Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihvejä hampurilaisiin roskiksesta, "olisin halunnut kuiskata asiakkaalle että älä syö sitä!"- Mäkkäri, teinien tekemää ruokaa

Vierailija
17.06.2022 |

Kerran pizzeriassa sain kauhean mahataudin. Lääkäri kysyi heti että oliko tietty pitseria kun kerroin oireista. Valituksia oli tullut ja taitoni jälkeen pitsapaikka suljettiin. On avautunut kyllä jo uudelleen.
Liian helposti uskomme että ruokaa laitetaan asiallisesti, moni ruoka-alalla ei kuitenkaan lainkaan ymmärrä ruuanlaiton ja puhtauden perusasioita!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesburgerbotti voi suosiolla nyt olla aivan HILJAA.

Kävisit Hesessä niin ei olisi ongelmia.

Vierailija
22/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun pizzeriakokemuksesi liittyy Mäkkäriin? En muista lukeneeni mistään ruokamyrkytysepidemiasta, joka olisi jäljitetty Mäkkäristä lähtöisin olevaksi.

Yleensä kaikki niistä on mäkistä lähtöisin. Työterveyslääkärit on vaan ostettu hiljaiseksi dollareilla ja ilmaisilla burananäytteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heseltä olen kerran saanut lievän ruokamyrkytyksen, eka kerta 20 vuoteen. Noista kebabpaikoista pari kolme kertaa. Ja olen syönyt tosi paljon ulkona. Harmillista kun sairastuu, mutta aika harvinaista kuitenkin.

Olivat varmaan joutuneet ostamaan mäkkärin pihvejä. Joutuvat välillä tekemään niin, koska suomessa ei ole aina riittävän laadukasta jauhelihaa tarjolla.

Vierailija
24/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ap horisee, myydäänkö Mäkkärissä nykyään pizzaa?

Vierailija
25/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkös Sankt Peterburgissa on Hese?

Vierailija
26/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkös Sankt Peterburgissa on Hese?

Ei ole. Ryssiäkyllä ihan vitukseen.

Vierailija
27/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt Mäkin ruokia jo vuosikymmeniä, monessa eri maassa ja eri mantereilla, enkä oli ikinä saanut sieltä mitään vatsatautiin edes viittaavaa, hyvä jos edes pierassut sen jälkeen. Jos te menette pikaruuasta ruikulle, niin älkää käykö niissä, vaan syökää kotona. Ihme ruikutusta taas.

Vierailija
28/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen syönyt Mäkin ruokia jo vuosikymmeniä, monessa eri maassa ja eri mantereilla, enkä oli ikinä saanut sieltä mitään vatsatautiin edes viittaavaa, hyvä jos edes pierassut sen jälkeen. Jos te menette pikaruuasta ruikulle, niin älkää käykö niissä, vaan syökää kotona. Ihme ruikutusta taas.

Se pihvit lattialla pyöritellyt teini on jo pierryt puolestasi. Ja kaivanut nenän ja perseenkin. On sulla helppoa.

Vierailija
29/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana tienaisin vähän rahaa siivoamalla erään pizzaketjun yhtä ravintolaa. Keittiö ei kuulunut minun siivottavakseni, mutta kuljin sen läpi siivouskomerolta (=henkilökunnan vessa) ravintolasaliin.

Yhtenä aamuna pakastimen ovi oli yöllä auennut , ja siellä olleet pitzapohjat valuneet lattialle ja näyttivät melko sulaneilta. Samoihin aikoihin tuli ensimmäinen henkilökuntaan kuuluva, keräsi pohjat lattialta (niissä ei siis mitään suojusta) ja laittoi takaisin pakastimeen. Samassa ravintolassa kaaleja säilytettiin wc-siivouskomeron lattialla.

En ole tämän jälkeen enää käyttänyt kyseisen ketjun palveluita.

Mihin kaalia käytettiin kyseisessä pizzaketjussa?

Vierailija
30/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana tienaisin vähän rahaa siivoamalla erään pizzaketjun yhtä ravintolaa. Keittiö ei kuulunut minun siivottavakseni, mutta kuljin sen läpi siivouskomerolta (=henkilökunnan vessa) ravintolasaliin.

Yhtenä aamuna pakastimen ovi oli yöllä auennut , ja siellä olleet pitzapohjat valuneet lattialle ja näyttivät melko sulaneilta. Samoihin aikoihin tuli ensimmäinen henkilökuntaan kuuluva, keräsi pohjat lattialta (niissä ei siis mitään suojusta) ja laittoi takaisin pakastimeen. Samassa ravintolassa kaaleja säilytettiin wc-siivouskomeron lattialla.

Sori, kijotusvirhe. Piti olla kaaleita.

Vierailija
31/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko alkusalaatti?

Vierailija
32/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen huolissani, ettei hampurilaisketjuissa malteta kypsentää lihapihvejä kunnolla. Arveluttavan punertavia sisältä. En enää uskalla tilata mitään missä lihaa :( nuoret, jotka noissa paikoissa mättöruokia laittavat, eivät ymmärrä, että raaka liha on suuri riski saada joku vakava sairaus.

