Kun tilaatte netistä juttuja, eikö teitä haittaa postikulut?
Kommentit (37)
Ei, tilaan aina kotiinkuljetuksella DHL tai UPS.
Ostan sieltä mistä edullisinta. Osaan yhteenlaskut eli ei ärsytä.
Ei tollanen 5€. Jos jotain tarviin ja lähtisin ostamaan sitä kaupungista, jonne täältä matkaa 25km, niin jo auton polttoaineisiin menee tuo raha. Saati sitten jos tarvitsee jotain kauempaa.
Usein ostan sen verran paljon kerralla, että saan postikuluitta.
Kyllä haittaa ja yritän aina valita halvan toimitustavan, esimerkiksi nouto liikkeestä joka on usein maksuton. Otan tietenkin postikulut huomioon hintavertailussa.
Mäkin pyrin aina ostamaan sen verran että tulee ilmaiset postikulut tai nouto myymälästä tms.
Ei. Jos ajaisin kauppaan, mulla menis rahaa bensaan ja ehkä myös pysäköintiin. Lisäksi siihen menisi aikaa 1-3 tuntia helposti ja se olisi pois jostain muusta. Huvishoppailut sit erikseen.
Kotiinkuljetuksella kympillä. Ei ärsytä, vaan päinvastoin. Ei tarvii itse lähteä mihinkään ja sehän on selkeetä säästöä.
Ei, luulen että jos menisin hakemaan tuotetta kivijalkamyymälästä tuo se 5e menisi johonkin kuluihin.
Ei haittaa, se on osa sen tuotteen hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Usein ostan sen verran paljon kerralla, että saan postikuluitta.
Tuo voi olla vaarallista. On kiusaus ostaa sellaistakin jota ei välttämättä tarvitse jotta saa ilmaisen kuljetuksen. Joskus kannattaa mieluummin maksaa 3,90e.
Ei oikeastaan. Jos lähtisin ostamaan niitä Helsingistä(paras vaihtoehto lähellä) pitäisi yleensä maksaa paljon muutakin. Jo pelkät junamatkat on enemmän kuin postikulut. Siihen päälle vielä syömiset ja muut mitä tulee ostettua.
Ei ärsytä, paitsi jos kuljetus on jo jotain yli 10 euron luokkaa, mutta niin on tosi harvoin. Fakta on että ilmaista toimitusta ei ole. Joko se on lisätty tuotteen hintaan tai se veloitetaan erikseen. Minusta on selkeämpää jos toimitusmaksu näkyy erikseen.
Jos haluan tuotteen, ei.
Makssa sekin, jos lähden 600km päästä tuotetta hakemaan autolla.
1200km ajoa, eikö kannata pulittaa joku kymppi Matkahuollolle?
Enemmän ehkä ihmetyttää jos verkkomyyjä lähettää hitaalla kuljetustavalla joka on halvempi, kuin kalliilla nopealla, jos siitä on asiakas maksanut. Toisaalta pakkaamisessa on vaivaa joka tapauksessa, ellei myyjällä ole valmis pakkaussysteemi ja tulostustarrat. Välillä myyjän helpompi laittaa kuoreen +postilaatikko ja siksi sitä toivottu asiakkaana, ettei myyjä näe liikaa vaivaa (paljon varmaan lähetettävää). Nykyään on myös luukusta laitettavalle tuotteelle olemassa pahvilaatikko olikohan se 3cm vai muu, kannattaisi kokeilla sitäkin ja pehmusteet. Kunhan on kaikki tiedot päällä ja varmistanut ettei mene postin noutotiskille, vaan luukusta, sen voi tilata.
Ostin juuri huutonetistä 5€ elektroniikkakomponentteja, 6€ postikuluja.
Olisin voinut samat osat tilata lähikaupunkiin elektroniikkaliikkeeseen n. 30€ hintaan ja hakea sitten sieltä autolla, ajoa 80km.
Kumpi vaihtoehto on houkuttelevampi?
Säästyy aikaa ja usein on kuitenkin halpaa verrattuna liikkeeseen, vaikka en ota matkuskuluja mukaan, mutta postikulut lasken. Ei tämmöisiä vaatteita löydy edes mistään liikkeistä minun läheltä.
Ei.