Mitä pronominejä käytät?
Pride-kuukaudan kunniaksi. 🌈😊
Aloitan, mun pronominit on: they/them. 😊
Kommentit (37)
Kun olet tehnyt tuollaisen päätöksen, osaat varmasti vastata minua jo tovin askarruttaneeseen kysymykseen.
Sinun pronominisi ovat they/them. Miksi tuota jälkimmäistä tarvitaan? Eihän they-sanan parina mitenkään voi käyttää sanoja "her" tai "him". Vai voiko?
Miksi asiasta, joka ei ole ongelma (hän, se tai nimesi ovat sukupuolineutraaleja) tehdään ongelma?
She/her ja they/them. Kummatkin käy.
Itseäni vanhemmat voivat sinutella, nuoremmilla olen tästä eteenpäin pronomini-ihmisten iloksi te. Uimahallissa ostan lipun sille puolelle kuin myyjä olettaa, aina mennyt oikein.
nä hölmöjä kyselet?
Mie sie hää myö työ hyö, ei niitä muita ole
Vierailija kirjoitti:
Siis... miten voi olla them/they, jos olet vain yksi ihminen? Ja suomenkielinen?
Itse puhun itsestäni 'minä'. Muut voi sanoa 'hän' tai 'se' tai kutsua minua ihan nimelläni.
Ihan normaalissa englannin kielisessä puheessa käytetään they/them pronomineja yksittäisestä ihmisestä jatkuvasti. Yleensä silloin jos ei tiedetä sukupuolta ja nykyään myös, kun ei haluta olettaa.
En tiedä, syön mieluummin vitamiineja.
Pronominit kuvaavat sukupuoltasi mikä on lähes kokonaan biologinen seikka. Et sinä pelle valitse mitään itsellesi jollet ole transsu.
Vierailija kirjoitti:
Siis... miten voi olla them/they, jos olet vain yksi ihminen? Ja suomenkielinen?
Itse puhun itsestäni 'minä'. Muut voi sanoa 'hän' tai 'se' tai kutsua minua ihan nimelläni.
Ap:lla on ilmeisesti sivupersoonahäiriö.