Jos jokaisesta työstä saisi saman verran palkkaa, mitä tekisit työksesi?
Kommentit (786)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain, missä saa käyttää päätä. Fyysinen työ on jo koettu, tai koen sitä parhaillaan ja ihan kyllästymiseen asti.
Mulla just toisin päin! :D Mikä tahansa työ jossa ei ole pakko käyttää päätä jatkuvasti vaikkei jaksaisi. Pää ja hermot vain kuluvat... (Toki pieni ajattelu on ihan ok, mutta ei tunnista toiseen kokoustamista ja pohtimista, hyi)
Kannattaa mieluummin käyttää käsiä kuin päätä esim. vasaralla naulan hakkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jotain helppoa varmasti, olisin vaikkapa joku hyllyttäjä kaupassa tms.
Siis siksi kun ei tarvitaisi nähdä mitään vaivaa töistä suoriutuakseen eikä stressaisi sitten yhtään. Ok-palkkaa jos sellaisesta saisi niin jäisi paukkuja kaikkeen muuhun vapaa-ajalla. Lisäksi kohtalaisen fyysinen työ pitäisi terveyttä yllä, ilman tapaturmia selviää kuitenkin tuollaisesta. Ei tulisi edes hiki kuten jossain ravintola-alalla voi tulla.
Olisin kotiäiti. Sitten kun lapset kasvaisivat kirjoittaisin satukirjoja.
Minulla olisi kodikkaasti sisustettu mielenkiintoinen kirjadivari, jossa olisi mukavat nahkasohvat, hyvää taustamusiikkia ja tarjolla tuoreita korvapuusteja ja kahvia. Lemmikit olisivat erityisen tervetulleita ja näyteikkunassa ilahduttaisi ohikulkijoita minun kirjoja rakastava kissani.
Riippuu siitä palkasta. Jos se palkka olisi 1000€, voisin tehdä jotain missä ei oikeasti tarvi tehdä juuri mitään, eikä ainakaan mitään fyysistä. Toisaalta, nykyistä työtäni tekisin jos ei kerran parempaa palkkaa saisi mistään työstä.
Jos taas palkka olisi 10 000€ voisin harkita muitakin töitä kuin nyt, mutta edelleenkään tiettyjä töitä en pystyisi tekemään, esim. hoitoalan tai fyysisiä töitä.
Tykkään siivota, oon hyvä opettamaan, koodaus lähellä sydäntä, samoin ihmiset, historia.
Näistä mitä vaan
Hoitaisin hevosia. Harjaisin ja puhdistelisin kavioita, selvittelisin takkuja niiden hännästä. Antaisin rehut, veisin ulos tarhaan ja takaisin sisään. Saisin ratsastaakin. En keksi ihan heti mielekkäämpää hommaa.
Hemmetti, kun tuosta maksettaisiin vähän paremmin..
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija.
Kirjailijaksi ryhtyisin minäkin.
Olisin taiteilija ja vetäisin jotain löydä itsesi-diipadaapakursseja joissa kertoisin vinkkejä mukavaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa tai tarjoilija
Jos työpäivä olisi korkeintaan kuusituntinen tai vaihtoehtoisesti viikko nelipäiväinen, jos työ ei olisi pelkkää iltaa/iltavuoroa ja jos tauot voisi pitää kuten kuuluu. Eikä olisi kovaäänistä "taustamusiikkia"!
Maanviljelijä tai rakennushommia
Vierailija kirjoitti:
Viininmaistaja
Maistaja maistaa, arvioi - ja sylkee pois.
Minä voisin olla mehujen ja jäätelöiden maistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko esittää huomiona, näillä kriteereillä kukaan ei ole sanonut haluavansa olla jonkinlainen esimies. Alatteko ymmärtää miksi sille tyhjäntoimittajajohtoportaalle täytyy maksaa vähän enemmän kuin perusduunarille?
On aika pelottava ajatus, jos "kaikki" johtoportaan tyhjäntoimittajat ovat pestissään vain suuremman palkan vuoksi. Niillä kun on valtaa muihin ihmisiin.
No ei ole! On paljon pelottavampaa jos johtoportaan ihmiset ovat johtamassa ihmisiä koska haluavat valtaa. Se että he suostuvat siihen rahasta, on paljon lohduttavampi ajatus! On jopa tutkittu että henkilöt jotka eniten halajavat johtotehtäviin, soveltuvat niihin kaikkein huonoiten.
Kyllä, tittelinkipeät sosiopaatit, jatkuvasti onnistuvat kampeamaan itsensä kaikenlaisiin asemiin. Rasittavia. On aina ihanaa kun jossain tärkeässä virassa on joku aidosti fiksu.
Sekin vituttaa että kun ei muuta enää julkkiksena keksitä aletaan kansanedustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Etätyötä jatkuvasti tekevä virkamies jolla todella vähän tekemistä päivisin ja lyhyt säännöllinen työaika. Joku sellainen tyhjäntoimittaja suojatyöpaikkalainen.
Todellako haluaisit viettää päiväsi "esittämällä työntekoa"? Kun voisit tehdä mitä vaan? Työpaikalla vellominen ilman mitään oikeaa tekemistä on maailman rasittavin homma!
Mä haluaisin olla joku varastotyyppi tai hyllyttäjä. Sellainen, joka purkaa tai miksei myös pakkaa tavaroita ja laittelee niitä hyllyihin. Vaatekaupassa töissä parhaita oli varastovuorot.
Jotain helppoa varmasti, olisin vaikkapa joku hyllyttäjä kaupassa tms.