Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä saanut ruokamyrkytystä tai epäillyt saaneesi ruokamyrkytystä?

Vierailija
18.06.2022 |

Itse kerran huvipuistossa ostin ranskalaiset majoneesilla ja jääkahvin, majoneesi oli hel""tin ahaa eikä kahvikaan mikää makuelämys. Yöllä heräsin horkkamaiseen paleluun ja tunteeseen että oksennnan, no en oksentanut mutta kävin vesiripaskalla kuusi kertaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Hesburgerin hampparista kymmenisen vuotta sitten.

Vierailija
22/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia.

Olin 5-6-vuotias.

Söin suoraan peltipurkista ananasta. Herkkua.

Purkissa oli silminnähtäviä lommoja ja ilmeisesti siksi ilmanvaihto niinjanäin. Ties kuinka vanha tuote oli, kun köyhässä perheessämne mulle annettiin moista.

Syötyäni herkkua sain hirveän oksennus-paskannustaudin. Se alkoi hyvin pian tuon herkun syötyäni.

70-luvulla ei lapsista niin välitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa, huoltoasemalla syödystä pyttipannusta. Omainen sai aikoinaan Berliinissä nakkikiskan hampurilaisesta salmonellan ja kotimaassa yersinian kiinankaalista.

Vierailija
24/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesta, normaalista poikkeavasta tilanteesta johtuen ihan täyttä varmuutta asiasta ei ole mutta mahdollisesti v. 2017 yhden tamperelaisen Cittarin lämpötiskistä ostetusta havaijinleikkeestä ja/tai sen kanssa olleesta muusista. Söin annoksen ja melko pian sen jälkeen tuli ihan jäätävän huono olo, tuskanhiki ja kävin oksentamassa useamman kerran kunnes lopulta helpotti kun sai vatsan tyhjäksi.

Vierailija
25/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kotona sain. Ruoaksi oli katkarapukastiketta. Seuraavana aamuna alkoi p***a lentämään minulla ja mies tuli kesken työpäivän kotiin kun tavaraa tuli molemmista päistä. Lapsi joka oli poiminut katkaravut pois ja söi vain kastiketta, selvisi pelkällä vatsakivulla samoin vieraamme joka vain maistoi ruokaa.

Minä ripuloin 5päivää, mies oli kipee 2 päivää.

Sen koommin en ole syönyt katkarapuja.

Mulla myös katkaravut luultavasti aiheutti. Tästä on jo aikaa mutta söin Virossa katkarapukrepin sikäläisessä tuohon lajiin erikoistuneessa paikassa.

Tulin todella kipeäksi. Satamassa kotiin piti mennä ykäämään ja sille toiselle. Hirveintä kun ei oikein jalatkaan kantanu, no jokainen tietää silloin kun vatsaa vääntää rankasti niin jalat on lähteä alta.

Kyllä jo seuraavana päivänä muistaakseni helpotti mutta kokemuksena jäi mieleen kun tuli ihan yllättäen..

Vierailija
26/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus työpaikan ruokalasta, joku keittiön työntekijöistä oli levitellyt pöpöjä. Kyseisenä päivänä ruokalassa asioineista joku puolet oli seuraavana päivänä poissa.

Syömässä kävin puolen päivän aikaan, joskus neljän aikoihin alkoi vatsassa kuplia ja lopulta ripaskat tuli niin yhtäkkiä, etten ehtinyt edes vessaan juosta. Olisko joku puolitoista vuorokautta mennyt niin, että sekä ylä- että alapää tuuttasi mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
27/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys vuonna 2000, odotin esikoista rv 32. 

Grillaamaan ja mä oli innoissani ostanut lohinakkeja. Sillä innolla muistanut kylmäketjua ja kalan nopeaa pilaantumista. Söin suurella ruokahalulla nakkini. Niissä oli aika vahva kalan tuoksu, mutta niinhän lohessa aina!

Kuusi tuntia ja ripaska alkoi. Kummastakin päästä todella agressiivista ulostuloa nelisen tuntia.

Sitten alkoi säännölliset supistukset. Soitto Naistenklinikalle ja pyysivät näytille. Siellä mä  lepäsin kytkettynä muutaman viikon. Ongelmia oli ollut jo aiemmin, että auki olin jo 8 senttiä ja sitten tuo vielä päälle. rv36 päästivät mut kotiin.. 

Sen jälkeen musta tuli kalan kanssa todella tarkka.

Vierailija
28/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin purkin suomalaisia sekasieniä , parin tunnin kuluttua syömisestä oksensin ihan helvetisti sekä vatsa kramppasi, kesti yli vuorokauden.  Sienistä en enää syö muita kun viljeltyjä herkkusieniä vaikka olin aiemmin innokas sienestäjä. Ei voinut olla antabusreaktio kun olen absolutisti. Parempi tietysti oksennus kuin hengenlähtö. Mitenkähän nuo kauppasienet tarkastetaan???

Vierailija
29/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasta ja jauhelihasta. Kana oli ollut liian pitkään helteellä huoneen lämmössä. Jauhelista oli mennyt päiväys. Aivan kamala kokemus kun vatsassa pistelee ja kärvistelee koko ajan. Oksennus tuli valtavalla voimalla eikä tuntunut ollenkaan loppuvan. 

Vierailija
30/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, kun oli katkaravuista ja työmaaruokalasta. 

Olin juuri aloittanut lounaskokkina uudessa paikassa. Oli tarkoitus astua pian eläköityvät vanhemman emännän saappaisiin. Kävi vielä niin, että olin kys päivänä koulutuksessa. Onneksi.

