Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä te aloitte saamaan lapsilisät itsellenne ja minkä ikäisille lapsillenne itse aiotte ne antaa

Vierailija
19.06.2022 |

Nehän kuuluu lapsille, eikä vanhemmille. Itse aloin saamaan lapsilisät (n.600 mk) 12-vuotiaana. Jotkut kaverit sai ne jo ennen kuin olivat 10-vuotiaita. Varmaan joku 5 kaveria sai lapsilisät minun lisäkseni. Mitä lie liikkunut niiden vanhempien päässä, jotka varastivat lapsilisät itselleen?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut tai nähnyt koskaan niitä

Vierailija
2/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee lapsen tilille alusta saakka,mutta käyttöön saa aikaisintaan 15+.Viikkorahaa saa varmaan kun menee kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt parempaa keksinyt.

Jos ne muuten kuuluisi lapsille, niin ne maksettaisiin siinä tapauksessa lapsen tilille, ei vanhemman.

Vierailija
4/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät kuuluvat lain mukaan lapsen vanhemmille, ja on tarkoitettu lapsen elatuksesta aiheutuneesiin kustannuksiin. En saanut "omia" lapsilisiäni missään vaiheessa itselleni, ja se on täysin ok.

Vierailija
5/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään ikäisenä, olen itse opiskelija ja lapsilisät menee mun lapsen elättämiseen ja vaatehankintoihin ym.

Vierailija
6/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja vanhempi - 90 luvun laman aikaan, 2 työpaikkaa, ei tullut lapsena mieleenkään vinkua jotain lapsilisiä.

Vierailija
7/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut niitä koskaan itselle. Hyvinä kuukausina kun jäi jotain yli sain niillä lelun tai joskus pelin.

Vierailija
8/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti laittoi aina puolet joka lapsilisästä tililleni, vaikka hänellä oli pieni palkka ja isäni oli usein työttömänä. Sain käyttööni sitten noin puolet niistä, kun täytin 18v ja heti kun muutin omilleni, se muutama tonni meni jo puolen vuoden sisään vaatteisiin, kännykkään, ruokaan ja juhlimiseen.

Vierailija
9/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aina sanoi, että lapsilisäni menevät tilille ja saan ne kun täytän 18v. Jopa joo. Siellä oli 1600 mk, kun sain tilin itselleni. Kuluja niillä oli maksettu.

Vierailija
10/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kumpaankin. Menneet asumiseen.

Vierailija
11/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisilta lapsilisät pois ja vähävaraisille perheille enemmän.

Vierailija
12/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin saamaan ne vasta kun vanhempani erosivat. Jäin helposti pompoteltavan äidin luokse asumaan, kun taas sisarukset menivät nohevan ja tiukan isäni luokse. Äiti ei todellakaan ollut määrääjän pallilla koskaan 12-vuotiaasta eteenpäin ja siltä oli helppoa puhuttaa paljon esimerkiksi rahaa, vaikka sekin oli työtön yksinhuoltaja 90-luvulla. Hän sai tosin pieniä lisätuloja satunnaisilla pimeillä työkeikoilla.

Ap

Vierailija
13/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. Nehän on nimenomaan tarkoitettu lapsen elämiseen siinä kuussa, jolloin tuki tulee. Ei tulevaisuudessa aikuisen lapsen elämiskassaan. Ne, jotka laittaa sen lapsen tilille, ei tulisi olla oikeutettu siihen lainkaan. Avustusta, ei hyväntekeväisyyttä. Meidän verorahoilla kustannetaan toisten elämiä jo ihan tarpeeksi muutenkin. 

Vierailija
14/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Ei lapsilisät mikään lapsen viikkoraha ole

Vierailija
15/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15 vuotiaana

Vierailija
16/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koskaan lapsilisiä itselleni, mutta vaatteita sain kun tarvitsin.

Vierailija
17/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Vanhemmat ryyppäs ja tupakoi ne.

Vierailija
18/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, eikä lapsenikaan niitä koskaan saanut. Käytettiin ne asumiseen ja syömiseen.

Vierailija
19/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Vanhemmat ryyppäs ja tupakoi ne.

Sama. Lisäksi piti maksaa kaikki omat kulut ja vuokraa vanhemmille 15-vuotiaasta lähtien, koska kävin koulun ohella töissä.

Vierailija
20/49 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät maksetaan toisen vanhemman, yleensä äidin tilille. Se on tarkoitettu lapsen elatukseen. Eivät kuulu lapselle itselleen.

En ole saanut lapsilisiä eikä omatkaa ole niitä saaneet itselleen. Niillä on ostettu ruokaa, vaatteita ja maksettu harrastuksia ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan