Miten motivoida 30v+ ylijäämämiestä käymään matalapalkkaisissa töissä, eli "pyörittämässä yhteiskunnan rattaita"?
Eli sellainen mies joka ei koskaan saanut itselleen parisuhdetta naisen kanssa.
On kovasti masentunut, eikä kykene näkemään syytä miksi hänen pitäisi vain raataa yksin kädestä suuhun -työssä yksinäisenä hamaan loppuun asti.
Tietty työttömänä voisi sitten syrjäytyä vielä enemmän, vaikka saisikin saman rahan käteen tuista.
Miten voisi motivoida tällaista miestä pysymään sorvin ääressä?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän väliin kerron, että olin itse joskus tympeässä, pienipalkkaisessa työssä. Mulle ehdoteltiin aina yrittäjyyttä. En suostunut. En ikinä jaksaisi ottaa sitä stressiä ja vastuuta. Mullekin nuo digitaaliset tuotteet on ihan hepreaa. Haluan vain mennä töihin, hoitaa hommat ja tulla kotiin. Eli kaikille ei yrittäjyys sovi. Ja eikö siinä mene vähän aikaa, että tuloja alkaa tulla?
Opiskelijat saavat opintotukea ja -lainaa, ne on pieniä, mutta kannattaa harkita uuden toisen asteen ammatin opiskelua. Ei kaikkien tarvitse olla lääkäreitä. Kuten kaikki tietävät, lvi-asentajia ja lähihoitajia tarvitaan. Opintojen aikana saa tehdä töitäkin, joten tätä lähtisin miettimään.
Voi se yrittäjyys tarkoittaa vähemmänkin stressiä kun ei tarvitse juosta työnantajan pillin mukaan ja saa tehdä asiat omalla tavallaan ja ajallaan.
Ansaitsen tällä hetkellä palkkatyössä 2400 e/kk netto. Väitän, että samoihin tuloihin pääseminen yrittäjänä tarkoittaisi kyllä aika paljon stressiä. Kokemusta on.
Työsuhteeni on määräaikainen ja jos sen päätyttyä ei töitä ala löytyä, niin tottakai alan myydä samaa työpanosta yrittäjänä. Ensisijaisesti kuitenkin pyrin löytämään palkkatyötä nykyisellä alallani.
eri
Tämä riippuu pitkälti minkälaisesta alasta ja yritysmallista on kyse. Kaveri tekee ehkä kymmenen tuntia töitä viikossa ja tulot ovat siinä kymppitonnin per kk. Hän ulkoistaa paljon hommiaan muille, lisäksi on paljon automaatiota käytössä ja suuri osa tuloista on passiivista tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urakehitys tuo statusta mikä mahdollistaa naisen saamisen
Mitä urakehitystä saa paskaduunari?
Siivoojasta toimari?
'Paskaduunari' voi vaihtaa uraa tai perustaa vaikka oman yrityksen.
Millä rahalla?
Tipahtaako yrityksen perustamiseen tarvittavat työvälineet jne. taivaasta?Vaihtaa uraa.
Millä rahalla hän kouluun menee, kun hädin tuskin rahat riittävät nytkään elämiseen?
Kouluun ja ulosottoon? Mukava sitten maksaa ulosottoja vuosikausia, kun on valmistunut.
Iso peukku! Juuri näinhän teidän neropattien neuvojen mukaan pitäisi toimia!
Ottakaa nyt pää pois sieltä perseestä ja katsokaa asioita laajasta perspektiivistä, ettekä vain omasta
näkökulmastanne ja elämäntilanteestanne!Ongelma on yhteiskunnassa joka suosii rikkaita.
Ei täällä haluta edes muuttaa luokkayhteiskuntaa.
Kenelle varakkaat sitten kehuskelisivat ja pyllistäisivät, jos ei olisi pienituloisia.Siksi aivan turha höpöttää mene kouluun ja mene rahakkaampaan työpaikkaan.