Vanhempi emäntä teki kastiketta kookoksesta, seistä ja kasviksista. Oli löytänyt pakkasesta kaksi pakettia katkarapujakn, että ne käyttää nyt pois.  Silloinen nuorempi emäntä oli sanonut, että älä käytä niitä katkarapuja, että niissähän päiväyskin mennyt ajat sitten... miksi enää olikaan pakastimessa.

Ruokaanhan ne katkaravut kuitenkin sitten päätyivät ja parisen kymmentä ihmistä sai ruokamyrkytyksen.

Emäntä totes, että "asiakkaina käy sen verran pulleeta sakkia, että hyvää vaan tuommoinen laihdutuspäivä tekee!".

Meillä käy paljon kuntoutujia ja sairaita ihmisiä syömässä. Siinä oli ainekset isoonkin katastrofiin. Eikä emäntä minkäälaista varoitusta saanut. Yleisesti esimies totes, että keittiö ottaa nyt opikseen ja kertaa hygieniasääntöjä. 

Oli vielä puhetta, että kaikki käy hygieniapassin uudestaan, mutta siihen mä en enää suostunut. Tuolla naisella oli muitakin semmoisia vanhan kansan ideoita. Jotka varmasti kotona ovat toimivia, muttei meidän ympäristössä, kun hygieniassa pitää olla extra tarkka.

Vierailija
31/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan monta kertaa… Reissussa Australiassa ilmeisesti leirintäalueen vedestä jonka piti olla juomakelpoista ja muu seurue joi ongelmitta; itse makasin vessan lattialla 12h. 

Kreikassa kai tonnikalasalaatista, Suomessa ehkä valmissalaatista.

Vierailija
32/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushista kun toin sitä pyörällä kotiin,matkaa oli 2km ja ajattelin ettei se ehdi pahaksi mennä mutta näköjään ehti.

Vierailija
33/39 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAXin buffetista tuli paskainferno.

Vierailija
34/39 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kylmäsavulohi maistui hieman oudolle. Seuraavat 2pv meni oksentaessa ja ripuloidessa. En meinannut tolpillani pysyä.

Yhden kaupan salaattibaarissa oli tuoreita vadelmia. Näistä sain nähtävästi noron, koska sellasta ripulia en oo kokenut ikinä. Kyselin perään, niin olivat ulkomaalaisia.

Lakkasin myös ostamasta yhden kaupan itse pakkaamia jauhemaksapihvejä, koska niisen jälkeen tuli aina jonkinasteinen ripuli. Samat pihvit toisesta kaupasta ei aiheuttaneet ongelmia.

Vierailija
35/39 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakattiin käymästä Subwayssa kun koko perhe sairastui noin joka kolmas kerta, ihan sama mikä lokaatio. Perheessä yksi teräsvatsa, joka syö ongelmitta viikon vanhaa ruokaa, 6 päivää jääkaapissa ollutta riisiä sekä pöydälle unohtuneet pitsat ja piirakat- mutta Subwayn toistuvia yrjötauteja ei hänkään päässyt pakoon. 

Kerran sain etnisestä kahvilasta ruokamyrkytyksen. Otin jäätelöä, joka näytti kuivuneelta, lähes nahistuneelta. Se oli yllättävän sulaa jo saadessani pallon, ja täynnä jäätä. 

Subwayn kanat ainakin ovat kauheissa oloissa ja kulketetaan kaukaa josko ne ovat niin huonolaatuista lihaa että voisivat olla syynä? Itselleni ei koskaan tullut Subwaysta mitään mutta en syö mitään lihaa enää.

Vierailija
36/39 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin on tullut kotikeittiössä töhöiltyä. Kerran tuli vikatikki jälkiruokakiisselin kanssa ja kerran jätin paistopistetuotteet yön yli lämpimään. Sen sijaan paljon on tullut vastaan pizza-kebab -rafloja joissa puolen tunnin - tunnin päästä syömisestä lentää ankara ripuli. Kaikki nämä laitan pysyvästi boikottiin.

Paistopistetuotteet ovat aika epäilyttäviä muutenkin. Kaupassakin säilytetään kaikkien kähmittävänä kaupan lämpötilassa jos ne ovat sitten vielä niin herkästi pilaantuvia ettei olisi hyvä säilyttää pöydällä. Ne kannattaisi varmaankin syödä saman päivän aikana.

Vierailija
37/39 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RAXin buffetista tuli paskainferno.

En siellä käynyt ikuisuuksiin mutta ei niistä muutamista kerroista joina käynyt ole tullut mitään. Muuten yleisestikin tuollaiset buffetit nykyään ällöttää. Mielummin tilaan ihan kunnon annoksia listalta.

Vierailija
38/39 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushista kun toin sitä pyörällä kotiin,matkaa oli 2km ja ajattelin ettei se ehdi pahaksi mennä mutta näköjään ehti.

Niissä voi olla paljon eroja kun Wolt-kuskit tuovat pitkiä matkoja eikä tullut mitään. Joku ravintola käyttää valmiiksi niin huonolaatuista pilaantunutta kalaa että sitten lentää. Tietysti riippuu minkälaisella kelillä ja missä säilytysolosuhteissa itse tuo.

Vierailija
39/39 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellalle vähän liian pitkäksi aikaa unohtuneesta riisistä. 48h meni ennen kuin ruokalusikallinen yhtään mitään alkoi pysyä alhaalla. Todella järkyttävä olo kun maha kramppaa vartin välein vaikka yrjöttävää ei enää ole. Menetin myös kolmen päivän palkan eli mekko kallis lounas 😬.

Mulla tämä sama 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme