Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekoa haluaisit pyytää anteeksi ja keneltä?

Vierailija
21.06.2022 |

Jokin tekosi/sanasi on jäänyt kaivelemaan, mutta et uskalla suoraan lähestyä kohdettasi. Miksi muuten et?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pyytää anteeksi eräältä mieheltä, että viimeksi tavatessamme suutuin turhasta. Mun mökötys johti siihen, että hänkin suuttui. Pidän nyt vähän aikaa etäisyyttä. On varmaan muhun väsynyt. Lähestyn kyllä häntä jossain vaiheessa, mutta nyt olen itsekin liian herkillä asian vuoksi.

Vierailija
2/56 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ei kannata kaivaa asiaa menneisyydestä, jonne se on kadonnut, joka voi vain luoda lisää haittaa, tuoden muiston taas pintaan. Arvioitava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ei kannata kaivaa asiaa menneisyydestä, jonne se on kadonnut, joka voi vain luoda lisää haittaa, tuoden muiston taas pintaan. Arvioitava.

Odotan vaimon vilpitöntä anteeksipyyntöä vuosien kohtelusta. En tiedä mitä peliä hän on pelannut selkäni takana, mutta on jäänyt kiinni valehtelusta ja kymmenistä oudoista kommententeista. Jotenkin olen rikki kaikista näistä vanhoista jutuista. Vilpitön anteeksipyyntö saisi mieleni parantumaan. Olen tehnyt päätöksen, että tämä on viimeinen vuoteni hänen kanssaan. Jos jouluun mennessä ei suunnittele yhteistä matkaa, hän ei ole se jonka kanssa haluan viettää loppuelämäni. En ole kohdellut häntä koskaan ikävästi vaan kunnioittavasti ja ystävällisesti.

Vierailija
4/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että olen olemassa!!!

Vierailija
5/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta sitten annoin kaverini poikaystävän pussata mua kotibileissä. En tehnyt aloitetta, mutta en estellytkään. Se on jäänyt harmittamaan, enkä koskaan rohjennut keskustella asiaa selväksi. Pelkäsin varmaan tunnereaktioita puolin ja toisin. Tuskin näin myöhään enää asiaa otan uudelleen esiin, emme tekemisissäkään ole vuosiin olleet, mutta otinpa opiksi tapahtuneesta.

Vierailija
6/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää kielenkäyttöäni joitakin ihmisiä kohtaan nuoruusvuosina.

Vierailija
7/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun välillä myöhästelin. Ajanhallintani ja toiminnanohjaukseni on joskus huonoa. Anteeksi, kun ilmaisin tunteitani niin kömpelösti ja kulmikkaasti. Olin (olen) ihan rakastunut, mutten osannut toimia paremmin. Ihastukselleni menee tämä.

Vierailija
8/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN MITÄÄN:

Sillä minulta Pitäisi pyytää anteeksi moni elämäni tuhonnut Ilkeä ihminen Mutta ne ei auta enää on liian myöhäistä!

Vierailija
9/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN MITÄÄN:

Sillä minulta Pitäisi pyytää anteeksi moni elämäni tuhonnut Ilkeä ihminen Mutta ne ei auta enää on liian myöhäistä!

Kuulostaa inhottavalta. Mutta tuohon tunteeseesi auttaa se, että annat itse anteeksi heille, vaikka he eivät pyytäneet anteeksi. Eivät he ehkä ymmärtäneet toimia paremmin. Joku on ehkä oikeasti tunnekylmä ja ilkeä tajuamatta sitä itsekään. Joku on saanut surkean kasvatuksen ja mallin kotoaan tai pyörii typerissä kiusaajaporukoissa ja toistaa samaa mallia. Anteeksianto on avain omaan mielenrauhaasi.

Vierailija
10/56 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pyytää anteeksi naislita, joille on tullut paha mieli käytökseni johdosta. En ole ylpeä siitä, miten olen käyttäytynyt, mutta mennyttä ei saa tekemättömäksi.

Wille

Vierailija
11/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pyytää anteeksi nuoruuden rakkaaltani sitä miten ilkeästi huusin sinulle suutuspäissäni, loukattuna, torjuttuna ja aina toiseksi jätettynä.

Ehkä myöhemmin ymmärsit miksi olin usein niin kiukkuinen.

En osannut muuta, anna anteeksi.

Jonain päivänä minä sanon tämän sinulle kasvotusten vaikka se olisi viimeinen tekoni.

Vierailija
12/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vastaamatta ihastukseni viestiin, koska pelästyin tunteitani. Anteeksi.

Vierailija
13/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olii vähän sellaista käyttäytymistä mikä johtuii vanhempien riitelystä ja mitä eii käsitelty siihen aikaaan.

Vierailija
14/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miten voi antaa anteeksi ( oikeasti syvällä sisimmässä) jos toinen ei pyydä anteeksi tai edes ole pahoillaan tekemästään / sanomastaan.

Ainahan voi vaan yrittää unohtaa ja sivuuttaa ( ns viitata kintaalla) mutta vaikea kuvitella että monikaan kykenee antamaan anteeksi.

Vierailija
15/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pyytää anteeksi miehiltä muiden palstanaisten puolesta. Tällä palstalla on paljon miesvihaa. N22

Vierailija
16/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun kiusasin siskoani lapsena enkä ymmärtänyt hänen erilaisuuttaan. Onneksi olemme väleissä.

Vierailija
17/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta niiltä joita nuoruudessani humalapäissäni kaduilla hakkasin ihan huvikseni. Olitte oikeassa olin täysi pa.ka. anteeksi.

Vierailija
18/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi mieheltäni että olen ahminut työkaverini kullia joka ikisellä reiälläni jo useita kuukausia.

Vierailija
19/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN MITÄÄN:

Kuulostaa inhottavalta. Mutta tuohon tunteeseesi auttaa se, että annat itse anteeksi heille, vaikka he eivät pyytäneet anteeksi. Eivät he ehkä ymmärtäneet toimia paremmin. Joku on ehkä oikeasti tunnekylmä ja ilkeä tajuamatta sitä itsekään. Joku on saanut surkean kasvatuksen ja mallin kotoaan tai pyörii typerissä kiusaajaporukoissa ja toistaa samaa mallia. Anteeksianto on avain omaan mielenrauhaasi.

Mielenrauhan saavuttaminen ei edellytä anteeksiantoa pahantekijöille. On äärimmäisen vahingoittavaa ja kysenalaista vallankäyttöä viljellä tuota käsitystä ja ikään kuin pitää ylipääsemistä anteeksiannon panttivankina.

Tiettyjä tekoja ei tarvitse antaa anteeksi, vaikka pyydettäisiin - saati että ei pyydetä. Voitte tunkea sen pakkoanteeksiantonne syvälle suoleenne.

Vierailija
20/56 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin pyytää anteeksi isältäni, etten halannut kun hän itki ja pyysi vain halausta.

Olin 15v, isä tappoi itsensä piakkoin tuon jälkeen.

20 vuotta ja vieläkin vaivaa ja itkettää välillä. En vaan oikein pysty antamaan itselleni sitä anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi