Kun tilaatte netistä juttuja, eikö teitä haittaa postikulut?
Kommentit (37)
Ei ärsytä 5-10 euron toimitusmaksu jos euroopasta tai läheltä tilaa, mutta jos tilaa esim amerikasta niin se amazonin tai ebayn 30-40 euron postikulu ärsyttää vähän.
Vierailija kirjoitti:
Potikulut on kyllä ärsyttäviä.
Ilmaiseksiko rouvaa pitaisi palvella? Se on orjuuttamista.
ärsyttää valtavasti ja siksi en noita maksele. Joko haen itse kivijalasta jos on pienempi ostos tai sitten tlaan enemmän että yli se 40e tai mikälie.
Hauska lukea täältä monia ketjuja, joissa kauhistellaan hintojen nousua tai pieniä tuloja, että kohta ei enää mitenkään pärjätä. Sitten tässä ketjussa postimaksutkaan ei haittaa useimpia yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä 5-10 euron toimitusmaksu jos euroopasta tai läheltä tilaa, mutta jos tilaa esim amerikasta niin se amazonin tai ebayn 30-40 euron postikulu ärsyttää vähän.
Miksi sitten tilaat USAsta? Tiedatko kuinka paljon lentolippu NYC-HEL maksaa?
Viimeksi kun tilasin 2500 euron seksinuken niin postikulut sisältyvät hintaan.
Minä tilaan useimmin USA:sta. Toimituskulut ovat 40-70€ haarukassa. Joten 5€ toimituskuluihin ei häiritse lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea täältä monia ketjuja, joissa kauhistellaan hintojen nousua tai pieniä tuloja, että kohta ei enää mitenkään pärjätä. Sitten tässä ketjussa postimaksutkaan ei haittaa useimpia yhtään.
Joku ne postikulut joutuu kumminkin maksamaan. Ihmetyttää firmat (esim. Zalando) jotka ylipäätään suostuvat lähettämään esim. jotain mekkoa kolmea eri kokoa joista tietävät varmasti että vähintään kaksi niistä palautetaan asiakaspalautuksena joista joutuvat maksamaan sen postimaksun. Tosin firmoilla on eri sopimukset kuljetusliikkeiden kanssa kun kuluttajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää todellakin. Minäkin noudan aina myymälästä, jos vain mahdollista. Jos liikun joka tapauksessa kaupungilla, niin samalla voin hakea.
Eniten ärsyttävät postimaksut joissakin ihan pienissä ja kevyissä tilauksissa. 150-200 grammaa painava kirjekuori postiluukusta, kulut voi olla 5 euroa tai jopa enemmän. Älytöntä.
Postimaksuun voi sisältyä myös pakkauskulut, vakuutus, nettikaupan maksuja, maksunvälittäjän maksuja ja muita ostajalle näkymättömiä kuluja.
Vierailija kirjoitti:
No siis mikä on vaihtoehto? Ei osta ollenkaan? Kuluja tulee useimmille myös siitä jos lähtee kivijalkakauppaan ostamaan, siihen menee aikaa ja bensaa tai pitää ostaa bussilippu. Posti tai muut kuljetusyhtiöt ei toimita ilmaiseksi tavaroita, se on kulu joka sisällytetään joko jokaisen tavaran hintaan tai veloitetaan erikseen. Jokainen voi miettiä haluaako maksaa x euroa ekstraa jokaisesta ostamastaan tuotteesta koska puljulla on ''ilmainen'' toimitus vai onko kivempi kuitenkin maksaa se 5 euroa.
Ei haittaisi, mutta tilaan pääasiassa paikasta missä niitä ei ole. Amazoniin on myös prime.
Vierailija kirjoitti:
Usein ostan sen verran paljon kerralla, että saan postikuluitta.
Tai ainakin se tilausmäärä kannattaa suhteuttaa postikuluihin. Ei olisi esimerkiksi järkevää tilata yhtä 10 euroa maksavaa tuotetta jos sen päälle tulisi 5 euron postikulut. Jos tilaa 50 eurolla muuten edullisia tuotteita, niin silloin ne 5 euron postikulut eivät tuntuisi kohtuuttomilta.
En mä tilaa netistä kun mulla on varaa ostaa kivijalasta.
Viimeksi tilasin poistohintaisia tuotteita ja ilman postikuluja lähettävät.
Halvempaa kuin kivijalkakaupassa. Tokmannilla lähes kaikki on edullisempaa verkkokaupassa ja kun tilaa yli 20€:lla myymälään toimitettuna, ei tule postimaksua. Ei kannata myymälästä kaikkea ostaa.
Vierailija kirjoitti:
En mä tilaa netistä kun mulla on varaa ostaa kivijalasta.
On minullakin mutta kivijalasta ei saa kaikkea mitä tarvitsee. Ja miksi maksaa enemmän samasta tavarasta, ennemmin säästää sen erotuksen.
Ärsyttää todellakin. Minäkin noudan aina myymälästä, jos vain mahdollista. Jos liikun joka tapauksessa kaupungilla, niin samalla voin hakea.
Eniten ärsyttävät postimaksut joissakin ihan pienissä ja kevyissä tilauksissa. 150-200 grammaa painava kirjekuori postiluukusta, kulut voi olla 5 euroa tai jopa enemmän. Älytöntä.