Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohkaiskaa mua lähtemään yksin matkalle.

Vierailija
20.06.2022 |

Olen tottunut matkustamaan aina puolisoni kanssa. Eron jälkeen tuntuu vaikealta lähteä yksin matkalle. Kertokaa mulle hyviä reissukokemuksia yksinmatkustuksesta. Luulen, että päivät sujuisivat ok mutta illallinen yksin pelottaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota teltta ja mene takapihalle telttailemaan.

Vierailija
22/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota all inclusive-hotelli niin ei tarvitse jännittää ruokailuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin matkustaessa tutustuu ihmisiin. Muutkin matkustavat yksin. Retkeilymajoissa tutustuu hyvin. Voit myös lähteä yksin matkustaville tarkoitetulle ryhmämatkalle.

Onko antaa esimerkkejä noista yksin matkustaville tarkoitetuista ryhmämatkoista, joku matkatoimistoko sellaisia järjestää?

Ainakin Albatros travelilta löytyy noita https://www.albatros-travel.fi/matkatyypit/yksin-yhdessa

Vierailija
24/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole rohkea ja lähde!!

Minä ajattelin toteuttaa haaveen käydä pohjois norjassa kiertelemässä. Meillä myös ero. Miehen kanssa ei sinne koskaan päästy. Nyt lähden yksin. Pakkaan teltan ja evästä ja vaan lähden. Vaikka hirvittää kielitaidottomana monikin asia. Esim. Auton hajoaminen. Mutta, se on sitten voivoi. Jos en vaan tee mitä haluan en koskaan saa toteutettuakaan asioita mitä haluan tehdä.

Voi vitsi, kuulostaa ihanalta, antoisaa matkaa sinulle! Mullakin ero tulossa ja mietityttää kaiken muun ohessa nämä reissaamisasiat...

Vierailija
25/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaminen on ihan parasta, saa tehdä koko ajan ihan mitä haluaa eikä tarvitse ärsyyntyä kenenkään seurasta. :D

En itsekään tykkää syödä yksin ravintoloissa, joten en syö. Aamupalat on ok hotelleissa yksinkin, mutta usein syön lounasta ulkona jossain puistossa, rannalla tai patikoidessa luonnon keskellä. Illemmalla syön yleensä hotellilla, valitsen mahdollisuuksien mukaan huoneistohotellin jossa voi kokkailla itse jotain pientä, tai jos olen ihan perus hotellihuoneessa ilman keittiötä, ostan kaupasta valmiin salaatin, leivän tms. Ja välillä se illallinenkin tulee syötyä ihan kirjaimellisesti ulkona, aika usein reissussa on jotain ruokakojuja josta voi napata lämmintä ruokaa mukaan ja syödä jossain puiston reunalla tai vaikka kadulla kävellessäkin.

Ensi kerralla aion tosin kokeilla sitä yksin syömistä ihan ravintolassakin. Ei kai se niin kamalaa ole, kuin mitä kuvittelen..

Vierailija
26/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita Tallinnasta lyhyellä matkalla, sieltä pääsee nopeasti takaisin, laajenna sitten vähän pidemmälle tai pidemmäksi aikaa ja sitten muihin maihin. Ryhmämatkat kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, ja jos matkan hintaan saa vielä hotelli-illallisen, vaikka siinä kyllä hukkaa eri ravintoloissa maistelut. Eksoottisiin maihin ei heti kannata lähteä yksin, Intiaan ei ikinä ellei siellä vuokraa itselleen turvamiestä.

Vierailija
27/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Kööpenhaminaan! Siellä on ihanaa, turvallista, mukavia ihmisiä, nainen voi liikkua yksin ihan rauhassa eikä yksin syöminen ole mikään ihme.

Vierailija
28/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ekalle reissulle yksin lähtiessä jonkun pakettimatkan. Halutessaan voi skipata kaikki retket ja muut ryhmäaktiviteetit (tosin nekin voi olla oikeasti kivoja!) ja keksiä itselleen mieluista tekemistä, mutta silti on koko matkan ajan opas tukena jos jotain ongelmia tulee.

Vierailija
29/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatka. Paljon ohjelmaa. Esim. Ok-matkoilla paljon ohjelmallisia matkoja.

Vierailija
30/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illallinen se ongelma?? Voi uusavuttomuutta..

Itse olen matkannut nuorena 2 promillen humalassa selviytyen kaiken maailman tilanteista..

Vierailija
31/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös eronnut ja haluaisin matkustella, mutta pelottaa ihan valtavasti. Enkä edes koe itseäni mitenkään araksi, mutta tällä hetkellä ajatus yksin matkustamisesta pelottaa ihan hirvesti. 

Unelmoin jonkun verran road tripeistä ja itse olen melkoisen arka kuljettaja, enkä todellakaan uskaltaisi ulkomailla ajaa. 

Ehkä jonnekin kaupunkilomalle voisin uskaltaa, mutta jotenkin unelmoin road tripeistä.

Vierailija
32/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mene mene!

Ensimmäinen kerta voi olla vähän outo, jos vertaat asioita siihen, mitä reissaaminen oli eksän kanssa. Mutta siitä se lähtee.

Kun kerrot reissustasi, moni tulee huokailemaan kateellisena "voi kun minäkin uskaltaisin..."

Ja sinä tiedät, että kyse ei ole uskalluksesta, vaan lähtemisestä.

Vierailija
33/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaan rohkeasti. Yksin reissatessa saat ihan yksin päättää kaikista aikatauluista ja päivän kulusta. Eikä tuossa yksin ravintolassa syömisessäkään ole mitään pelättävää. Euroopan ravintolat on täynnä yksin illastavia naisia ja miehiä. Etenkin suuremmissa kaupungeissa se on ihan normaalia. 

Uusin ihmisiin tutustut myös jos vain haluat. Matkoilla on aina muitakin soolo matkustajia. 

Jos on luonteeltaan vähän arka ja varovainen, niin tuollainen yksin matkustaminen käy siedätyshoidosta hyvin. 

Vierailija
34/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on ihana matkustaa juuri sen vapauden takia, minkä monet jo mainitsikin. Sitä en oikein ymmärrä, että mikä yksin illastamisessa on ongelma? Itse illastan usein yksin Suomessakin. Eikä kukaan ole ikinä asiaa tullut ihmettelemään, ei Suomessa eikä ulkomailla. Muutenkin, jos joku sitä ihmettelee, niin siinähän ihmettelee.

Vierailija
35/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetää safkaa hotellihuoneessa.

Koko loman.

Vierailija
36/36 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, ei kannata! Maailmassa on niin paljon vaaroja. Ja varmasti tulee tosi paha mieli, kun näkee että kaikilla muilla on seuraa matkalla ja ravintoloissa.

Parempi vaikka katsoa matkaohjelmaa televisiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi