Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaudutteko lääkärin vastaanotolle mennessä, jotta saatte hyvät arvostelut omakantaan?

Vierailija
18.06.2022 |

"Siististi pukeutunut ja asiallinen.

Tällainen merkintä saattaa löytyä Omakannasta lääkärikäynnin jälkeen"

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008891747.html

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriä kiinnostaa oman työpäivän kannalta lähinnä se että olet paikalla annetulla ajalla. Multaiset crocsit ja oikeaan aikaan paikalla ennemmin kuin

Helmet kaulassa 15min myöhässä

Enemmän lääkärin tehtävä on kiinnittää huomiota tuohon jälkimmäiseen. Ei asiakas ihan normaalilta vaikuta jos hän tulee myöhässä laittautuneena.

Vierailija
62/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista kyllä, olen saanut ihan ulkonäköarvostelun joskus. "Kaunis nuori nainen". No ehkä nuorempana olinkin ihan nätti, mutta outoa laittaa se sairaskertomukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriä kiinnostaa oman työpäivän kannalta lähinnä se että olet paikalla annetulla ajalla. Multaiset crocsit ja oikeaan aikaan paikalla ennemmin kuin

Enemmän lääkärin tehtävä on kiinnittää huomiota tuohon jälkimmäiseen. Ei asiakas ihan normaalilta vaikuta jos hän tulee myöhässä laittautuneena.

Eipä lääkärit siihenkään kiinnitä huomiota. Olen krooninen myöhästelijä ja häslääjä, ja olen pyytänyt lähetettä adhd-testeihin. Ei irtoa.

Vierailija
64/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Kyllä ihan "normaali" ihmiselle voi tapahtua mitä tahansa matkalla lääkäriin ja myöhästyy, vaikka olisi kuinka varannut aikaa.

Ei pitäisi olla noin ehdoton "Ei asiakas ihan normaalilta vaikuta jos hän tulee myöhässä.

Itse olen myöhästynyt hammaslääkäristä, kun matkalla oli sattunut onnettomuus ja liikenne oli poikki. Ihmisen elämässä voi sattua kaikkea, eikä se kerro henkilöstä mitään.

Vierailija
65/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäpotilaana tämä avaus nauratti minua, kiitos piristyksestä. Ja kannattaa lukea se juttu, kyllä siinä on joskus ihan järkeä mainita potilaan ulkonäkö. Mikään missikisa se ei ole.

Toistaiseksi minusta ei ole mainittu ulkonäköasioita, käyttäytymisestä on. Ja se on ihan ok.

Vierailija
66/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla ja stailaaja katsoo vaatteet päälle,  että saan täyden kympin

käynnistä.  Sairauksista viis veisaa,  pääasia että mannekiinilta näyttää  vaikka

pumppu vetelee viimeisiä vetoja ja jalatkin pettää alta.

Vierailija
67/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelu nyt on aika väärä ilmaisu. Toki ulkoasuun kiinnitetään huomiota. Erityisesti jos epäily muistisairaudesta tai mt-puolen juttuja. Mutta ei niitä nyt vaatetus tms kiinnostaa jos esim saa sydärin kotona ja on yöpaita päällä.

Vierailija
68/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ajatellut, miten toimisin. Viimeksi kävin lääkärissä 15 vuotta sitten.

Vierailija
69/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Kyllä ihan "normaali" ihmiselle voi tapahtua mitä tahansa matkalla lääkäriin ja myöhästyy, vaikka olisi kuinka varannut aikaa.

Ei pitäisi olla noin ehdoton "Ei asiakas ihan normaalilta vaikuta jos hän tulee myöhässä.

Itse olen myöhästynyt hammaslääkäristä, kun matkalla oli sattunut onnettomuus ja liikenne oli poikki. Ihmisen elämässä voi sattua kaikkea, eikä se kerro henkilöstä mitään.

Normaalia lähinnä ei ole se että laittautua jotenkin erityisesti lääkärille kuin olisi lähdössä juhliin tai illan viettoon. "helmet kaulassa ja myöhässä" on kyllä korrektimpi ilmaisu kuin se että asiakas oli laittautunut ja myöhässä. Tai asiakas on siisti ja asiallinen kuin se että lääkäri kirjoittaisi "asiakas vaikuttaa normaalille".

Vierailija
70/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lääkäri purskahti nauramaan, kun pukeuduin sinne mennäkseni siististi, mutta kaiken kruunasi noin 3-4 numeroa liian isot Coca cola -kengät, jotka lainasin pojaltani. Olen nainen.  Syy oli jalkojeni turvotus, en saanut omia kenkiä mahtumaan jalkaan. 

Vierailija
71/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin lääkärille pikimustana kun sormenpäät aukesi heinätöissä, ei ollut aikaa laittautua.

Sekä vaatteet että kädet oli lähestulkoon täysin mustat piestä ym.

Kuinka heinätöissä pikeentyy?

T. Maalaistalon tyttö

Vierailija
72/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt heinätöitä eikä sormeni ole siitä mustuneet, hieman huolestuttavan kuuloista.

Vierailija
73/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Helmet ei ole mitään laittautumista, ei kai edes lääkäri niin typerä ole?

Vaikka toki millä tahansa yksityiskohdalla on väliä jos lääkäri niin päättää...

Vierailija
74/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä kaikilla jotkut psykiatrian käynnit, jos ulkonäöstä kirjoitetaan noin tarkkaan, nimittäin fyysisten oireiden takia ei kyllä ole moisia kirjoituksia näkynyt. Itselleni siis aivan uutta tuo, että lukisi yhtikäs mitään ulkonäöstä tai olemuksesta.

Mutta tosiaan, olisi hyvä myös, että myös potilas voisi kirjoittaa kantaan lääkäriarvion.

Vierailija
75/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostelut? Mulla on lukenut että siististi pukeutunut ja asiallinen, joskus luki että huoliteltu. Mutta ei siellä ole arvosanoja ulkonäöstä annettu.

Lääkäritkin ovat ihmisiä ja arvostelevat "inhimillisellä" tavalla potilaita. Esimerkiksi potilaan koulutus, ammatti, varallisuus, sukupuoli ja ikä, ulkonäkö ja niin edelleen. 

Ihanko oikeasti kuvittelet jotain lääkäriä kiinnostavan jonkun potilaan varallisuus tai koulutus, kun niitä potilaita tulee "liukuhihnalla" 20min. välein 8h ajan päivässä? Ei ketään kiinnosta.

Ihanko oikeasti kuvittelet että yritysjohtajalle puhutaan tismalleen samoilla sanoilla kuin roskakuskille? Että korkeakoulutettu saa tismalleen samanlaiset hoitovaihtoehdot ja kohtelun kuin kouluttamaton eläkeläinen?

Kastijärjestelmä on edelleen voimassa ja voi hyvin.

Vierailija
76/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teillä kaikilla jotkut psykiatrian käynnit, jos ulkonäöstä kirjoitetaan noin tarkkaan, nimittäin fyysisten oireiden takia ei kyllä ole moisia kirjoituksia näkynyt. Itselleni siis aivan uutta tuo, että lukisi yhtikäs mitään ulkonäöstä tai olemuksesta.

Mutta tosiaan, olisi hyvä myös, että myös potilas voisi kirjoittaa kantaan lääkäriarvion.

Jokainen lekuri ja hoitaja kokee tarpeelliseksi kirjata omakantaan "hoikka". Se on sama olenko ollut hoidettavana kurkkupaiseen, noidannuolen tai gynekologisten kipujen takia tai psykiatrian päivystyksessä itsemurhauhan takia.

Olen normaalipainoinen.

Viimeksi psykiatri kirjasi vielä "ikäistään nuoremman oloinen" ja "istuu jalat osittain tuolilla". Siis täh?

Mutta tosiaan, ois mahtava jos kantaan sais kirjattua myös sen oman vastineen näille satuiluille ja kuinka asia omasta mielestä on mennyt. Miten tätä lähtis käytännössä ajamaan?

Vierailija
77/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan siistit, puhtaat vaatteet, vaikken muuten jaksaisi laittautua sairaana lääkäriin mennessä. Pukeutumisesta ja kengistä näkee, että olen siisti, työssäkäyvä ihminen, vaikka hiukset olisi likaiset ja olo nuutuneen näköinen.

Mä käyn usein shoppailemassa lääkärikäynnin jälkeen, joten totta kai puen ihan niin kuin muutenkin ulos kauppoihin lähtiessä. Eikä itsestäni ole ikinä mitään huomioita ollut olemuksesta tai vaatetuksesta. Herran jestas, kokisin sen jopa asiattomaksi. Ehkä sitten psykiatrian puolella eri käytännöt lääkäreillä.

Esim. viimeksi silmätulehduksen takia. Siellä kannassa luki kyllä kaikki yksityiskohtaisesti silmästä ja silmän ulkonäöstä, ja olisin kyllä ihmetellyt lääkärin ammattitaitoa tai täysjärkisyyttä, jos siellä oli lukenut muuta.

Vierailija
78/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa mietin että jos Kantaan saisi halutessaan laittaa lisähuomion käynnistä itse se voisi olla hyvä asia. Esim. 7vrk:n sisällä käynnin näkymisestä, maks 150 merkin mittainen kommentti. Mahdollisuus jättää tyhjäksi jos ei mitään sanottavaa.

Vierailija
79/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrille mennessä nimenomaan ei kannata liikaa laittautua, että otettaisiin vakavasti.

Vierailija
80/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa muutenkaan joten en ala lääkäriä varten tällätä naamaani, mutta katson kyllä että vaatteet ovat ehjät ja puhtaat. Riippuen toki miten kipeä on. Jossain keuhkokuumeessa sitä varmaan samassa hikisessä pyjamassa missä on viettänyt kaksi viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän