Miten toimitte sisaruksen kanssa joka hehkuttaa elämäänsä ja lapsiaan?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Miten siis päästä kateudesta ja katkeruudesta eroon? Ite masennuksen takia työkyvytön. Muutakin on mitä en tässä viitsi sanoa.
Ap
No sano suoraan siskolle että tuntuu joskus pahalta että hehkutat onneasi kun minulla ei mene hyvin ja tiedät sen, tulee vielä arvottomampi ja epäonnistuneempi olo. Jos sisko ei ymmärrä niin ei sillä niin hyvin sitten mene. Itse tuona toisena siskona ymmärtäisin ja yrittäisin auttaa ottamalla mukaan hyvään meininkiin, esim. tarjoamalla joskus ravintolassa tms. jos ei siskolla ole paljon rahaa, olemalla yhdessä. Ei holhoamalla eikä neuvomalla miten ottaa itseään niskasta kiinni. Senkin puolen suhteen kannattaa avata suunsa, mielellään rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisten aloitusten annetaan edes olla täällä? Säälittävää!
Mene muualle. Ap kysyy miten päästä katkeruudesta ja kateudesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysy. Hänestähän vika ei edes ole hänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siis päästä kateudesta ja katkeruudesta eroon? Ite masennuksen takia työkyvytön. Muutakin on mitä en tässä viitsi sanoa.
Ap
No voi voi vaan.
Noin, se asia on nyt käsitelty ja elämä jatkuu. Olet aika pitkälle itse vastuussa elämästäsi, joten tee jotain viisasta mielummin kuin valitat.
En mä voivottele elämääni kellekään. En edes vanhemmilleni. Hyvin hiljaa olen ongelmistani. Miten mun ongelmat tekee musta huonomman ihmisen kuin muut?
Ap
Muut ei ole täällä haukkumassa muita.
Ei ap ketään haukkunut. Kysyi ihan asiallisesti, toisin kuin nuo kuittauksesi.
Tulee mieleen että mikä tarve hehkuttaa ja korostaa omaa erinomaisuuttaan. Mistä se johtuu. Sellainen ei vois enää lapsellisempaa olla, kamala pätemisen tarve ja hankkiutuisin ihan muuhun seuraan. Tekeekö sisar ystävilleenkin samoin niin ihmettelen jos hekin eivät ala vaihtamaan seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue uudestaan "miten siis päästä kateudesta ja katkeruudesta eroon"
Katkeruus ja vihan tunteet täällä myös sisaruksia kohtaan jotka jatkuvasti korostavat omaa paremmuuttaan. Kestin vuosikausia, soimasinkin itseäni. Sitten laitoin välit poikki, poistin numerot ja elämä sen jälkeen on ollut seesteisempää.
Kukaan ei enää moiti ulkonäköäni tai elämääni, helpottunut kait kuvastaa olotilaani.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus ja vihan tunteet täällä myös sisaruksia kohtaan jotka jatkuvasti korostavat omaa paremmuuttaan. Kestin vuosikausia, soimasinkin itseäni. Sitten laitoin välit poikki, poistin numerot ja elämä sen jälkeen on ollut seesteisempää.
Kukaan ei enää moiti ulkonäköäni tai elämääni, helpottunut kait kuvastaa olotilaani.
Ei se että iloitsee asioistaan ole oman paremmuuden korostamista.
Vierailija kirjoitti:
Onko hehkuttaminen samaan kuin oman paremmuuden korostaminen?
Kyllä siinä on eroa että kertoo hyviä uutisia vai vertaileeko.
Hyvien uutisten kertominen ei ole vertailua jollei sitten myös vertaile.
Jos kuulija omassa päässään vertailee, niin omassa päässähän se tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nos-ta-mal-la kat-se sin-ne pei-liin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei enää moiti ulkonäköäni tai elämääni, helpottunut kait kuvastaa olotilaani.Onko hehkuttaminen samaan kuin oman paremmuuden korostaminen?
Kyllä siinä on eroa että kertoo hyviä uutisia vai vertaileeko.Hyvien uutisten kertominen ei ole vertailua jollei sitten myös vertaile.
Jos kuulija omassa päässään vertailee, niin omassa päässähän se tapahtuu.
Omasta elämästään ei saa kertoa mitään positiivista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoni on hakeutua normaalien ihmisten seuraan eikä sukulaisissa ole mikään pakko roikkua vaan ottaa etäisyyttä. Välttää sellaisten seuraa jotka aiheuttavat pahaa oloa, arvottomaksi tuntemista ja masennusta. Oman elämänsä korostamisella voidaan tuottaa henkistä lyttäämistä että olempas parempi kuin sinä epäonnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoni on hakeutua normaalien ihmisten seuraan eikä sukulaisissa ole mikään pakko roikkua vaan ottaa etäisyyttä. Välttää sellaisten seuraa jotka aiheuttavat pahaa oloa, arvottomaksi tuntemista ja masennusta. Oman elämänsä korostamisella voidaan tuottaa henkistä lyttäämistä että olempas parempi kuin sinä epäonnistunut.
Seuraksi pitää siis hakea sylkykuppeja joidwn niskaan kaataa paskaa tai täysiä luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No voi voi vaan.
Noin, se asia on nyt käsitelty ja elämä jatkuu. Olet aika pitkälle itse vastuussa elämästäsi, joten tee jotain viisasta mielummin kuin valitat.
En mä voivottele elämääni kellekään. En edes vanhemmilleni. Hyvin hiljaa olen ongelmistani. Miten mun ongelmat tekee musta huonomman ihmisen kuin muut?
Ap
Muut ottaa vastuuta siitä omasta elämästään.
Älä moralisoi. Masennus on sairaus.
Ja v itut. Ennen vitu tti ja oli sisua muuttaa sitä omaa elämää. Nyt masentaa ja kirjoitettaan elämäkerrassaan itsestään se sankari ja kaikista muista syypäitä niihin omiin ongelmiin.
Ennen kansainvälisestikin mainetta niittänyt suomalainen sisu rakentuu nimenomaan realismin, rehellisyyden ja suoruuden varaan. Masennus ei "parane" laittamalla päätä pensaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ap pitäisi löytää joku toinen masentunut elämäänsä, että voivat sitten yhdessä velloa siinä masennuksessa. Ei pitäisi olla tänä päivänä vaikeaa.
Mun sisko on tuollainen kuin ap.
Istuu naama nurinpäin aina jos minulla menee hyvin. Ei saisi valmistua, ei saada lapsia, ei ostaa taloa. Ei mitään.
En ymmärrä sitä hehkutusta. Itselläni ei nyt ole mitään pahempia vastoinkäymisiä ollut niin minä en ikinä hehkuta elämääni, tuntuisi naurettavalta. Ei kukaan voi olla koko ajan joku kesto onnellisuus päällä tai onko jotain mitä sillä haluaa peitellä ettei tuli julki.
Älä moralisoi. Masennus on sairaus.