Voi tsiisus!! Hmm... Haluan lääkäriksi montako aloituspaikkaa niille on vuodessa?
Ai niin, mutta sinne yliopistoon voikin vaan kävellä opiskelemaan, kun kaikillahan on yhtälaiset mahdollisuudet. =D Miksiköhän kaikki eivät ole lääkäreitä, tuomareita.. jne.
Niin ja sitten mennään rahakkaimpiin töihin.. Taidan huomenna mennä toimitusjohtajaksi tai asianajajaksi, ne olisi kivoja töitä, kun sinne voi vaan kävellä!
Herätkää nyt siis s..t.na todellisuuteen, ennen kuin jakelette älyttömiä neuvojanne!Ei sun urakehitys ole rahanpuutteesta kiinni vaan sun asenteesta. Esim. nettiyrityksen voit panna pystyyn vaikka parilla sadalla eurolla. YouTubesta saat vaikka kuinka paljon neuvoja ja oppimateriaalia ilmaiseksi.
Nettiyritys? En kyllä keksi mitään mitä voisin myydä.
Eri.No itse olen myynyt digitaalisia tuotteita. Ihan halvan nettikurssin avulla opin noita tekemään ilman mitään aikaisempaa koulutusta ja et tarvitse edes omaa nettisivustoa vaan voit myydä esim. Etsyn kautta ja Canvalla voit suunnitella ilmaiseksi. Digitaalisessa tuotteissa on myös se hyvä puoli ettet tarvitse valmistusmateriaaleja ja voit saman tuotteen usean kertaan kunhan olet kerran suunnitellut sen.
Siis mitä on digitaaliset tuotteet? Etsy ja Canva, en ole ikinä kuullutkaan joten tuskin osaan käyttää.
Kuten huomaat ei kaikista ole nettiyrittäjiksi.
Tuskin ne kirurgitkaan ovat osanneet leikkauksia tehdä syntymästään lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojasta toimari?
Uudelleenkouluttautumalla voi entisestä siivojastakin tulla aivan hyvin toimitusjohtaja ja tai sitten siivooja voi perustaa oman firman.
Ja eikös täällä Suomessa valiteta kuinka pääministeri on "kassatyttö"? Joten miksi siivoojastakin ei voisi tulla toimari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän väliin kerron, että olin itse joskus tympeässä, pienipalkkaisessa työssä. Mulle ehdoteltiin aina yrittäjyyttä. En suostunut. En ikinä jaksaisi ottaa sitä stressiä ja vastuuta. Mullekin nuo digitaaliset tuotteet on ihan hepreaa. Haluan vain mennä töihin, hoitaa hommat ja tulla kotiin. Eli kaikille ei yrittäjyys sovi. Ja eikö siinä mene vähän aikaa, että tuloja alkaa tulla?
Opiskelijat saavat opintotukea ja -lainaa, ne on pieniä, mutta kannattaa harkita uuden toisen asteen ammatin opiskelua. Ei kaikkien tarvitse olla lääkäreitä. Kuten kaikki tietävät, lvi-asentajia ja lähihoitajia tarvitaan. Opintojen aikana saa tehdä töitäkin, joten tätä lähtisin miettimään.
Voi se yrittäjyys tarkoittaa vähemmänkin stressiä kun ei tarvitse juosta työnantajan pillin mukaan ja saa tehdä asiat omalla tavallaan ja ajallaan.
Ansaitsen tällä hetkellä palkkatyössä 2400 e/kk netto. Väitän, että samoihin tuloihin pääseminen yrittäjänä tarkoittaisi kyllä aika paljon stressiä. Kokemusta on.
