää tammi-maaliskuussa! Luotan siihen, että mun kaapista löytyy joku vanhempi ja väljempi takki, jonka olen hylännyt joskus epämuodikkaana mutta en ole heittänyt meneen... Ostaa en halua, alan sitten vaikka pitään mieheni takkeja, kokoa XL!!
Tänään oli myös kivoja neuvolakuulumisia jollakulla, hyvä hyvä!
Mun masussa on nyt tuntunut liikkeitä tälläin istuallaankin, varsinkin kun tulin lounaalta niin oli vilkasta! Tais tykätä ruuasta... :)
Oli muuten avartavaa lukea noita vaunujuttuja, oon kans aika pihalla. Me saadaan vaunut mun veljen perheeltä, joten otetaan sellaiset kuin sieltä tulee, älkää vaan kysykö mitä hienouksia niissä on, ei aavistustakaan! Mutta on sitä hankittavaa silti, en varmaan edes tiedä vielä mitä kaikkea vauva tarvii...
Nyt takas hommiin... Pähkäilen tässä meniskö tänään salille vai lenkille vai olisko sohvaperunana...
Despelote, rv. 18+2
ihan ensiksi pahoittelen viestini tuomaa järkytystä ja pahaa oloa - en missään nimessä halua teille huolta tuoda! On vaan käsittämätön tarve asiaa läpikäydä tuttujen ja tuntemattomien kanssa.
Emille vastaan, että np-ultrassa kaikki ok, ei niskaturvotusta. Rakenneultrassa sitten jo kätilö huomasi (KOS), ettei sydämestä löydy nelilokerikkoa, se on se asia, mitä muiden ohella rakenneultrassa tutkitaan. Sitten tuli perinatologi katsomaan, joka huomasi vasemman kammion olevan liian pieni, samoin huomasi aortassa ahtautta. Siitä kahden päivän kuluttua olimme jo LNS:n sydänasemalla kardiologin tutkimuksessa. Hän sitten löysi vian, joka on vaikea epästabiili AVSD, eli isot reiät sekä eteisten, että kammioiden välillä. Aorttaläppä toimii huonosti, aortan verenkierto huono, jonka seurauksena kaikki paine kohdistuu keuhkovaltimoon. Todennäköistä on, että vauvalle kehittyisi sydämen vajaatoiminta jo raskauden edetessä, eli huono ennuste. Tuollaisia tapauksia, missä syd. vajaatoim. jo kohdussa, ei voida pelastaa. Kerron nyt sinulle tarkasti, koska haluan ettet osaltasi ole huolissaan! Tällaiset, ja paljon lievemmätkin sydänviat tai rakenneviat selviävät ultrassa. Olen itse kätilö, ja vakuutan sinulle, että jos vauvassanne poikkeavaa olisi tällaisella tasolla, se havaittaisiin!
Nauti nyt vain rauhassa raskaudesta, varmasti kaikki menee hyvin. Tänään otin ensimmäisen lääkkeen suun kautta, joka alkaa pehmentää kohdunsuuta. Oli vaikeaa nielasta se, syyllisyys on kaikesta huolimatta valtava. Fyysisesti voin nyt hyvin, henkinen puoli ontuu =( Perheestä on paljon tukea, lisäksi henkilökunta joka paikassa on ollut aivan ihana! Huomenna sitten synnytän, pelottaa paljon, ei niinkään fyysinen, vaan henkinen kipu. Mutta tiedän, että rakkaitteni avulla selviän. Töihin voi olla vaikeaa palata, toisaalta saan siitä myös paljon voimaa. Kollegani ovat myös ihanaa porukkaa, ymmärtävät tilanteeni ja tarvitsemani tuen.
Joten vielä sanon, Emmi, ole huoleti ja nauti raskaudesta. Minäkin tästä vielä joku päivä nousen!
Rakkaudella, Sofia-77
Sofia: voimia huomiseen koetukseen. Onneksi on perhe ja ystävät joilta saat tukea. Oikein iso halaus.
Emmi: mulla kans ekat liikkeet oli tuollaisia hivelyjä. Nyt on jo selviä potkuja ja myllerrystä.
Anzq: Niinkuin muutkin on sanoneet, niin älä vielä huoli. Ja onneka pääsette kohta tarkistamaan tilanteen.
Morsiammelle onnittelut!
Leanna: toivottavasti saat apua päänsärkyyn. Nyt mun on pakko tunnustaa (vaikka ihan varmasti paljastan itseni), teidän tekonimi on mun etunimi :D Hauska yhteensattuma. Suosittelen myös oikeaksi nimeksi ;)
Tappi: täällä alkaa oikeaa pakaraa uhkaavasti kiristää enemmän. Oikein on vaikea välillä kävellä ja nousta rappuja, apua! En halua vielä sairikselle.
(.) Eilen kehuin töissä, ettei ole vielä ollut supistuksen supistusta. Lapsia hakiessa iski eka ja tänään kun olin uimassa tuli muutama lisää. Niitä en kyllä kaipais vielä tässä vaiheessa. Oli sellasia semikipeitä. Taas olen ihan poikki, viime yönä tuli nukuttua niin huonosti ja Hippu potki ja myllersi oikein kunnolla.
Nyt laittamaan tytsylle ruokaa.
-m- ja Hippu rv 19+6
sillä aikaa kun kirjoitin omaa aloitusta, tänne olikin jo pamahtanut jo toinen.No ei voi mitään mä en osaa kopioida omaa textiäni tänne.....
hanan