Laittaudutteko lääkärin vastaanotolle mennessä, jotta saatte hyvät arvostelut omakantaan?
"Siististi pukeutunut ja asiallinen.
Tällainen merkintä saattaa löytyä Omakannasta lääkärikäynnin jälkeen"
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää tehdä, että saa luonne ja ulkonäköanalyysin Kantaan? Minulla lukee siellä vain tylsiä oirekuvauksia ja lääkemääräyksiä.
Minusta luki että asiallinen ja hyväkuntoinen henkilö. Ja aika lyhyt :D
Jaa niinkö? En tietääkseni käynyt pituuteni takia vastaanotolla. Oliko asiallinen tai tarpeellinen kommentti kun tehtiin arviota tulevasta leikkauksesta? Kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Menin psykiatrille itsarin partaalla ja kerroin pitkään jatkuneista alemmuuden ja riittämättömyyden tunteistani. Olin laittautunut ja siisti. Äijä potkaisi minut pihalle ja sanoi: "Et sä siltä ihan näytä".
ottaa kyllä niin päähän toi kommentointi : "ethän sä näytä". No niin, en ole lihava, niin ei voi olla myöskään sitten kilpirauhasen vajaatoimintaa. Sairaus on vienyt ruokahalun, niin en pysty edes väkisin syömään riittävästi.
Mulla luki ekan kerran kun kävin nyt julkisella (työterveydessä yli 40 vuotta) "66 -vuotias nainen. Kävelee sisään ilman apuvälineitä"
Mä menen huoliteltuna kaikkialle, myös lääkäriin, mutta ei tuota ole useimmiten huomioitu mitenkään. Ei tarvitsekaan jos se ei ole olennaista sen kannalta miksi siellä olen.
Eikö ole itsestään selvää olla puhdas ja asiallisesti pukeutunut, kun menee hoitamaan jotain asiaansa vaikkapa lääkärin ajanvarausvastaanotolle?
Minulla on kännyssä sovellus, jolla pisteytän lääkärin ammattitaidon.
Riippuu kuinka kipeä olen. Jos vain suinkin jaksan, niin käyn suihkussa, pesen hiukset ja laitan puhtaat vaatteet. Minusta se on peruskohteliaisuutta sitä ihmistä kohtaan, joka työnsä vuoksi joutuu tulemaan lähelle ja tutkimaan. On varmasti miellyttävämpää tutkia puhdasta ihmistä kuin kaiken maailman nesteissä muhinutta ja epämääräisesti tuoksahtelevaa. Aika kipeä kyllä pitää olla, jos ei jaksa suihkussa käydä ja vaihtaa puhtaita vaatteita. Eikä tuo liity millään tavalla Omakantaan.