Työsuhteeni on määräaikainen ja jos sen päätyttyä ei töitä ala löytyä, niin tottakai alan myydä samaa työpanosta yrittäjänä. Ensisijaisesti kuitenkin pyrin löytämään palkkatyötä nykyisellä alallani.
eri
Tämä riippuu pitkälti minkälaisesta alasta ja yritysmallista on kyse. Kaveri tekee ehkä kymmenen tuntia töitä viikossa ja tulot ovat siinä kymppitonnin per kk. Hän ulkoistaa paljon hommiaan muille, lisäksi on paljon automaatiota käytössä ja suuri osa tuloista on passiivista tuloa.
Kiinnostavaa. En nyt viitsi kaivaa tilastoja, mutta kaivamattakin tiedän, että yksinyrittäjistä marginaalisen pieni osa kuuluu tuohon luokkaan. Jännää, että tunnet juuri sellaisen yrittäjän etkä niitä, jotka kuuluvat alimpaan tulodesiiliin, vaikka heitä on muistaakseni reilu neljännes yksinyrittäjistä.
Siis jos hänellä olisi parisuhde, työnteko maistuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kiinnostavaa. En nyt viitsi kaivaa tilastoja, mutta kaivamattakin tiedän, että yksinyrittäjistä marginaalisen pieni osa kuuluu tuohon luokkaan. Jännää, että tunnet juuri sellaisen yrittäjän etkä niitä, jotka kuuluvat alimpaan tulodesiiliin, vaikka heitä on muistaakseni reilu neljännes yksinyrittäjistä.
Kaverilla on siis kokonaan netissä toimiva yritys ja markkinointikin hyvin pitkälti automatisoitu. Hän ei tosin asu Suomessa, mutta en näe mitään syytä miksei tuolla lailla menestyisi myös täällä. Jos on kivijalkayritys, jossa kaikki täytyy tehdä itse niin silloin varmaan onkin stressaavaampaa. Mutta toisaalta, jos on oikein intohimoinen sen oman yrityksen suhteen niin ei streesaannukaan niin helposti kun rakastaa työtään.
"Painukaa jo wattuun siitä vaatimuksinenne" -näin.
Laskin tässä ette mulle jää palkasta kaikkien menojen jälkeen 400 euroa käteen kuukaudessa. Lomalla jää enemmän kun työmatka bensakulut jää pois ja saa lomarahan. Olettaen tietysti ettet tee lomalla mitään mikä vie enemmän rahaa eli olet vietät loman kotona. Tosta 400 eurosta pitäisi vielä kerätä rahat joskus vastaan tulevaan auton vaihtoonkin. Ainut maksullinen harrastukseni vie 25€ kuukaudessa. Kyllä tässä motivaatio todella kärsii kun kokopäivätyöstä ei käytännössä jää mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kysyisin, että mitä siellä kotona on niin mielenkiintoista, että aika kuluu siellä paremmin kuin missä tahansa työssä? Jos haluat vaan möllöttää siellä kotona, niin emme ole samalla aaltopituudella ollenkaan. Työssä käytät kuitenkin lihaksiasi, aivojasi tai sosiaalisia taitojasi tai kaikkia näistä. Saat ehkä jopa ideoita, mitä haluaisit tehdä, jos et sitä nykyistä työtäsi. Oletko hyvä jossakin? Kotona makaamalla se ei selviä.
Kotona voi pelata pleikkaa ja työnteko häiritsee kun siellä on tylsää ja menee hyvää peliaikaa hukkaan.
Tällä logiikalla ei ehkä kannata haaveilla parisuhteesta naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin kaikkia muitakin motivoidaan käymään töissä. Varallisuuden kerryttäminen lienee yleisin, intohimo omaan alaan, joillekin riittää jopa mukava työilmapiiri. Jos omat työmahdollisuudet ovat pelkkiä huonoilla ehdoilla huonoissa työoloissa huonolla palkalla olevia, eikä ole mahdollisuutta muuttaa omaa tilannetta, niin voi minusta hyvällä omatunnolla jäädä työttömäksi.
Jos on oikeasti masentunut niin sairauslomalle ja hoitoon. Mutta pelkän sinkkuuden takia hanskojen tiskiin lyöminen on mielestäni pelkkää pskaprseilyä. Ihan normaalista elämäntilanteesta on kyse jonka kaikki kokee, hyvin moni pitkiäkin aikoja tai koko elämän läpi. Mutta kun siinä elämässä tosiaan on niin paljon kaikkea muutakin.
Sorry, mutta Suomessa on ilmeisesti liian hyvät tuet jos työttömänä olo on tasavertainen vaihtoehto mille tahansa työlle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojasta toimari?
Samaa mieltä. Yhteiskunta antaa jokaiselle kaikki avaimet ja mahdollisuudet käteen tehdä mitä vain ja nousta vaikka miten korkealle. Se että ei käytä tätä mahdollisuutta on pelkkää omaa tyhmyyttä ja saamattomuutta. Sen sijaan, että valitat miten paskaa se työsi on ja miten et köyhänä saa naisia niin kannattaisiko tehdä asialle jotain? Muutama vuosi kovaa työtä niin olet jo toisessa yhteiskuntaluokassa ja voit tehdä aivan mitä haluat, millä alalla tahansa. Ainoa joka sinua estää olet sinä itse.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta nousta vaikka miten korkealle.
Minä en saanut edes merkonomin papereita niin miten ihmeessä voisin opiskella lääkäriksi?No jos yks ovi ei aukea niin sitten koitetaan toista.
Yritä ymmärtää ettei kaikilla äly riitä.
Se on sitten vain hyväksyttävä kohtalonsa eikä valitettava koko ajan miten maailma on epäreilu, kun ei saa supermalleja naisystäväkseen eikä kovapalkkaista työtä ja valtavaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa parveilevat luuserimiehet on mun syy tulla vauvapalstalle. Tykkään lukea niiden kitinöitä ja rutinoita. Ei omat ongelmat vaikutakaan enää minkäänmoisilta kun muistaa mitä lassuja maa päällään kantaa.
Sama. Ja näen sieluni silmin miten nuo "miehet" nytkin juhannuksen makaavat umpikännissä yksiöidensä sohvallaan viinapulloonsa itkien huutaen maailman pahuutta ja sitä miten heitä täällä sorsitaan. Tämä mielikuva tuo mulle suurta nautintoa.
En lukenut ihan koko ketjua, mutta motivaattoreita: Työkaverit. Yhteiskunnassa mukana olo. Vapaus.
Itsetuntoa kannattaa nostaa hankkimalla hyvä kunto, välttämällä päihteitä ja liikaa nettiä. Kannattaa satsata huolenpitoon: hampaiden hoito, parturi, puhtaus. Hanki viherkasveja ja kotieläin.
Hyvältä tuntuu myös kun auttaa muita. Rupea kaveriksi jollekulle. Auta vanhuksia. Lahjoita rahaa hyvään tarkoitukseen.
Ei minulla ainakaan ole enää mitään motivaattoreita. Tiedän että en ikinä tule edes keskipalkkaa tienaamaan ja muutenkin elämäni parhaat vuodet menivät jo. Ei ole näköpiirissä myöskään parisuhdetta ja perhettä en voi enää saada. En myöskään ikinä pääse tekemään töitä joista nauttisin ja olisin kiinnostunut. Siksi yritän jatkossa mennä vain mahdollisimman vähällä eteenpäin. En raada tai yritä olla hyvä työntekijä. Ja jos jossain vaiheessa ei enää kiinnosta niin sitten jään vain työttömäksi. Ei minua kiinnosta olla osa yhteiskuntaa tai kärsiä 40 h viikossa, jotta saan maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ole enää mitään motivaattoreita. Tiedän että en ikinä tule edes keskipalkkaa tienaamaan ja muutenkin elämäni parhaat vuodet menivät jo. Ei ole näköpiirissä myöskään parisuhdetta ja perhettä en voi enää saada. En myöskään ikinä pääse tekemään töitä joista nauttisin ja olisin kiinnostunut. Siksi yritän jatkossa mennä vain mahdollisimman vähällä eteenpäin. En raada tai yritä olla hyvä työntekijä. Ja jos jossain vaiheessa ei enää kiinnosta niin sitten jään vain työttömäksi. Ei minua kiinnosta olla osa yhteiskuntaa tai kärsiä 40 h viikossa, jotta saan maksaa veroja.