Vierailija
33/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen huolissani, ettei hampurilaisketjuissa malteta kypsentää lihapihvejä kunnolla. Arveluttavan punertavia sisältä. En enää uskalla tilata mitään missä lihaa :( nuoret, jotka noissa paikoissa mättöruokia laittavat, eivät ymmärrä, että raaka liha on suuri riski saada joku vakava sairaus.

Ei mäkkärin pihveissä ole punaista sisällä edes "raakana".

Vierailija
34/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan ulkopuolelta pikaruokalassa: olin erään patonkifirman puljussa San Franciscossa, kiinalaistaustaisten ylläpitämä. Maksettuani patongin ja tarttuessani tarjottimeen, takahuoneen ovi aukeni ja siellä eräs työntekijä naureskelle esitteli tuoretta saalistaan kollegalleen - hännästä roikottamaansa julmettua rotanraatoa. WTF^2? Olin niin tyrmistynyt että kippasin tarjottimen sisällön suoraan roskikseen enkä edes tajunnut vaatia rahoja takaisin.

Kesti monta vuotta ennen kuin Suomessa menin ko puljun tiskille, vaikka olosuhteiden pitäisi olla aivan erilaiset täällä. Sama tavaramerkki kuitenkin ja saatan naureskella rouvalleni "jos ottais hunajakauran rotanhännällä (=paahtopaisti)".

Aina kun tulee julkisuuteen näitä täkäläisiä pikaruokalaiden siisteyteen liittyviä kohuja, eteeni piirtyy tuo ovikarmien kehystämä kuva roikotetusta rotasta. Vielä ei olla tuolla tasolla, muttq hyvää vauhtia menossa...

Vierailija
35/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinankaalia? Eikö ne salaatit ole pääasiassa sitä?

Vierailija
36/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan ulkopuolelta pikaruokalassa: olin erään patonkifirman puljussa San Franciscossa, kiinalaistaustaisten ylläpitämä. Maksettuani patongin ja tarttuessani tarjottimeen, takahuoneen ovi aukeni ja siellä eräs työntekijä naureskelle esitteli tuoretta saalistaan kollegalleen - hännästä roikottamaansa julmettua rotanraatoa. WTF^2? Olin niin tyrmistynyt että kippasin tarjottimen sisällön suoraan roskikseen enkä edes tajunnut vaatia rahoja takaisin.

Kesti monta vuotta ennen kuin Suomessa menin ko puljun tiskille, vaikka olosuhteiden pitäisi olla aivan erilaiset täällä. Sama tavaramerkki kuitenkin ja saatan naureskella rouvalleni "jos ottais hunajakauran rotanhännällä (=paahtopaisti)".

Aina kun tulee julkisuuteen näitä täkäläisiä pikaruokalaiden siisteyteen liittyviä kohuja, eteeni piirtyy tuo ovikarmien kehystämä kuva roikotetusta rotasta. Vielä ei olla tuolla tasolla, muttq hyvää vauhtia menossa...

Rottia on joka paikassa, siinä sun lähikaupassakin.

Vierailija
37/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä edes nähnyt Subwayta San Fransiscossa käydessäni. Niistä pienistä kulmapuodeista sai hyviä leipiä, jotka valmistettiin odotellessa. Voihan olla etten kiinnittänyt vaan huomiota tuollaisiin ketjuihin siellä.

Vierailija
38/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä ole enää mitään merkitystä sillä mitä mäkissä tapahtuu, kun se meni jo ikuiseen boikottiin Bic mac-uudistuksen myötä. Muutenkin oli kyllä jo hinnat karanneet käsistä pahemman kerran ja oikeastaan oli hyvä, kun tuo Big mac-uudistus tuli katkaisemaan napanuoran minun ja mäkin väliltä.

Vierailija
39/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt tuon jutun ideaa. Työntekijät valittavat että on likaista, ei siivota, myydään vanhetunutta ruokaa jne jne. Miksi eivät siivoa? Heidän työtänhän se on. Miksi myyvät vanhentuneita ruokia, miksi eivät pese käsiään? He itsehän ne myyvät, ei kukaan muu. Valitetaan siitä, että itse toimitaan huonosti ja se on jonkun muun syy? En nyt ihan ymmärrä.

Vierailija
40/45 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipä ole enää mitään merkitystä sillä mitä mäkissä tapahtuu, kun se meni jo ikuiseen boikottiin Bic mac-uudistuksen myötä. Muutenkin oli kyllä jo hinnat karanneet käsistä pahemman kerran ja oikeastaan oli hyvä, kun tuo Big mac-uudistus tuli katkaisemaan napanuoran minun ja mäkin väliltä.

On kyllä melko pelottavaa kun jonkun koko maailma romuttuu moisesta muutoksesta. Älä äänestä, pliis.