Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen liikenne Etelä-pohjanmalla ei toimi paikkakuntien välillä lainkaan.

Ihan älyvapaata.
21.06.2022 |

Eräs ystävä Seinäjoelta haluaisi mennä vanhan äitinsä iloksi Kuortaneelle juhannukseksi. Siis ei missään ihan korvessa olla! Ei yhtään bussia kumpaankaan suuntaan! Arkisin yksi bussi jotka niin päällekkäin ettei niilläkään eestaas meno edes onnistu. Alvuuden suunnastakaan ei onnistu, vaikka varasi matkaan koko päivän. Onko siis ihme ettei täälläpäin oikein iloita nykypolitiikan (bensan hinnat) vaikutuksista. Siis nyt kumpikin, tuo äiti kuin tyttärensäkin viettävät juhannusta yksinään. Voisin viedä, mutten ehdi hakea pois joten...
Kuortaneella on myös Soile Mäyryn taidekoti ja urheiluopisti jne niihinkään ei siis pääse kukaan käymään ellei ole omaa autoa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen bussiasemankin voisi siirtää sinne Ideaparkkiin. Ihan kuollut ja hiljainen koko kaupunki, lukuunottamatta tuota ostoshelvettiä.

Vierailija
22/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen bussiasemankin voisi siirtää sinne Ideaparkkiin. Ihan kuollut ja hiljainen koko kaupunki, lukuunottamatta tuota ostoshelvettiä.

Bussiasemalta pääsee ideaparkkiin vihreällä puujunalla , jos pyyly kestää tärinää puupenkillä:).  Itse olisin halunnut Ikean, enkä ideaparkkia joka todellakin on kuihduttanut keskustan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keskusta se puolue jolla valtaa bussiasoissa? Vai onko vihreät cityasukit vastuussa?

Vierailija
24/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aika lähteä ihan pihalle. Aurinko paistaa ja linnut laulaa..

Vierailija
25/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko keskusta se puolue jolla valtaa bussiasoissa? Vai onko vihreät cityasukit vastuussa?

Eiköhän ne vihreet just haluaisi niitä busseja. 

Vierailija
26/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sama ilmiö on kaikkialla Suomessa, paitsi uudellamaalla. Jopa täällä on aika usein hankaluuksia julkisen kanssa, jos pitää päästä vaikka Itä-Helsingistä Pohjois-Helsinkiin, ja kuitenkin täällä menee busseja ja kaikkea tosi paljon. 

Julkisen liikenteen tila on surkea, ja siksi ihmiset ovat kaikki hankkineet auton koska tila on surkea, ja siksi linjoja vähennetty kun kaikki kulkevat omilla autoilla. 

Vierailija
27/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen julkinen liikenne on ihan vitsi. Junat kyllä kulkevat läpi Suomen, mutta missään et pääse kyytiin tai kyydistä pois.

Se nyt vaan menee niin, että jo nykyisellään julkinen liikenne on erittäin vahvasti subventoitua. Ei ole mitenkään kannattavaa ajella bussivuoroja joihin tulee kyytiin kolme ihmistä viikossa.

No, niitä voi ajaa pienemmilläkin busseilla jos porukkaa on vähemmän. Kuulostaa tekosyyltä.

Ei se ole mikään tekosyy. Se ei vaan ole kannattavaa. Jos tuollaisia vuoroja ajettaisiin, niin ne hinnat olisi joko aivan järkyttävät, tai sitten ne kaikki pikkukylien väliset bussivuorot pitäisi kustantaa verorahoilla.

Sellaisia pienempiä busseja on: niitä kutsutaan tilatakseiksi. Ajakaa sillä. Ei se niin voi mennä, että koko muu Suomi maksaa siitä että ihmiset ajelee tyhjillä busseilla haja-asutusalueilla.

Vierailija
28/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mun kommentti jäi? Mainitsin tai vihjaisin, että ukrainalaiset tarvii kyytin vastaanottokeskukseen kesäisinkin. Onko mainittu kansallisuus vai tuo paikka bannattu?

