Vinkkijä tupaantulijaislahjaksi uuteen omakotitaloon
Kommentit (38)
Juljus kirjoitti:
Ruisleipä ja suolapaketti.
Me saatiin nämä onnea tuovat asiat ja vielä asutaan yhdessä samassa talossa kolmatta kymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Laadukas seinäkello, lämpömittari, patalaput, kiikarit, knipex pihdit, Iivana Helsinki palovaroitin kärpänen, kissa- kello joka heiluttaa häntää, Finlayson pyyhkeet, iso Muumi kulho, Fiskars kirves, vesuri tai pistolapio, sauna setti, pellava laudealuset, Leatherman multi Tool, hyvä taskulamppu, patteriradio d pattereilla, puunsuoja ainetta... Yms.
Joidenkin ihmisten maailmassa merkki-keittiöpihdit on näköjään kova juttu. Aina sitä jaksaa välillä yllättyä edelleen, vaikka joskus luuleekin että kaikki on nähty.
Olisin iloinen kukkakimpusta. Mitään krääsää en halua nurkkiini pölyttymään.
Olen kutsunut vieraat viettämään iltaa yhdessä, ja riittää, että vieraat tulevat.
En jaksanut lukea ehdotuksia, mutta mikäli ei tunne hyvin toisen makua ja tapoja, niin älkää viekö mitään sisustus ym krääsää tai puutarhaan istutettava.
Jokaisella oma maku ja tyyli, niin harvoin mieleistä tulee saatua vaikka kirkassilmäisenä kiitellään lahjan saadessaan.
Me on muutettu pari vuotta sitten omakotitaloon. Jos joku kysyy mitä tarvittais joululahjaksi, niin vastaan aina että kynttilöitä ulos lyhtyihin poltettavaksi. Niitä kuluu aika paljon, kun pihasaunalla ei ole sähköjä ollenkaan :) Eikä pihalla ole hirveästi muutenkaan valoja (vanhempi talo kyseessä), niin lyhtyjä on kiva olla siellä täällä.
Eli ulkolyhty kynttilöineen vois olla kiva tuparilahja. Tai joku kiva aurinkokennolla toimiva ulkovalo.
Jos haluaa sisälle jotain, niin esim. keittiöpyyhkeitä tai patakintaita. Noi kintaat meillä ainakin menee suht tiuhaan vaihtoon, ja tykkäisin ostaa kivalla kuosilla olevia, mutta nuo on sitten yleensä vähän kalliimpia :) Tietty myös joku vähän erikoisempi kahvipaketti tai irtoteetä (peltirasiassa) ois kiva.
Ja nämä tietenkin vain puhtaasti omasta näkökulmasta, ymmärrän hyvin, että joku muu ei tarvitse vastaavia.
Ei kai tupaantuliaiset ole kuin häät, joihin esitetään lahjatoiveita tai viedään rahaa?
Sammutuspeite on ollut mieluisa lahja. Niitä saa tänä päivänä monenlaisissa kuoseissa.
Kesällä voi viedä näyttävän amppelikukan tai "pata"kukan pihalle. Harvoin se piha on kunnossa tuossa vaiheessa.
Kahvia tuliaisiksi, on vielä arvossaankin tänä päivänä. Tai vaikka ruukkuyrttejä tai mansikoita.
Mansikka-amppeli tai ruukkuvadelma ilahduttaa terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti puutarhamyymälään tai rautakauppaan.
Me saimme nämä molemmat, ihan parhaat lahjat!!
Vie rahaa. Lämpö ja Audi pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mansikka-amppeli tai ruukkuvadelma ilahduttaa terassilla.
Kunnes haluaa lähteä kesälomareissulle eikä ole ketään kastelijaa loman ajaksi.
Mä en haluaisi lahjaksi mitään sisustustavaraa, koska tykkään päättää kotini sisustuksesta itse. Tämä siis koskee myös servettejä, pyyhkeitä, kynttilöitä ym. Tiedän että "voi laittaa kiertoon jos ei miellytä", mutta en tykkää myöskään tavaran turhasta ostamisesta, kun käytännössä nämä ei-sopivat jutut seisoo vuoden jossain laatikossa ja sitten siivousvimman iskiessä heitän ne roskiin. Joka ikistä servettipakettiakaan kun en viitsi erikseen alkaa roskalavaryhmässä antamaan.
Vaikka onkin kovin tylsän tuntuisia juttuja, niin just lahjakortit huonekalu- ja sisustusliikkeisiin, tai rautakauppaan olisi meille sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluaisi lahjaksi mitään sisustustavaraa, koska tykkään päättää kotini sisustuksesta itse. Tämä siis koskee myös servettejä, pyyhkeitä, kynttilöitä ym. Tiedän että "voi laittaa kiertoon jos ei miellytä", mutta en tykkää myöskään tavaran turhasta ostamisesta, kun käytännössä nämä ei-sopivat jutut seisoo vuoden jossain laatikossa ja sitten siivousvimman iskiessä heitän ne roskiin. Joka ikistä servettipakettiakaan kun en viitsi erikseen alkaa roskalavaryhmässä antamaan.
Vaikka onkin kovin tylsän tuntuisia juttuja, niin just lahjakortit huonekalu- ja sisustusliikkeisiin, tai rautakauppaan olisi meille sopivia.
Eikö epäsopivat servetit voi käyttää ihan arjessa pois? Ei mua ainakaan haittaa minkävärisellä servetillä pyyhin pakastepizzan rasvat sohvalla suupielistäni.
Lumikola