Jännittääkö teitä kutsua joku teille ekaa kertaa kylään?
Jos sinulla on joku suht uusi kaveri ja tulee se hetki kun päätät kutsua hänet kylään, niin mietitkö sitä, että mitähän se kaveri nyt miettii tästä minun sisustuksesta ja onkohan täällä sotkuista/nuhjuista hänen mielestään? :D Vai otatteko ihan rennosti, ettekä tee mitään suursiivoja ennen sitä? Kuka myöntää puunaavansa kaiken hammasharjalla ja asettelevansa kaikki sohvatyynytkin millilleen ennen kuin kaveri saa tulla käymään?
Itse huomaan aina jotenkin miettiväni tätä kämppää, että onkohan täällä nyt tarpeeksi siistiä. Yhtäkkiä sitä huomaa miettivänsä jostain omasta sohvastakin, että onkohan tuo nyt ihan kulahtaneen näköinen sen kaverin mielestä.
Kommentit (6)
Ennen ihmisten päästämistä sisälle tungen kaikki ylimääräiset rojut kaappeihin ja toivon syvästi, että ne ovet myös pysyy kiinni sen vierailun ajan. :D
Mua ei muiden ajatukset sisustuksesta tai siisteydestä pelota (toki siivoan asunnon perussiistiksi jos joku tulee kylään, mutta en tee mitään suursiivousta, ja kämppä saa näyttää siltä että siellä asutaan eikä ole mikään näyttelykoti). Sen sijaan mua aina pelottaa että kämppä haisee pahalta enkä itse vaan huomaa sitä :D en tiedä miksi tämä niin pelottaa, kun ei kai nyt sellainen perussiisti koti koskaan kovin kauhealta voi haista.
Ei jännitä. Mulla on oma yritys kodin yhteydessä ja varsinkin pidemmät neuvottelut pidetään ruokapöydän ääressä, koska tarjoan samalla myös kahvit, ja meillä keittiö, olohuone ja eteinen on käytännössä yhtä suurta tilaa, joten vieras kyllä näkee melkeinkoko talon kerralla. ja näitä palavereja on ehkä 2-4/kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei muiden ajatukset sisustuksesta tai siisteydestä pelota (toki siivoan asunnon perussiistiksi jos joku tulee kylään, mutta en tee mitään suursiivousta, ja kämppä saa näyttää siltä että siellä asutaan eikä ole mikään näyttelykoti). Sen sijaan mua aina pelottaa että kämppä haisee pahalta enkä itse vaan huomaa sitä :D en tiedä miksi tämä niin pelottaa, kun ei kai nyt sellainen perussiisti koti koskaan kovin kauhealta voi haista.
Mulla on tää sama juttu! Pelkään tuota jotenkin varmaan sen takia, kun me ihmisethän monesti totutaan liikaa niihin oman asunnon hajuihin eikä välttämättä haisteta sitä samalla tavalla kun vieraat. Varsinkin kissanomistajana tulee aina mietittyä, että haiseekohan täällä jonkun toisen nenään (etenkin sellaisen nenään jolla ei ole lemmikkejä) kissanpissa vaikka olen juuri siivonnut. Kissathan koko ajan hinkkaa itseänsä johonkin niin mistä sitä sitten tietää, jättääkö ne hajuja vaikka johonkin huonekalujen kulmiin ynnä muihin nurkkiin, ettei se tavallinen siivous saa sitä kaikkea hajua pois. Omaan nenään kyllä aina siivouksen jälkeen tuoksuu hyvälle, mutta mistä sen sitten tietää mitä vieras haistaa?
Jännittää mutta on toteuttamista mullakin vaikka mulla onkin diagnosoitu asperger. Ja mietin kans kämppäni siisteyttä sitä ennen.