Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan juhannusta - Onko muita jotka ei saa yhtään kiinni tästä keskikesän juhlasta?

Vierailija
21.06.2022 |

Tykkään joulusta, vapusta, pääsiäisestä, itsenäisyyspäivästä ja meidän perheessä näitä juhlitaankin aina melko perinteisesti. Pidän juhlaruoista, vieraista, koristeista jne.

Juhannus on poikkeus. En ole ikinä saanut kiinni tämän juhlan merkityksestä: Mennä maaseudulle ja nauttia kesästä? Aivan liian monena vuonna on ollut todella koleaa ja sateista eli mikään grillailu ja kesästä nauttiminen ei onnistu. Meillä ei ole mökkiä eikä sukujuhlien tai ystäväpiirin perinteitä. Joka vuosi tuttavat rupeavat kyselemään jo hyvissä ajoin, että mitäs teette juhannuksena. Kaikilla muilla tuntuu olevan joku selkeä traditio.

Onko muita juhannuksen inhoajia? Mitä juhannuksena kuuluisi tehdä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannukseen kuuluvat festarit. ollaan kaveriporukan kanssa kierretty eri festareita vuodesta 1996 ja jatketaan niin kauan kun kunto kestää.

Vierailija
22/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ns. juhannusperinteistä (mökki, grillaus, saunominen, juominen jne) ollenkaan, olen kokeillut em. aktiviteetteja useampaan kertaan eikä nappaa vaan ahdistaa. Nykyisin teen juhannuksena juhlavampaa ruokaa, käyn hyvällä säällä kävelyllä/pyöräilyllä ja illalla katson leffaa tms. pieniä herkkuja napostellen. Menee kivasti eikä ahdista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos ei välitä, mutta että inhoaa?

Jos ei ole mökkiä minne mennä, niin tuleehan siinä varmaan sellainen olo että ei pääse siihen oikein kiinni. Mutta sama homma kaikissa juhlissa, ei ole pakko tehdä yhtään mitään muuta kuin sitä mistä tykkää.

Vierailija
24/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta juhannus. Olen KOKO juhannuksen töissä.

Vierailija
25/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pidän juhannusta jopa joulua parempana juhlana. Kesä, hyvää ruokaa, ystäviä, mökki... Kyllä itse ainakin muista 2 viimeistä juhannusta olleen säiden puolesta aivan täydellisiä ulkona nauttimiseen. Joskus on ollut kylmää ja sateista ja toppatakit päällä oltiin jonain vuonna, mutta kuitenkin hyvä tunnelma, niin ei sää haittaa. Ihan yhtälailla voi harmittaa, jos jouluna ei ole lunta ja sataa vettä.

Vierailija
26/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei mennä juhannuksena mökille vaikka sellainen on. Hirveät ruuhkat, ihmiset ihan "pistoksissa" liikenteessä ja huoltoasemilla, hirveät ruuhkat kaupoissa.

Sen sijaan pk-seudulla ihanan hiljaista. Voi rauhassa nautistella lähipuistosta ja rannoista, kun niin monet ovat jossain muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi