Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Suviseuroille mennä käymään kuka tahansa?

Vierailija
20.06.2022 |

En ole uskis, mutta jotenkin tekis mieli nähdä se pienoisyhdyskunta minkä rakentavat joka kesä "out of nowhere". Voiko sinne vain noin vain marssia , ei ole mitään sisäänpääsymaksuja tms.? 😅

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä muita koinimispaikkoja kuin asuntovaunut, tyyliin rock-festareilla bailaavan yleisön seassa?

Vierailija
22/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa kortonkeja mukaan.

...ja paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ei ole mitään sisäänpääsymaksua. Kaikki ovat tervetulleita katselemaan ja kuuntelemaan.

Sen verran kannattaa varautua, että kunnon kengät jalkaan. Jos tuut päiväkävijäksi, voi olla että auto jää vähän pitemmälle kentästä ja kävelytiet on sellaisesta hakkeesta tehtyjä. :)

Vierailija
24/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se Frederikkin sanoi, että raamattu kainaloon ja suviseuroihin vaimon hakuun.

Vierailija
25/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Ei ole mitään sisäänpääsymaksua. Kaikki ovat tervetulleita katselemaan ja kuuntelemaan.

Sen verran kannattaa varautua, että kunnon kengät jalkaan. Jos tuut päiväkävijäksi, voi olla että auto jää vähän pitemmälle kentästä ja kävelytiet on sellaisesta hakkeesta tehtyjä. :)

Mites se piparitilanne, otetaanko vain kädestä kiinni ja vähän sivummassa hame ylös?

Vierailija
26/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako siellä muut, että ei ole lestadiolainen? Jännittää mennä.

Vierailija
27/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt turistina joku vuosi sitten. Korviksistani erottivat ja koin erottuvani joukosta. Ei kukaan kuitenkaan mitään sanonut.

Kysyin itse eräältä, että miksi teltassa on undulaatteja tai muita lintuja. No, ei siellä mitään lintuja ollut. Vanhat mummot kimittivät korkealla äänellä, että

"rakas Jeesus kiitetty", taas ja taas. Ne olivat ne "linnut". True story.

Vierailija
28/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne voi mennä, en itsekään ole lestadiolainen, mutta silti siellä vanhempien ja isovanhempien (jotka eivät myöskään ole lestadiolaisia vaikka uskovaisia kyllä) kanssa pyörinyt lapsena joka kesä. Tekisi mieleni mennä nytkin, mutta ateisti-puoliso jotenkin kammoaa ajatusta... Minulla on sieltä hyviä muistoja, sisarusten kanssa saatiin leikkiä ja pyöriä ympäri aluetta ja syödä jäätelöä ja herkkuja mielin määrin. Ja se sellainen lämmin ja yhteisöllinen tunnelma, kuin iso kesäleiri.

Vierailija
29/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti mennä. Tiedän, että varsinkin suviseurojen järjestäjäpaikkakuntalaisia käy paljonkin seuroissa ihmettelemässä menoa. Itse ex-lestadiolaisena en kaipaa yhtään enää "suviksiin", mutta uskon, että monia ulkopuolisia tapahtuma kiinnostaa, onhan kyseessä eräänlainen tapahtumaorganisoinnin huippunäyte. Sekaan vaan jos huvittaa, ruoka on hyvää ja edullista.

Vierailija
30/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pari kertaa vaikken liikkeeseen kuulukaan. Kaikki toimii tosi tehokkaasti, ruokajonotukset ym. Suosittelen, kannattaa nähdä ja kokea.

Puheet kuuluu kaiuttimista ja julistus on jykevää.

Korvikset korvissa kuljin, mutta eipä kukaan tullut mitään avautumaan.

Vierailija
31/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset, nuo aikamme ihmissyöjät ja lastenanastajat...

Vierailija
32/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä siellä tehdään? Jos ei tunne ketään, niin ei siellä tuttujakaan voi pitkästä aikaa tavata. 

Onko ohjelma vain veisaamista, kuuntelua ja syömistä?

Vierailija
33/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt turistina joku vuosi sitten. Korviksistani erottivat ja koin erottuvani joukosta. Ei kukaan kuitenkaan mitään sanonut.

Kysyin itse eräältä, että miksi teltassa on undulaatteja tai muita lintuja. No, ei siellä mitään lintuja ollut. Vanhat mummot kimittivät korkealla äänellä, että

"rakas Jeesus kiitetty", taas ja taas. Ne olivat ne "linnut". True story.

Mä kävin kans joku viosi takaperon, kun oli lähellä ja vieläpä asutaan täällä lestadiolaisalueella. Ei mun korviksiin yksikään ihminen kiinnittänyt huomiota, vaikka taisi ihan isojkpt roikkuvat korvikset olla. Käyhän suviseuroilla myös lestadiolaistaistaisia, uskonsa jättäneitä ihmisiä, koska siellä tapaa lyhyessä ajassa paljon kavereita ja sukulaisia.

Vierailija
34/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuin. Menen kyllä joskus käymään jos järjestetään kohtuullisen matkan päässä. Nyt yli 300 km päässä joten jää vielä väliin.

Vierailija
35/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä siellä tehdään? Jos ei tunne ketään, niin ei siellä tuttujakaan voi pitkästä aikaa tavata. 

Onko ohjelma vain veisaamista, kuuntelua ja syömistä?

Sitähän se pääasiassa on. Jos ei paikan päällä tunne ketään, aika äkkiä voi olonsa tuntea melko yksinäiseksi. Itse vaikka olin uskossa, suviseurat olivat aina tuskallinen tapahtuma, kun ei kavereita ollut. Sen hypetetyn yhteisöllisyyden keskellä vain korostuu, jos ei tunne kuuluvansa porukkaan, eikä ole ketään jonka kanssa hengailla. Porukoihin pääseminen ei ole helppoa, etenkin jos hiukankin poikkeaa ajattelullaan tai persoonallaan massasta.

Mutta ymmärrän heitäkin, joille suviseurojen kaltainen tapahtuma on voimakas kokemus, vaikkei edes jakaisi liikkeen ideologiaa. Ihmiset ovat siellä pääosin lämminhenkisiä ja hyväsydämisiä, ja tarjoilu pelaa ensiluokkaisella tavalla.

Vierailija
36/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan, ei kukaan kiinnitä huomiota yksittäiseen vieraaseen, on niin paljon väkeä liikkeellä. Hyvät kengät tosiaan jalkaan. Toivottavasti on hyvät ilmat.

Vierailija
37/88 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vapaasti. Sitä paitsi kukaan ei kiinnitä sinuun minkäänlaista huomiota. Sinne 60-100000 ihmisen sekaan uppoaa hyvin. Paljon käy myös entisiä vanhoillislestadiolaisia ja saavat olla rauhassa. Tervetuloa sydämellisesti!

Vierailija
38/88 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vapaasti. Sitä paitsi kukaan ei kiinnitä sinuun minkäänlaista huomiota. Sinne 60-100000 ihmisen sekaan uppoaa hyvin. Paljon käy myös entisiä vanhoillislestadiolaisia ja saavat olla rauhassa. Tervetuloa sydämellisesti!

Eli yksin saa  olla seuroissakin :(

Vierailija
39/88 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tervetulleita Suviseuroihin, Jumalan Sanan ääreen, ap!

Vierailija
40/88 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee taas mieleen kesä vuosia sitten, kun eräällä seurapaikkakunnalla pidot päättyivät ja veljeni meni kaverinsa kanssa kuskaamaan paikalta viina- ja olutpulloja. Peräkärryillä. Fakta.

Joten etteikö niissäkin nautita juomia...