Miten narsistinen psykopaatti reagoi uhkaukseen?
Kannattaako? Pohdin vastareaktiota. Oma etuni vaatii, että jotain on tehtävä vuosia jatkuneen piinan loppumiseksi. Mikään ei auta. Nyt olisi mahdollisuus todella uhata häntä ja hänen perusturvallisuuttaan. Suoraan sanoen kiristää. Kannattaako, mikä on vastareaktio?
Kommentit (33)
Luultavasti yrittää lopettaa sinut. Näiltä puuttuu kaikki pelon tunne.
Narsistin olen saanut aisoihin. Kun siihen lisää psykopatian, tulee liikkuvia osia lisää.
Narskupaatit pelkäävät usein kuolemaa ja ovat vainoharhaisia.
Saattaa tulla iso reaktio.
Kuten Trump suhtautuu Penceen.
"Jos et tee kuten määrään, kuole pois."
Mielenkiinnolla kuulisin myös, onko mitään mikä saa antamaan periksi vai meneekö tarve olla se, jolla valta kaiken edelle? Kokemuksia kellään?
Se voi kallistua niin moneen suuntaan. Joko herättää kunnioitusta ja ottaa etäisyyttä tai se on haaste nostaa panoksia. Toisaaltaan jos hän kokee, että hänellä ei ole mitään menetettävää niin saattaa jättää huomioimatta tai kostaa armottomasti. Tätä ei nyt voi lainkaan arvioida mitenkään kun ei tunne aiempaa toimintaa ja se on niin ihmiskohtaistakin, siis riippuu myös siitä miten arvokas se kohdekin on.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla kuulisin myös, onko mitään mikä saa antamaan periksi vai meneekö tarve olla se, jolla valta kaiken edelle? Kokemuksia kellään?
Julkisuus. Nolaa se julkisesti. Monta kertaa, kunnes lopettaa.
Uhkaaminen ei riitä. Siitähän se vasta riemastuu.
Vierailija kirjoitti:
Minkä tason psykopaatti?
Ei mikään sarjamurhaaja. Tyyppiä "toimiva ja arvostettu yhteiskunnan jäsen". Mutta sellainen kuitenkin, että olen oikeasti joutunut henkenikin puolesta pelkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa täytyy olla sitten valmis kaivamaan itselleenkin haudan jos niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aivan kirjaimellisesti. Narsisti on ihan pelle psykopaattiin verrattuna. Nämä kaverit eivät pelkää kuolemaa. Lähtevät tarpeeksi kovan yllykkeen edessä rinta rottingilla - mutta eivät toki yksin.
Vierailija kirjoitti:
Se voi kallistua niin moneen suuntaan. Joko herättää kunnioitusta ja ottaa etäisyyttä tai se on haaste nostaa panoksia. Toisaaltaan jos hän kokee, että hänellä ei ole mitään menetettävää niin saattaa jättää huomioimatta tai kostaa armottomasti. Tätä ei nyt voi lainkaan arvioida mitenkään kun ei tunne aiempaa toimintaa ja se on niin ihmiskohtaistakin, siis riippuu myös siitä miten arvokas se kohdekin on.
Niin. Aikalailla tätä ajattelen itsekin. Menetettävää hänellä on. Miten arvokas minä kohteena olen? Vaikea sanoa. Ihmisenä minulla tuskin on mitään arvoa. Arvoni hänelle lienee se, että olen kohteena korvaamattoman arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä tason psykopaatti?
Ei mikään sarjamurhaaja. Tyyppiä "toimiva ja arvostettu yhteiskunnan jäsen". Mutta sellainen kuitenkin, että olen oikeasti joutunut henkenikin puolesta pelkäämään.
No sitten se on julkinen ja kiistaton häpeä, mutta kiristäminen on Suomen laissa kiellettyä joten en suosittele. Se kääntyy nopeasti itseäsi vastaan kun nämä on sormi jo näppiksellä tekemässä rikosilmoitusta kaikesta. High function psykopaatit on hyvin taitavia käyttämään kaikkia kanavia ja manipuloimaan mustan valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Narskupaatit pelkäävät usein kuolemaa ja ovat vainoharhaisia.
Saattaa tulla iso reaktio.
Ei narskupaatit ovat kuolemattomia. Maineen menetys pelottaa kuolemaa enemmän. Silloin itsemurha tai muun murha.
Sitä vaan että miksi juuri narsisteista ja psykopaateista riittää keskusteltavaa ja uusia aloituksia näillä anonyymi-keskustelupalstoilla? Molemmat lienevät kuitenkin poikkeustapauksia valtavirrassa?
Harva pystyy sanomaan tuntevansa edes yhtäkään tällaista ihmistä ja vielä harvemmalla on ammattitaitoa diagnoosin tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt tuon narsistille (poistui meidän yhteisestä yhteisöstä) ja nyt just tällä hetkellä narsistipsykopaatille. Tosin ne nolaukset tällä kertaa on aika pieniä enkä näyttäisi olevan vahvasti tutkan alla, mutta ovat toimineet eli saan itse rauhaa ja tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aivan kirjaimellisesti. Narsisti on ihan pelle psykopaattiin verrattuna. Nämä kaverit eivät pelkää kuolemaa. Lähtevät tarpeeksi kovan yllykkeen edessä rinta rottingilla - mutta eivät toki yksin.
Nämä kaverit ei pelkää mitään muuta kuin kuolemaa ja psykopaattina vielä uskovat, että kaikki sen pelinappulat on valmiita murhaamaan sen, jos tilaisuus vaan tulee kohdalle.
Murha.