Vierailija
29/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käski asua Etelä-Pohjanmaalla.

Kai sitä pitää jossakin kuitenkin asua.

Niin pitää, muttei kuitenkaan siellä; siihen voi itse vaikuttaa.

Turha itkeä, jos päättää asua Etelä-Pohjanmaalla.

Vierailija
30/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulje täällä Länsi-Uudenmaan alueellakaan. Tervetuloa Lohjalle koittamaan bussiliikennettä. Oma auto oli pakko hankkia kun ei enää päässyt töihin muuten kulkemaan. Aamun eka bussi lähti silloin kun olis jo töissä pitänyt olla. Enkä asu missään keskellä ei mitään vaan keskustaan on 6km matkaa. Pyörällä kulkisin ellei huonot polvet estäisi sitä.

Vierailija
31/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen julkinen liikenne on ihan vitsi. Junat kyllä kulkevat läpi Suomen, mutta missään et pääse kyytiin tai kyydistä pois.

Se nyt vaan menee niin, että jo nykyisellään julkinen liikenne on erittäin vahvasti subventoitua. Ei ole mitenkään kannattavaa ajella bussivuoroja joihin tulee kyytiin kolme ihmistä viikossa.

No, niitä voi ajaa pienemmilläkin busseilla jos porukkaa on vähemmän. Kuulostaa tekosyyltä.

Ei se ole mikään tekosyy. Se ei vaan ole kannattavaa. Jos tuollaisia vuoroja ajettaisiin, niin ne hinnat olisi joko aivan järkyttävät, tai sitten ne kaikki pikkukylien väliset bussivuorot pitäisi kustantaa verorahoilla.

Sellaisia pienempiä busseja on: niitä kutsutaan tilatakseiksi. Ajakaa sillä. Ei se niin voi mennä, että koko muu Suomi maksaa siitä että ihmiset ajelee tyhjillä busseilla haja-asutusalueilla.

Tämähän se olisi. Joukkoliikenne perustuu siihen, että se kuljettaa samalla vaivalla ja rahalla paljon ihmisiä.

Älytöntä vaatia että pitäisi halvalla (lue: muiden piikkiin) päästä ajelemaan jotain reittejä mitä muut ei kulje. Jos ei ole omaa autoa voi ajaa taksilla. Jos se on kallista, niin sitten on. Ei bussilinjatkaan ilmaisia ole, joku ne maksaa.

Vierailija
32/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta voisi maksaa tämän omasta budjetistaan, kerta on niiiiin tärkeää pitää koko helvetin erämaa asuttuna.

Vierailija
33/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee pyövällä tai liftaa.

Vierailija
34/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan vaan bussiasema pitää olla juna-aseman vieressä.

Vierailija
35/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Etelä-Pohjanmaalla, en itke julkisen liikenteen takia vaan mulla on auto. Mä olen täältä kotoisin ja haluan asua täällä. Miksi mun pitäisi muuttaa muualle?

Vierailija
36/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Etelä-Pohjanmaalla, en itke julkisen liikenteen takia vaan mulla on auto. Mä olen täältä kotoisin ja haluan asua täällä. Miksi mun pitäisi muuttaa muualle?

Ei miksikään. Sen sijaan ihminen joka tuskailee sitä ettei maalla mene julkisia voi vähän miettiä.

Vierailija
37/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein haluat asua siellä? Hyvät hyssykät. Kaikenlaisia se leipä elättää.

Vierailija
38/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän tuon ap:n ongelman. Itse myöskin autoton ja edes Tku-Hki väliä ei enää aja kuin muutaman vuoroa päivässä onneksi on sentään juna.

Mutta Turusta eteenpäin julkisilla jatkaminen tarkoittaa pit-kää kävelyä.

Vierailija
39/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma on? Sun kohdalla voisi sanoa, että kaikenlaisia se leipä kanssa elättää. 

Vierailija
40/58 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma on? Sun kohdalla voisi sanoa, että kaikenlaisia se leipä kanssa elättää. 

Luulisin, että se on porvoolainen. Siellä vissiin ihan OK julkinen liikenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän