Nuoret/nuorten aikuisten kesätyöt, normaalia tehdä täydet tunnit tuntitöinä? Ei kuukausi palkkalaisena.
Itse olen hoitaja, meillä kaikki työsuhteessa kuukausipalkalla. Oma lapsi tehdastyössä, viikko tuntimäärä 40h. Palkka maksetaan tuntitöinä.
Kommentit (9)
Itse olen nelikymppinen ja tekisin mielellään tuntisopimuksella ja niin että toisinaan olisi oikeus kieltäytyä vuoroista. Olisi vähän edes vapautta.
Tuntitöinä vai tuntipalkkana? Tuntipalkka on tehdastyössä ihan normaali palkanmaksutapa.
Eikö mennä alan työehtosopimuksen mukaan? Mitä on työsopimuksessa palkasta?
Vierailija kirjoitti:
Tuntitöinä vai tuntipalkkana? Tuntipalkka on tehdastyössä ihan normaali palkanmaksutapa.
Varmaan tuo tuntipalkka. Hyvä, jos normaali käytäntö! Ihmetytti vain tuo työsopimus, kun kuitenkin 40h/vko 3kk ajan. Pörssiyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuo tuntipalkka. Hyvä, jos normaali käytäntö! Ihmetytti vain tuo työsopimus, kun kuitenkin 40h/vko 3kk ajan. Pörssiyhtiö.
Tuntipalkka on ihan yleinen palkkausmuoto monella alalla. Tuntityö ja tuntipalkka on eri asioita, niitä ei pidä sekoittaa keskenään.
Itse olen työskennellyt siivoojana ja teollisuudessa eri tehtävissä, aina ollut tuntipalkkaus. Ja eri työvaiheista tuntitaksa voi vaihdella aika paljon, riippuen onko tuntityö, keskituntiansio vai urakkatunti.
Ihan normaalia.