Tykkäättekö maapähkinä-hillo -voileivistä?
Itse olen hurahtanut peanutbutter jelly sandwichiin, enkä ole ikinä edes käynyt jenkeissä!
Eli siis kaksi viipaletta vaaleaa leipää, toiselle mpv ja toiselle joku mieluisa hillo tai hyytelö. Nämä läntätään yhteen ja ai ettien että! Suolaisen ja makean täydellinen liitto.
Kun on ei-höttöä leipää, marjaisaa hilloa ja 99% mpv niin tuo on itse asiassa ihan terveellinen syötävä. Ja täyttävämpi kuin uskoisi.
Monelle tulee Nutella tmv. mieleen maapähkinävoista, ja nehän ovat kaksi täysin eri asiaa :)
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokeillut.
Kannattaa koklata, paahdettuna tai ilman paahtoa! ap
En tykkää. Maapähkinävoi tarttuu kitalakeen, ei voi mitään. En oikein ymmärrä koko konseptia.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Maapähkinävoi tarttuu kitalakeen, ei voi mitään. En oikein ymmärrä koko konseptia.
Maapähkinävoihin on kieltämättä tottumattomalla hieman oppimiskurvia, mutta kyllä siihen rakenteeseen tottuu. :) ap
Voileivässä on voita, juustoa ja lihaleikkelettä + mahdollisesti kurkkua. Noi hillo pähkinävoi jutut on sitten jotain muuta.
Mä laitan aina yhdelle paahtoleivälle ensin maapähkinävoita ja sen päälle mansikkahilloa. Ihanaa!
Tuo jenkkien terveellinen eväsleipän🤣
Asuessani Amerikassa, tuli noita syötyä usein. Kyllähän ne hyviä on, mutta nykyään en syö kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Maapähkinävoita on kyllä aina kaapissa, jotenkin jäänyt noilta jenkkiajoilta tuo tapa. Mutta mieluummin söisin noita kuin esimerkiksi niitä pop tartseja jotka olivat vaan makeaa höttöä. Muistan kun lapset aina niitä halusivat, mutten suostunut kuin sen kerran ostamaan.
Kokeile maapähkinävoita ja banaania! Maapähkinävoista kannattaa tsekata purkin kyljestä, että siihen ei ole lisätty turhaan mitään sokereita yms. Esim. Pirkalla hyvä crunchy maapähkinävoi. Ja leipä ei kaikista vaaleinta höttöpaahtoleipää, niin hyvää tulee! Hilloa en laita ollenkaan, vaikka sekin kyllä hyvää.
Kokeilin kerran enkä liiemmin tykännyt. Ei se pahaa ollut, muttei erityisen hyvääkään.
Söisin mieluummin kaksi eri leipää, toinen maapähkinävoilla, toinen hillolla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Joo, tykkään, mutta en ole pitkään aikaan syönyt. Voiskin tänään syödä. Meillä on yleensä aina kaikki tarvikkeet.
Just näin youtubessa videon, missä Keanu kertoi tuon olevan hänen lempivoileipänsä.
Ikävä kyllä inhoan pähkinävoita, joten jää testaamatta.
Pelkkää maapähkinävoita ilman hilloa, kiitos. Ja maapähkinävoi ilman lisäaineita.
En oo koskaan kokeillut. Maapähkinävoita kyllä joskus parikymmentä vuotta sitten. Oli ihan ok, mutta ei oo kokeilun jälkeen kiinnostanut ostaa. Ja tuo yhdistelmä kuulostaa kamalalta. Mutta toisaalta amerikkalaiset syövät myös suklaata, jossa on oksennuksen sivumaku (joku karvasta makua aiheuttava ainesosa kuulemma).
Ja jos hillon ja maapähkinävoin yhdistelmä on niin ihana, niin mihin sitä leipää siinä tarvitaan? Lisäkaloreiksi?
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää maapähkinävoita ilman hilloa, kiitos. Ja maapähkinävoi ilman lisäaineita.
Hilloleipä erikseen myös.
Monet muutkin makeat jutut sopivat maapähkinävoin kanssa hyvin, ei vain hillo.
En. En ymmärrä niiden hehkutusta.
En ole maistanut, kun en voi sietää maapähkinälevitettä. Hilloakin käytän vain paahdetulla leivällä.
Parempi vaihtoehto minulle kuin esim. se paljon hehkutettu mansikkakakku.
En ole ikinä kokeillut.