HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9094)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoma osakeyhtiö esittää / Sanoma aktiebolag presenterar : Pakit saaneen valkoisen vauraimman yhteiskuntaluokan nuoren naisjäsenen kostofantasia joka masinoituu kansalliset mittasuhteet paisuvaksi ajojahdiksi koko mediakentän voimalla. Jatkosarja josta ei puutu vaarallisia tilanteita, takaa-ajoja, ajo-jahteja, yllättäviä käänteitä ja koukuttavia juonikuvioita. Maan palkituimmat toimittajat haastattelee puhelimitse kaikki vuosina 1990-2010 syntyneet nuoret naiset jotka ovat suomessa 2000-luvulla asustaneet , tinkimättömällä peräänantamattomalla reveolveri-haastatteluaseenteellaan, niin että kiveäkään ei jää kääntämättä mahdollisten raskauttavien todistusaineistojen jäljityksessä. Niin kansakunnan kerma kuin rahvaskin kokoontuu seuraamaan jännääkin jännempää viihdesarjaa jonka panoksena on ei vähempää kuin koko kansakunnan kohtalo seuraavissa eduskuntavaalessa!
Ihan tosissas uskot tuohon? Että ilkeiden nättien tyttöjen syytä kaikki?
Huhhuh, sä oot kyllä hienoa karjaa näille anusturkkilaisille 🙂
Siinä mielessä ilkeitä, että vaikka Rydmanin toiminta olisikin heidän kuvailemansa, he kuitenkin pyörivät siinä mukana eivätkä reagoineet heti, rääkäisseet oikein kunnolla. Voi olla myös että jos he liikkuivat eri tilaisuuksissa ja bileissä, joku muukin on pyrkinyt hipelöimään ym. mutta ovatko tehneet ilmoituksen?
Ei tolla ole minkään valtakunnan väliä. Sä et taida olla erityisen fiksu kaveri?
Tällaisen jälkeen Rydmaniin on kyllä vaikea luottaa enää kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Naisena minua jotenkin loukkaa tämä exä Amandan menettely. Miksi ihmeessä hän haluaa tuhota maksiimaalisella julkisuudelta entisen rakastettunsa elämän, ottamalla yhteyttä Hesarin toimittajiin salaa? Onko syynä kateus vai kosto?
Olisihan hän voinut sanoa sanottavansa
suoraan, jollain muullakin tavalla.
Myös nuo aiemmat aiheettomien rikosilmoitusten tehtailut kertovat omaa
surullista viestiään exän oudosta moraalista.
Kohta alkaa oikeudenkäynnit Hesaria vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Binga Tupamäen kirjoituksia tästä aiheesta. Hän tuntee esim. Rydmaniin pakkomielteisesti ihastuneen Petran, joka käynnisti Jodelissa tähän liittyvän juoruketjun. Hesaria eivät Bingan näkemykset kiinnostaneet, koska ne eivät sopineet agendaan.
heh, ei kuule kukaan nainen tuollaiseen ukkoon ihastu
Siinä toinen pakkomielteinen, joka ei pysty hyväksymään, että joku on nähnyt näitä tapahtumia hyvin läheltä. Mene nyt lukemaan niitä Bingan kirjoituksia ja tule sitten kertomaan, mitä mieltä olet.
Ehkä binga on vain ns. tyhmä lentävä apina willen hovissa.
Hmm koriin vauvana hylätyn suomeen adoptoidun kiinalaissyntyisen nuoren naisen nimitteleminen tyhmäksi lentäväksi apinaksi ei sinua taida varsinaisesti nostaa moraalisesti Rydmanin yläpuolelle. Mites meni noin niinkuin omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutusta:
17-vuotias tyttö oli kertonut seksuaalisen kaltoinkohtelun uhreja auttavassa chat-palvelussa, että hänen puolueensa jäsen olisi kymmenen vuoden ajan ahdistellut 1417-vuotiaita. Aiheesta oli keskusteltu myös sosiaalisessa mediassa kokoomusnuorten Jodel-kanavalla. Myöhemmin kanava keskusteluineen poistettiin.
Tyttö ei chatissa nimennyt ahdistelijaa tai puoluetta. Palvelun työntekijä toimitti tiedot keskustelusta poliisille, joka selvitti tytön henkilöllisyyden ja sai tältä tietoa aiemmasta somekeskustelusta.
Viikon kuluessa poliisin tutkijat kuulustelivat yhdeksää naista. Kuusi kertoi, että heillä oli ollut epämiellyttävä kokemus Rydmanin kanssa. Yhtä lukuun ottamatta kaikki kertoivat olleensa tapahtumien aikana alaikäisiä.
Tosi freessiä.
Ei noin vanhaksi edes elä kukaan.
Kas, oli vääränlainen merkki, jonka palsta poisti. Pystynet päättelemään, että Hesarissa puhutaan 14-17-vuotiaista.
Vaikka syytekynnys ei poliisin mukaan ole ylittynyt, nuo on vahvistettu tapahtuneeksi.
Minua ei naurata, aikuinen mies lasten ja nuorten kimpussa.
Kai se nuorisojärjestön puheenjohtaja on alaikäisten kanssa tekemisissä.
ei se enää ole siellä ollut kun tyttöjä on jahdannut. Ihan aikuisen iässä oli jo ja eduskunnassa.
Onkohan pienet miehet taipuvaisempia pedofiliaan: ehkä vallantunne on se, mitä siinä haetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena minua jotenkin loukkaa tämä exä Amandan menettely. Miksi ihmeessä hän haluaa tuhota maksiimaalisella julkisuudelta entisen rakastettunsa elämän, ottamalla yhteyttä Hesarin toimittajiin salaa? Onko syynä kateus vai kosto?
surullista viestiään exän oudosta moraalista.Kohta alkaa oikeudenkäynnit Hesaria vastaan.
Eletään toivossa. Rydman häviäisi niin että heilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on todennut ettei aihetta viedä eteenpäin, ja henkilö itse https://www.willerydman.fi/blogi/2022/6/17/xt7r3oui5j2wdd275jwi8vf6641k…
on esittänyt todisteet omasta puolestaan, joten asia on minulle loppuunkäsitelty.
Tuota asiaa esim tämä keskustelu puolestaan EI käsittele.
No mitä sitten käsittelee?
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on todennut ettei aihetta viedä eteenpäin, ja henkilö itse https://www.willerydman.fi/blogi/2022/6/17/xt7r3oui5j2wdd275jwi8vf6641k…
on esittänyt todisteet omasta puolestaan, joten asia on minulle loppuunkäsitelty.
Episodin paras osa alkaa kun Hesaria vastaan nostetaan syytteet.
Toivottavasti potkitaan pois kokoomuksesta.
Pershäröthän eivät ymmärrä ikinä erota itse tai ymmärrä tehneensä mitään väärää, kun omatunto puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
surullista viestiään exän oudosta moraalista.Kohta alkaa oikeudenkäynnit Hesaria vastaan.
Hyvä, saadaanpa sitten kunnon tutkinta kaikesta mitä tuon pökäleen arkistokaapeista ja tietokoneilta löytyy.
Poliisin mielestä asia näyttää loppuun käsitellyltä, ellei mitään uutta ilmene.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kokoomuksestakin-toivottiin-jo-poli…
Tuliko Amandan lakiuralle häpeällinen mahalasku? Joutui heti paperit saatuaan vaihtamaan toiselle alalle...hmmm.pohdin vaan kun on niin erikoista?
Ei ehkä kannattais käydä syyttä suotta sotaan. Johan Raamattukin varoittaa: "Älä lähde oikeutta käymään jos toinen ei ole tehnyt sinulle vääryyttä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
surullista viestiään exän oudosta moraalista.Myös surullisen kuuluisa tekstiviesti, jossa Rydman hivenen esineellistää nuoria tyttöjä ja luottamuksella lähettää sen exälle, on vuodettu julkisuuteen. Ei ollut hyvä tekstiviesti, mutta se on lähetetty kolmannelle osapuolelle. Mä voisin vitsailla jollekin mieskaverille, että "mulla on kaks 17-vuotiasta tybyy matkassa", mutta tämä luottamuksen pettäminen on aika surullinen asia oikeesti.
Kumpi näistä siis harrasti alaikäisiä, vai kummatkin? Viesti on kummallinen. Normaali olisi ollut et pari tyyppiä nuorisojärjestöstä tulisi kotiin käymään sopiiko. Uutinen Haapasesta avasi silmiä että tällaista voi olla olemassa naistenkin kesken.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt 190 sivua jauhettu, että Rydman on seksuaalisesti lähestynyt 14 tai 15 vuotiaita ollen lähes nelikymppinen. Ei pidä paikkaansa. Hän on ollut noin 25-29 vuotias tapauksesta riippuen ja naiset ovat tulleet seksuaalisesti lähestytyksi 20-vuotiaina. Yhä edelleen ja edelleen nämä idiootit täyttävät palstan kertoen valheita. Pelkkiä valheita.
