Rehellisesti: Oletko katunut, että jätit pettäjän? Entä sinä, joka et jättänyt?
Voiko tapapettäjän kanssa sopeutua elämään, jos yhdessäolo on muuten antoisaa? Kumppani vaan ei kerro kaikkea, ei koskaan myönnä mitään ja hänellä on omat menonsa, joista ei saa koskaan tietää? Asiasta ei puhuta avoimesti koskaan, eli kyseessä ei ole vapaa suhde?
Jos sinulla on kokemusta tällaisesta ja olet tuollaisen suhteen päättänyt, niin oletko koskaan katunut? Kaikissa suhteissahan on ongelmansa, monissa isojakin. Onko pettäminen aina täysin kestämätön ongelma?
Kommentit (24)
Pettämisessä on kyse, ettei kunnioita toista. Jos pettämisestä huolimatta jatketaan, syynä on yleensä raha tai joku muu riippuvuus. Nämä asiat eivät kuitenkaan pitkän päälle tee onnelliseksi ja pettämisen jälkeen suhde on aina huonompi.
Aika raha-/ kulissi-/ statusriippuvainen täytyy olla, jos kaduttaa, kun saa mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Pettämisessä on kyse, ettei kunnioita toista. Jos pettämisestä huolimatta jatketaan, syynä on yleensä raha tai joku muu riippuvuus. Nämä asiat eivät kuitenkaan pitkän päälle tee onnelliseksi ja pettämisen jälkeen suhde on aina huonompi.
Aika raha-/ kulissi-/ statusriippuvainen täytyy olla, jos kaduttaa, kun saa mielenrauhan.
21 tässä, en itse ainakaan tunnista mitään yllä mainitusta. Päädyin jatkamaan, koska viihdyn miehen kanssa paremmin kuin kenenkään muun tapaamani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jättänyt, mutta ottanut ajan päästä takaisin. Näin on tapahtunut useita kertoja ja mietinkin mitä vahinkoa olen mielelleni tällä aiheuttanut. Ei vain ole löytynyt ketään toista, joka olisi säväyttänyt samalla lailla ja suhteen kuitenkin haluaisin, olen riittävästi ollut yksin. Vuorollaan mies on myös jättänyt sillä tavalla, että onkin alkanut toisen kanssa. Pelkään että tämä ralli jatkuu loppuelämän ja se on todella kuluttavaa.
Siis mies välillä jättää sinut ollaakseen toisen kanssa? Valot päälle muija, ja häivy tuosta suhteesta jos kunnioitat itseäsi ja mielenterveyttäsi vähänkään. Hae ne sävärit jostain muualta.
Siis puolin ja toisin olemme jättäneet, minä en vain ole pettänyt. On-off-suhde jo vuosia. Olen välillä seurustellut muidenkin kanssa, mutta ei vaan sytytä kukaan muu samalla tavalla.
Mä olen sopeutunut elämään tällaisen kanssa ja ihan tyytyväinen olen.