Nyt saattaa olla niin, että meikäläisellä on täitä.
Kutittaa päätä ihan sa*****sti, varsinkin yöllä. Eniten pääkukkuralta ja niskasta ja korvien vierestä. Miten saan selville onko niitä? Mies ei ainakaan nähnyt mitään, eikä kunnolla kyllä viitsinyt katsoakaan.
Kommentit (10)
Lapsen pään tutkin, kun heidän luokassaan niitä on ollut mutta en löydä. Onko kutitus aitoa vai luulotautia?
Jos hiuspohja kuivuu liikaa tms. niin sekin voi aiheuttaa kutinaa, samoin käsittääkseni hilse. Ja kyllä se kutinan ajatteleminenkin ainakin mulla lisää kutinaa välittömästi :)
Mutta tietty kannattaa tarkistaa ettei täitä ole!
täikampa apteekista ja kampaamalla kyllä löytää jos täitä on. Täällä on kaksi viikkoa kamppailtu täiden kanssa. Esikoulutuliaisena tuli ja levisi koko perheeseen kun kukaan ei oireillut!
Täit huomattiin vasta, kun yksi oli jäänyt yöpaidan niskaan kiinni. Kamalaa. Vieläkin ihan yököttää kun muistelen, se oli mulle kamala kokemus, kun olen niin ötökkäkammoinenkin :(
Kokemuksella voin kertoa, että täit kyllä näkee ihan selvästi. Ne on semmoisia kukka- tai banaanikärpäsen kokoisia ja näkoisiä, mut ilman siipiä.
Ja jos niitä löytyy, mars apteekkiin. Sieltä saat ohjeet hoitoon.
korvan taustat ja niskakuoppa ovat parhaita paikkoja etsiä
yhtä tehokas kuin tuo Sebamed. Ihan kamala täikammokin on ja joka kerta kun lapsi syliin/kainaloon tulee kurkin " salaa" päänahkaan. Mitään ei ole löytynyt, mutta uniinkin nuo ötökät jo tulee. :D
Hilsettä sieltä tuli, eikä sitäkään paljon. No pitää seurailla tilannetta. ap
täikammalla vetelin ees ja taas... ei löydy täitä ei, silti kutisee kamalasti
ja päänahan kutinaan. Saa apteekista.