Oletko tehnyt itse sushia?
Kommentit (12)
Olen tehnyt. Harvoin jaksan tehdä, koska en tykkää että ruokaan tarvitaan kauheasti näpertelyä ja monta vaihetta. Itse tein niitä perus merilevärullia, täytteenä esim. kurkku, porkkana, paprika ja avokado, sekasyöjämiehelle lohta. Dippaus soijakastikkeeseen. Hyvää on, kunhan maustaa riisin hyvin.
Mä oon tehnyt makeja porkkanasta, kurkusta ja tonnikala-majoneesitahnasta ja ne on mun lemppareita. Riisi pitää olla maustettua sokerilla, suolalla ja riisiviinietikalla. Alussa mokasin just tossa maustamisessa, laitoin etikkaa liian vähän. Kokeilin myös surimitikkuja, mutta ei ollu mun juttu. Kylmäsavulohi sopii myös.
Tärkeintä on riisi. Sitä ei saa keittää ylikypsäksi ja se on maustettava. Kun riisi on hyvää, on melkein samantekevää, mitä sen sisään tai päälle laittaa. Teen sushin Risellasta. Se on samaa japonica-lajiketta kuin ne kalliimmat ns. sushiriisit.
Tein pari tuntia sitten tekeytymään jääkaappiin, kohta maistelemaan. Tonnikala- ja surimimakeja.
up
jos joku vaikka innostuis näin syyslomalla kokkaamaan koululaisensa kanssa
Olen tehnyt. Kivaa puuhastelua, mutta aikaa vievää. Haen mieluummin kaupan tiskistä, koska kätevää.
En, enkä haluakaan. Minusta on kiva hakea annos ravintolasta tai mennä ulos syömään.
Joo, tein jo silloin ku te ette vielä olleet siitä edes kuulleet.
Tykkään tehdä Inari sushia. Tofupussukkaan riisiä ja tonnikalaa ja majoneesia.
En vielä, koska mies ei tykkää eikä lapsikaan. Itselleni maistuisi.
Syön kiinalaisissa buffet-pöydissä sushia joskus ja hyvää on
Riisipuuron jämät voikukan lehteen, ja suolamuikku. Kääräistään, ja suuhun. Ahh..
Helppoa, mutta aikaa vievää.