Toki olen tämän tajunnut, mutta en sitä vielä miksi yksi ihminen otettiin tähän krillattavaksi, kuka tätä masinoi ja miksi. Odotan, että HS kertoo viimeistään huomenna, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota asiaa esim tämä keskustelu puolestaan EI käsittele.
No mitä sitten käsittelee?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, täällä oikeasti osa jengistä on sitä mieltä, että suomalaisten ei kuulu tietää että on ollut pystyssä esim. Keskusteluryhmä kansanedustajasta ja hänen häiritsevästä käytöksestään, naisia on varoitettu hänestä, poliisi on näitä keskusteluryhmiä tutkinut kun apu-chatin henkilökunta on heille asiasta vinkannut, kansanedustajasta on valitettu puoluekoneistolle ja tätä on puhuteltu asiasta.
Ihan perus?
Ihan rehellinen vastaus: en ihan oikeesti pidä juuri minään sitä, että aikuinen kolmekymppinen mies on kutsunut kaksi 17-vuotiasta naista jatkoille. Samaa tapahtuu joka lauantai Helsingissä. Nuoret naiset hakeutuvat miesten seuraan jatkuvasti. Mitään seksuaalista ei tapahtunut, ja kukaan ei edes väitä mitään. Jos pariskunta haluaa kutsua luokseen nuoria tsubuja, mitä sitten? Toki saa keskustella, ja varmaan sitten pitääkin. Mut faktat on faktoja, ja mitään seksuaalista ahdistelua ei ole tapahtunut. Joku tekstiviesti on lähtenyt tälle exälle, kuka välittää? Exä välittää, vie jutut lehtiin. Kaikki vauhkona. Ihan normaalia elämää, hänelle sattui vaikeampi tapaus. Oppikoon luottamaan vain luottamuksen arvoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt 190 sivua jauhettu, että Rydman on seksuaalisesti lähestynyt 14 tai 15 vuotiaita ollen lähes nelikymppinen. Ei pidä paikkaansa. Hän on ollut noin 25-29 vuotias tapauksesta riippuen ja naiset ovat tulleet seksuaalisesti lähestytyksi 20-vuotiaina. Yhä edelleen ja edelleen nämä idiootit täyttävät palstan kertoen valheita. Pelkkiä valheita.
Toki olen tämän tajunnut, mutta en sitä vielä miksi yksi ihminen otettiin tähän krillattavaksi, kuka tätä masinoi ja miksi. Odotan, että HS kertoo viimeistään huomenna, miksi.
Varmaan siksi otettiin ns. krillattavaksi kun hän on kansanedustaja joka on noin toiminut? Olidiko siihen periaatteesta pitänyt arpoa kolme muutakin kansanedustajaa että juttu sulle kelpaisi? Tämä juttu koskee Rydmania. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Binga Tupamäen kirjoituksia tästä aiheesta. Hän tuntee esim. Rydmaniin pakkomielteisesti ihastuneen Petran, joka käynnisti Jodelissa tähän liittyvän juoruketjun. Hesaria eivät Bingan näkemykset kiinnostaneet, koska ne eivät sopineet agendaan.
heh, ei kuule kukaan nainen tuollaiseen ukkoon ihastu
Siinä toinen pakkomielteinen, joka ei pysty hyväksymään, että joku on nähnyt näitä tapahtumia hyvin läheltä. Mene nyt lukemaan niitä Bingan kirjoituksia ja tule sitten kertomaan, mitä mieltä olet.
Ehkä binga on vain ns. tyhmä lentävä apina willen hovissa.
Hmm koriin vauvana hylätyn suomeen adoptoidun kiinalaissyntyisen nuoren naisen nimitteleminen tyhmäksi lentäväksi apinaksi ei sinua taida varsinaisesti nostaa moraalisesti Rydmanin yläpuolelle. Mites meni noin niinkuin omasta mielestä?
Et ole ilmeisesti kuullut termiä flying monkey? Oli suora suomennos siitä. Tarkoittaa narsistin apuria.
Narsisti siis käyttää ympärillään olevia työkavereita, seurakuntalaisia tai muita porukassa olevia omiin tarkoituksiinsa. Narsisti ei varsinaisesti itse tee tai sano enää mitään, vaan lentävät apinat piirittävät sinua ja solvaavat ja syyttelevät. Apinat ryhmittyvät narsistin ympärille tämän suojaksi, narsistin itsensä katsellessa tyytyväisenä sinun avuttomuuttasi.
Lainattu jonkun kirjoituksesta narsismin uhrien tuki-foorumilta.
Joo, yhyyy, nainen petti miehen luottamuksen. Byää. Nyt ei millään muulla ole väliä. Voi miesparkaa 🥲.