Oletko matkustanut ratikalla, entä metrolla?
Kommentit (22)
Olen molemmilla sekä Suomessa että ulkomailla
Kummallakin, tosin paikallisen "oppaan" kanssa. Ratikalla uskaltaiin ehkä matkustaa myös itsenäisesti, mutta metrolla en. Jo ne asemien jyrkät liukuportaat on pelottavia.
Metrolla viikottain. Ratikalla silloin tällöin.
Metro on kätevä ja nopea arkikäytössä.Ratikoista en oikein pidä.
Olenko mä muka ainoa joka ei ole matkustanut koskaan ratikalla? ap.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? Eihän se epätavallista ole, jos et asu kaupungissa jossa niitä on tai et matkustele ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? Eihän se epätavallista ole, jos et asu kaupungissa jossa niitä on tai et matkustele ulkomailla.
Niin mustakin, mutta katso prosentteja. ap.
Raitiovaunulla Turussa 60-luvulla ja metrolla Lontoossa.
Ehkä menin myös Helsingissä raitiovaunulla. Sitä en muista.
Olen asunut Helsingissä ja Tampereella sekä matkustellut ulkomailla, joten molemmilla on tullut siirryttyä paikasta A paikkaan B.
Hämmentävää oli aikanaan ekaa kertaa Lontoon metroverkko, miten oli loppupelin yksinkertainen, vaikka on useita ja keskenään risteäviä linjoja.
Voi kyllä. Olen myös matkustanut sarvijaakolla eli johdinbussilla Suomessa.
Espoossa asun aika lähellä metroasemaa, en ole kuitenkaan matkustanut sillä. K äytän joka päivä omaa autoa. Olen Helsingissä syntynyt ja keskustassa asunut lapsuuden ja n. 30 asti Ratikka oli se normaali kulkuneuvo silloin. Itä-Hesinkiin ei ole ollut asiaa Metrolla.Autolla ajan Helsinkiin Mummolaan viidessä minuutissa ovelta ovelle. Muualla olen kulkenut Metrolla esim. Euroopassa. Metro pidensi minun matkaani sukulaisiin.
Olen ajanut ratikalla ja metrolla aika monta kertaa täällä Hgissä. Metrolla olen ajanut myös Tukholmassa, Lontoossa ja Roomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta hei, Suomessa ratikka löytyy vain Helsingistä ja Tampereelta, eli todella paljon on paikkoja joissa sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta hei, Suomessa ratikka löytyy vain Helsingistä ja Tampereelta, eli todella paljon on paikkoja joissa sitä ei ole.
Niin onkin mutt vain helsinkiläiset ja tamperelaiset sitten vastailee, koska äsken olin ainoa joka EI ole ajanut ratikalla.
Asun keskellä Eurooppaa suuren kaupungin laidalla. Kukaan hullukaan ei mene keskustaan autolla ellei sitten töihin jos olisi siellä parkkimahdollisuus. Sähköjunaa, metroa ja ratikoita tulee käytettyä ihan viikoittain. Ei sentään päivittäin, koska olen muualla töissä.
Kaupunkireissuilla ulkomailla ensimmäinen, mistä otan selvää, on julkisten liilennevälineiden reitit.
(Prahassa ratikat ajavat kauheaa vauhtia, niitä saa ihan oikeasti varoa!)
Raitiovaunulla oon menny. Metrosta en oikeen tykkää. En oikeen tykkää junastakaan. Bussilla usein oon menny.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut ratikalla ja metrolla aika monta kertaa täällä Hgissä. Metrolla olen ajanut myös Tukholmassa, Lontoossa ja Roomassa.
Oikeinko ajanut?
Ratikalla Helsingissä ja metrolla Tukholmassa. Tampereen ratikalla en ole, vaikka asun täällä.
No kyllä tässä 50 vuoden aikana, jonka olen asunut Helsingissä, olen ehtinyt matkustella.