Itse työttömänä jo vuosia ihmettelen miten jotkut pystyvät käymään työelämässä juhlapyhinäkin?
Silloin kun muut ihmiset juhlivat alkoholia nautiskellen niin jotkut ovat työelämässä niinä päivinä eivätkä juhli muiden kanssa ja pidä vapaata?
Kommentit (37)
Itse teen kaikki pyhät ja olen perheellinen, rahan takia niitä tehdään.
Mun mieheni käy sitten pelastamassa ap:n juhannusaattona, kun hän sammuu kokkoon ja meinaa palaa tai tipahtaa veneestä tai ajelee kännissä kolarin. Eikö ole hyvä, että joku tekee töitä juhlapäivinäkin?
Vierailija kirjoitti:
No siinähän ihmettelet jos kuvitelet että alkoholi ja juhlinta on joku juttu jota ihmiset haluaa.
Ei halua.
Spurgut luulee että absolutisteilla olisi kännissä hirveän hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Helposti! Laittaa vaan työvaatteet päälle ja lähtee TÖI_HI 🎢🎡🎠😎
Treffeillekö?
No jos Kuhis sattuu tulemaan asiakkaaksi, ja ehtii jäädä mun laitteelle hetkeksi höpöttelemään, ni olishan ne tavallaan treffit 😄
Vierailija kirjoitti:
Treffeillekö?
No jos Kuhis sattuu tulemaan asiakkaaksi, ja ehtii jäädä mun laitteelle hetkeksi höpöttelemään, ni olishan ne tavallaan treffit 😄
Kuka on Kuhis?
Vain teinit ja teinin asteelle jämähtäneet haluaa juhlia jokaisena/jokatoisena juhlapyhänä. Minulle on aivan sama milloin vapaapäiväni vietän,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffeillekö?
Kuka on Kuhis?
Kaipaamani henkilö
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin tehtaassa töissä. Se pyöri suunnilleen ympäri vuoden, vain juhannus ja joulu (kolme päivää) tehdas oli kiinni, muut pyhät tehtiin töitä.
Terveydenhuolto, poliisi, pelastuslaitos ja mitä näitä nyt onkaan ovat 'auki' 365 päivää vuodessa, joten jonkun on pakko olla töissä juhlapyhinäkin. Hyvä niin koska esim juhannuksena tarvitaan heitä.[/quote
Mun isä oli tehtaassa töissä. Tehdas oli aina toiminnassa.
3 vuorotyössä .Isä halusi tehdä yövuoroa. Tietty palkka oli parempi. Lähti töihin, kun me mentiin nukkumaan ja kun päästiin koulusta, heräsi unilta.
Juhannuksena oltiin yhdessä, lapsena. Kun tuli omia menoja, isä oli aina vapaaehtoinen menemään töihin.
Joulut oltiin joka 2 vuosi kummankin vanhemmilla. Kun vanhemmat oli kaksin, isä aina töissä.
Jäädessään eläkkeelle, pari v myöhässä, sai parasta eläkettä, mitä kukaan duunari ikinä.
Kaikki pyhät töissä, jos vaan suinkin mahdollista, tuplapalkka ja yölisä naksuttaa!
Yksi jo vuosia työttömänä ollut tuttu kertoi kieltäytyneensä työpaikasta, jossa olisi pitänyt olla perjantaina töissä. Kuulemma hänelle on tärkeää perjantaina jo iltapäivällä aloittaa viikonloppu kavereiden kanssa terassilla eikä vapaa tunnu vapaalta, jos perjantaikin on töitä.
Hyvä kysymys ap. Juhannushan on esimerkiksi pelastuslaitokselle ja poliisille yksi vuoden vilkkaimmista ajankohdista. Pitäisi vissiin sitten vaan antaa juhlijoiden tapella keskenään, elvyttää jos jaksaa ne, keiden pumppu pettääkin juhlissa ja mitä niitä vesillä toikkaroivia turhaan lähtee pelastamaan.
Kaikki sairaalat voi olla myös suljettuna, kukas siellä nyt haluasi juhlapyhänä olla.
Eikä taksejakaan tarvita, ajakoon se, kuka on vähiten humalassa.
Myös maan rajojen valvonta voidaan panna kiinni juhlapyhinä. Vapaalle vaan kaikki puolustusvoimista, rajavartiolaitokselta ja tullista.
Ja kun tarkemmin ajattelee, niin miksi juhlapyhinä tarvitaan mitään tietoa maailman menosta ja uutisista. Kaikki viestimet kanssa vaan vapaalle.
Eikä autoileviakaan tarvitse mitenkään palvella. Kaikki huoltamot kiinni. Ja kaupoista voi ostella kaikki tarvikkeet aina etukäteen. Kiinni vaan nekin.
Listasta saisi loputtoman..
Miten olet pystynyt olemaan työttömänä vuosikausia? Olet varmaan ehtinyt hakea tuhansia työpaikkoja?
Oletko kuullut että jotkut myös tykkäävät työstään? Ja oletko kuullut, että alkoholi ei ole kaikille välttämätön osa juhlaa?
No jos aina löhöää kotonaan työttömänä, niin ehkä sitä kaipaa että pyhä ja arki erottuisi. Mutta oikeesti ap: n asenne kuulosti vähän säälittävän kapea-alaiselta.
Hoitoalalla oleva tuttava on jäänyt virallisesti jo eläkkeelle, mutta käy vielä entisessä työpaikassaan tekemässä toisinaan viikonloppu- tai yövuoroja. Perustellut asiaa vaihtelulla, mutta uskon että rahakin merkkaa, vaikka sitä on jo perheellä riittävästi.
Olen mieluummin töissä pyhäpäivät kuin kännissä/krapulassa. Palkkapäivänä on kiva kun voi ostaa vähän jotain ylimääräistä.