Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Suviseuroille mennä käymään kuka tahansa?

Vierailija
20.06.2022 |

En ole uskis, mutta jotenkin tekis mieli nähdä se pienoisyhdyskunta minkä rakentavat joka kesä "out of nowhere". Voiko sinne vain noin vain marssia , ei ole mitään sisäänpääsymaksuja tms.? 😅

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviseuroilla en ole käynyt, mutta helluntalaisten konffassa. En ole itse uskossa, mutta kävin kuuntelemassa jotain puhetta. Eipä se minua koskettanut eikä toisaalta häirinnytkään. Hyvä tunnelma oli.

Alueella pyörin jonkun aikaa (en tarkkaan muista, kun tästä on vuosia) ja ihmiset vaikutti todella iloisilta. Etenkin teineille se näytti olevan kiva paikka tavata toisia.

Ei humalaisia eikä tappeluita. Kyllä se on harvinaista herkkua suomalaisissa juhlissa.

Vierailija
82/88 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekopyhää touhua. Tehdään tosi pahaakin syntiä ja saadaan ne anteeksi, jopa perheen sisäiset insestit niin saa tehdä saman uudelleen ja uudelleen. Kun noita on muka tutkittu " sisäisesti" niin juurikaan ei ole poliisille viety. Onko ikinä?

Muutenkin ihan sairasta touhua, ei yksin kestät vaan monet muutkin uskovaiset yhteisöt. Dokumentti avasi silmiä ja näytettiin miten noista eronnut ja ns normaaliin elämään lähtenyt " eristetään" suvustaan ja suhtaudutaan kuin pahimpaan henkirikoksen tekijään.

Documenttejä ei taideta tehdä heistä (pergeistä) joissa eletään ihan tavallista arkea? uskossa ollaan.  Nykyään documentit esittele ääripäitä joissa jonkun sairas mieli tekee outoja. jne

Tunnen itse uskovia lestoja, uskosta osattomia lestoja, heidän perheitään, joista osa on tosiuskovia osa ei. Insestiä en tietenkään hyväksy, jos moisesta tietäisin, ilmoittaisin poliisille heti.

Käykää katsomassa Areenasta, on edelleen siellä:

Uhrit - kun uskonyhteisö tekee helvetin...

Eikä ole vain yhdestä yhteisöstä kyse....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, en oikein tykännyt. Kaikki on hyvin järjestettyä kyllä, mutta istumapaikkoja on huonosti. Teltan penkit täynnä, samoin ulkopuolella olevat. Monella onkin omat retkituolit. Kaiuttimet pauhaa jatkuvasti. Ulkona on ralli päällä, tenavat pyörii ympäriinsä ja porukat juttelee toisilleen. Ei ollut kovin rauhallinen tunnelma, jatkuva meno ja meteli. En jaksaisi tuollaista usean päivän ajan. Olen kyllä aika introvertti, voihan joku tuollaisesta tykätä. Tuli vain mieleen, että paljonko tuolla lopuksi tulee kuunneltua sitä saarnaa, vai meneekö aika muussa touhussa ja juttelussa?

Vierailija
84/88 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentotornista syötettävä jatkuva jumalan sanan paasaus ei oikein luo leppoisaa tunnelmaa. Siihen vielä täyteen ahdettu alue telttoineen, asuntoautoineen ja asuntovaunuineen, valtavat lapsimäärät, hirvittävä yleishälinä lentotornimessuamisen lisäksi.... Huh, ketran tuli käytyä uteliaisuudesta katsomassa mikä meno, ei tarvitse mennä uudestaan.

Vierailija
85/88 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaukset ja saarnaajat julistavat syyllistävää viestiä. Jos et tee parannusta huonosti käy.

En viitsis mennä moista kuuntelemaan ja vielä keskelle kansanpaljoutta. Saishan sieltä koronan matkaevääksi.

Vierailija
86/88 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vanhoillislestadiolaisiin lukeutuva uskovainen, ja olen käynyt suviseuroissa aina. Ensin oman lapsuuden perheen mukana, sitten nuorena ystävien kanssa ja nyt jo 15v. oman miehen ja lasten kanssa. On ollut vähän "tyhjiä" nämä koronavuosien kesät, kun kesän ja vuoden odotetuin tapahtuma on ollut poissa! Nyt odottavin ja vähän jännittyneinkin mielin; ihanaa, suviseuroihin!

Siellä ollaan, pysähdytään, kuunnellaan lauluja ja saarnoja, saadaan niistä voimaa ja rohkaisua arkeen ja elämään. Lasten kanssa riennetään tarpeesta ja jonosta toiseen (ruokaa, jätskiä, vessaa..) ja pysähdellään ja nähdään tuttuja ja sukulaisia ja koko ajan ollaan suviseurojen sanoman ja tunnelman ympäröiminä.

Sinä, joka et ole koskaan käynyt; lämpimästi tervetuloa! Tule vain omana itsenäsi. Jos sinulla on ennakko-oletuksia, riisu ne, jos mahdollista. Paikalle voit tulla omalla autolla jos uskaltaudut ruuhkaan ja jaksat jonottaa, tai linja-autolla. Keskuskenttä on nimensä mukaisesti kaiken keskus, jossa on kaikki alueen palvelut. Ympärillä olevat alueet ovat majoittumista varten. Ravintolakatoksesta voit käydä ostamassa ruokaa (lohikeitto, lihakeitto, riisipuuro, spagetti ainakin olleet aiempina vuosina) myös valmissalaatteja löytyy, samoin makkaraa, pitsaa, paninia illemmalla omista myyntipisteistä. Myös erikoisruokavaliot on huomioitu, oma linjasto ravintolassa heille. Samoin kahvipisteitä löytyy.

Isossa teltassa toki kannattaa käydä kuuntelemassa ja aistimassa tunnelmaa! Kaikkialle on vapaa pääsy eikä todellakaan alueelle tai minnekään tullessa kukaan kysele mitään statuksia.. jos juttuseuraa kaipaat, voit rohkeasti alkaa jutella esim. jonossa muiden ihmisten kanssa. Varmaan suurin osa ihmisistä ihan mielellään porisee ennalta tuntemattomankin kanssa 🙂 Ainakin itseäni ihan kiinnostaa, miltä suviseurat näyttävät sellaisen silmin, joka on siellä aikuisena ensimmäistä kertaa!

Vierailija
87/88 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä, monethan käy tuolla just vaan panemassa, vaikka eivät mitenkään hengellisiä ole. Varmaan paras paikka saada pesää, kun koko vuoden siveellistä elämää eläneet ihmiset menevät tuonne purkamaan paineitaan ;)

Vierailija
88/88 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kystin samaa kansanlähetyspäivistä. Oletko ollut?