Jäät työttömäksi? Ei normaali ihminen jää työttömäksi. Olet ällöttävä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojasta toimari?
Millä rahalla?
Tipahtaako yrityksen perustamiseen tarvittavat työvälineet jne. taivaasta?Vaihtaa uraa.
Millä rahalla hän kouluun menee, kun hädin tuskin rahat riittävät nytkään elämiseen?
Kouluun ja ulosottoon? Mukava sitten maksaa ulosottoja vuosikausia, kun on valmistunut.
Ottakaa nyt pää pois sieltä perseestä ja katsokaa asioita laajasta perspektiivistä, ettekä vain omasta
näkökulmastanne ja elämäntilanteestanne!Ongelma on yhteiskunnassa joka suosii rikkaita.
Kenelle varakkaat sitten kehuskelisivat ja pyllistäisivät, jos ei olisi pienituloisia.Siksi aivan turha höpöttää mene kouluun ja mene rahakkaampaan työpaikkaan.
Voi tsiisus!! Hmm... Haluan lääkäriksi montako aloituspaikkaa niille on vuodessa?
Ai niin, mutta sinne yliopistoon voikin vaan kävellä opiskelemaan, kun kaikillahan on yhtälaiset mahdollisuudet. =D Miksiköhän kaikki eivät ole lääkäreitä, tuomareita.. jne.
Niin ja sitten mennään rahakkaimpiin töihin.. Taidan huomenna mennä toimitusjohtajaksi tai asianajajaksi, ne olisi kivoja töitä, kun sinne voi vaan kävellä!
Herätkää nyt siis s..t.na todellisuuteen, ennen kuin jakelette älyttömiä neuvojanne!Ei sun urakehitys ole rahanpuutteesta kiinni vaan sun asenteesta. Esim. nettiyrityksen voit panna pystyyn vaikka parilla sadalla eurolla. YouTubesta saat vaikka kuinka paljon neuvoja ja oppimateriaalia ilmaiseksi.
Eri.No itse olen myynyt digitaalisia tuotteita. Ihan halvan nettikurssin avulla opin noita tekemään ilman mitään aikaisempaa koulutusta ja et tarvitse edes omaa nettisivustoa vaan voit myydä esim. Etsyn kautta ja Canvalla voit suunnitella ilmaiseksi. Digitaalisessa tuotteissa on myös se hyvä puoli ettet tarvitse valmistusmateriaaleja ja voit saman tuotteen usean kertaan kunhan olet kerran suunnitellut sen.
Siis mitä on digitaaliset tuotteet? Etsy ja Canva, en ole ikinä kuullutkaan joten tuskin osaan käyttää.
Kuten huomaat ei kaikista ole nettiyrittäjiksi.Se että jotain ei osaa käyttää tällä hetkellä ei tarkoita, etteikö sitä voisi oppia helpostikin. Ei yrittäminen tarkoita sitä, että tiedät ja osaat kaiken valmiiksi vaan sitä että jos et tiedä jotain niin opettelet sen. Googlaamalla löytyy tuhansia ideoita miten perustaa yritys ja miten oppia tarvittavat asiat. Tuo digitaaliset tuotteen nyt oli vain yksi esimerkki.
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+sell+digital+produc…+
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+use+canva+for+begin…
https://www.udemy.com/topic/etsy/on+etsy
https://www.canva.com/designschool/courses/
https://www.growingyourcraft.com/blog/30-popular-digital-products-on-et…
Tämä kiteyttää hyvin sen ketkä menestyvät elämässä ja ketkä eivät. Menestyneet ihmiset ovat koko ajan oppimassa uusia asioita ja eivät koe esteenä sitä, että eivät osaa kaikkea vaan tuolloin hakevat tietoa miten asia tehdään. Ei-menestyneet ihmiset taas eivät usko tarpeeksi itseensä ja eivätkä viitsi edes yrittää jos eivät heti alkuun osaa jotain.
Tämäpä se. Siinä missä henkilö A luovuttaa heti kun tulee vastaan esnsimmäisen vastoinkäyminen, henkilö B esim. googlaa miten ongelma ratkaistaan, kysyy asiaan erikoistuneelta nettifoorumilta neuvoja pulmaansa, lukee kirjan/suorittaa kurssin jossa asia opetetaan jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojasta toimari?
Samaa mieltä. Yhteiskunta antaa jokaiselle kaikki avaimet ja mahdollisuudet käteen tehdä mitä vain ja nousta vaikka miten korkealle. Se että ei käytä tätä mahdollisuutta on pelkkää omaa tyhmyyttä ja saamattomuutta. Sen sijaan, että valitat miten paskaa se työsi on ja miten et köyhänä saa naisia niin kannattaisiko tehdä asialle jotain? Muutama vuosi kovaa työtä niin olet jo toisessa yhteiskuntaluokassa ja voit tehdä aivan mitä haluat, millä alalla tahansa. Ainoa joka sinua estää olet sinä itse.
Minä en saanut edes merkonomin papereita niin miten ihmeessä voisin opiskella lääkäriksi?No jos yks ovi ei aukea niin sitten koitetaan toista.
Se on sitten vain hyväksyttävä kohtalonsa eikä valitettava koko ajan miten maailma on epäreilu, kun ei saa supermalleja naisystäväkseen eikä kovapalkkaista työtä ja valtavaa omaisuutta.
Mihin minä tarvitsen supermallia? Olen tavallinen perheenäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojasta toimari?
Mihin minä tarvitsen supermallia? Olen tavallinen perheenäiti.
Ehkä se supermalli voi auttaa sua kotitöissä jos oikein nätisti pyydät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojasta toimari?
Millä rahalla?
Kuten huomaat ei kaikista ole nettiyrittäjiksi.Se että jotain ei osaa käyttää tällä hetkellä ei tarkoita, etteikö sitä voisi oppia helpostikin. Ei yrittäminen tarkoita sitä, että tiedät ja osaat kaiken valmiiksi vaan sitä että jos et tiedä jotain niin opettelet sen. Googlaamalla löytyy tuhansia ideoita miten perustaa yritys ja miten oppia tarvittavat asiat. Tuo digitaaliset tuotteen nyt oli vain yksi esimerkki.
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+sell+digital+produc…+
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+use+canva+for+begin…
https://www.udemy.com/topic/etsy/on+etsy
https://www.canva.com/designschool/courses/
https://www.growingyourcraft.com/blog/30-popular-digital-products-on-et…
Tämä kiteyttää hyvin sen ketkä menestyvät elämässä ja ketkä eivät. Menestyneet ihmiset ovat koko ajan oppimassa uusia asioita ja eivät koe esteenä sitä, että eivät osaa kaikkea vaan tuolloin hakevat tietoa miten asia tehdään. Ei-menestyneet ihmiset taas eivät usko tarpeeksi itseensä ja eivätkä viitsi edes yrittää jos eivät heti alkuun osaa jotain.
Tämäpä se. Siinä missä henkilö A luovuttaa heti kun tulee vastaan esnsimmäisen vastoinkäyminen, henkilö B esim. googlaa miten ongelma ratkaistaan, kysyy asiaan erikoistuneelta nettifoorumilta neuvoja pulmaansa, lukee kirjan/suorittaa kurssin jossa asia opetetaan jne jne.
A henkilöillä ei ole myöskään mitään arvoa yhteiskunnassa. Turhia ihmisiä.
eri