Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kätilö vastailee...

Vierailija
16.10.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika 11kk, imetän vielä (paljon) ja menkat ei oo alkanut. Tarkoitus imettää ainakin puoli vuotta vielä.

Vierailija
2/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilöllistä on. Todennäköisesti viimeistään kun lopetat imetyksen. Klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos spinaalipuudutuksen saatua saa jälkeenpäin postspinaalin päänsäryn? Onko siis todella voimakas... kerro jotain jos voit.

Vierailija
4/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puudutuksen jälkeen tuon päänsäryn saa, on kyseessä useasti kova särky. Johtuu puudutuksen johdosta tulleesta " veripahkasta" . Joskus näin tapahtuu, ei onneksi ole vaarallista. Klö

Vierailija
5/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka todennäköistä, että voi tulla raskaaksi imetyksen aikana? Lapsi on vasta 2,5 kk:ta. Olen kärsinyt noin viikon verran pahasta olosta ja väsymyksestä...

Kiitos jos osaat auttaa :)

Vierailija
6/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tilanne vakava? Onko sektioon joutuminen todennäköistä? Osaatko sanoa vielä napaveren ph:n viitearvot?

Vierailija
7/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin todennäköistä! Imetys ei varsinaisesti raskautta ehkäise, tosin jos imetät max 3 tunnin välein (yölläkin) on hieman epätodennäköisempää tulla raskaaksi. Varmista testillä! Klö

Vierailija
8/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jokin ponnistusasento (jakkara tmv.) hankalampi vaihtoehto minun kannaltani. Ekan tein " helpohkosti" puoli-istuvassa.

Vierailija
9/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, kun ktg on patologinen, on lapsi saatava mahdollisimman pian maailmaan. Tilanteen mukaan sitten vaikka hätäsectiolla. Vastasyntyneen hyvä napaPh on 7,3, huono on alle 7. Mutta kuten sanoin, kokonaistilanne aina ratkaisee. Klö

Vierailija
10/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi suurin osa synnytyksistä on ihanaa touhua! Toki mukaan mahtuu ikäviä asioita, kipua, tuskaa ja surua. Klö

Vierailija
11/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakkara voisi hyvinkin sinulle sopia! Se on matala " penkki" , ja ideana on nojautua tukihenkilön syleilyyn. Kyljellään, kontillaan, eikä tuo puoli-istuvakaan huono ole, mainneltaan vaan niin " kulunut" . Mutta kokeile eri asentoja, niin löydät itsellesi parhaimman mahdollisen. Onnea synnytykseen! Klö

Vierailija
12/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käyrä oli jo muutamaa tuntia ennen lapsen syntymää patologinen. Sykelaskuja oli koko ajan. Vauvan syke useasti alle 100 ja harvoin yli 120. Napaveren ph oli melkein viitearvoissa, ei ihan. Sektiosta ei edes puhuttu...

Vierailija
13/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ph-arvo antaa tarkempaa tietoa kuin pelkkä ktg-käyrä. Siksi varmasti kohdallasi noin. Loppu hyvin, kaikki hyvin? Toivottavasti vauva ja vanhemmat voivat hyvin. Klö

Vierailija
14/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan rytmihäiriöitä. Tuntuu kuin kurkussa ja rinnassa lepattaisi aina välillä, useita kertoja päivässä. Tätä on ollut nyt kolme päivää. Koskaan ei oo mitään sydänoireita ollut ja muutenkin olen aina ollut terve. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään tällaista, lievää verenpaineennousua kylläkin. Nyt rv 32 - 33.

Vierailija
15/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyykö tykyttelyihin mitään kipua, puristusta tai painon tunnetta? Useimmiten nuo lisälyönnit ja väliin jätöt ovat täysin vaarattomia, mutta kysy ihmeessä neuvolan th:lta tai lääkäriltäsi. Klö

Vierailija
16/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loppu hyvin, ainakaan mitään ei ole todettu eikä epäilty. Silti huomaan etsiväni välillä vauvasta cp-vamman merkkejä. Hyvin kehittynyt kuitenkin on. Kammo jäi kuitenkin synnytyksestä. Eli vauvan menettäminen saattoi siis olla lähellä? Jos näin on, olen entistäkin iloisempi siitä että kaikki on hyvin.

Vierailija
17/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä en voi mitenkään vastata tuohon loppulähellä seikkaan, kun en tiedä kokonaistilannetta. Useasti ennen ponnistusvaihetta ja sen aikana käyrässä on huomattaviakin laskuja sydänäänissä, ja sikiö ne kestää hyvin. Voit varmasti olla huoleti, ja nauttia vauvastanne!Klö

Vierailija
18/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää jatkoa vaativassa työssäsi:)

Vierailija
19/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastetaanko synnytyksessä jotenkin että onko tullut syvempiä repeämiä, tarkoitan esim. sisempi sulkijalihas... vaikka päällepäin ei olisi tullut pahempaa? Vai näyttääkö vaan aika jos jotakin on tullut?

Vierailija
20/26 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa tuo vihlominen on minulla enteillyt synnytystä, mutta toivottavasti ei nyt. Mikä muu tuon vihlomisen voi aiheuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä