Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä miehen suuttumisesta pitäisi ajatella

Vierailija
17.06.2022 |

Olemme n 15 vuotta yhdessä ollut keski-ikäinen pariskunta, mies eläkkeellä, minä töissä. Tienaan enemmän kuin puoliso. Suhtautumisemme rahaan on erilainen: itse säästän, lasken, ennakoin: mies elelee mielihyväperiaatteen mukaisesti, ostelee harrastusvälineitä, säköpotkulautaa, venettä tai motskaria kun tekee mieli ja sattuu olemaan rahaa, myy niitä kun rahat loppuu. Meillä on tiukka avioehto ja kummankin lapset ovat siitä tietoisia. Asumme vuokralla kahdestaan.

Ostin syksyllä mökin, osin velaksi. Mies on ollut mökillä minua enemmän, kun ehtii paremmin. Hän on innokas mökkeilijä, tekee siellä paljon. Maksan lyhennysten lisäksi mökin kiinteistöveron ja vakuutuksen sekä kiinteistöön liittyvät menot. Käyttökulut kuten sähkölaskun, nuohouksen, nettiliittymän ja jätemaksut puolitamme.

Nyt mökille pitäisi raketaa uusi varasto. Olen pyytänyt tarjousta eri firmoilta, ja tänään oli ensimmäisestä paikan arvioja paikalla (rakennuspaikka on vähän haastava). Mies siinä ehätti tätä tyyppiä vastaan, mutta toki minä halusin keskustella suunnitelmistani itse, kysyä miettimäni kysymykset ja tarjousta varten annoin oman sähköpostiosoitteeni.

Jossain kohtaa puolisoni häipyi. Tyypin lähdettyä haukkui minut päsmäröinnistä, siitä että korostan omistajuuttani ja olen minäminä-ihminen. Kuitenkin jo yhteisistä keskusteluistamme lähtien on ollut selvää, että minä vastaan omistajana omistamani kiinteistön kuluista, remonteista, investoinneista ja kustannuksista.

En nyt tiedä mitä ajatella. Tuolla hän nyt nyhrää veneensä veneensä kimpussa (se on hänen, ei minun).

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tilanne ratkesi.

Joo hyvä, että kaapin paikka on nyt näytetty ja ukko laitettu ojennukseen. Eipähän enää kukkoile, prkl.

Vierailija
22/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap, sillä meillä on vähän samanlainen asetelma. Kaikki omaisuus on minun ja osittain elätän miestä, joka pyrkii antamaan ulkopuolisille vaikutelman, että asetelma olisi toisinpäin. Hän myös yrittää kannustaa minua tuhlaamaan rahaa tarpeettomasti. Hän ei pysty keskustelemaan koko aiheesta yhtään, vaan se on kuin elefantti olohuoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mies on siipeilijä, joka haluaisi päälle, että ap esittää, että mies on omistaja ja tilanteen herra.

Oikein tehty ja tajuaisipa mies paremmin ensi kerralla.. täällä moni tuntuu ajattelevan että miehen nolostuminen on maailman pahin asia. Entä tämän naisen alistuminen esitykseen, jossa hän ja hänen kova työnsä ei saa ollenkaan kunniaa?

Vierailija
24/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ylimielinen hölmö. Ei mene kauaa, kun miehelläsi on katsottuna nainen, joka ei nöyryytä häntä vieraiden edessä. Koska sehän tuon koko rahajutun tarkoitus on, nöyryyttäminen, eikös vain?

Jos mies on noin mitätön, niin avustaisin pakkaamisessa ja antaisin taksirahat!

Vierailija
25/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap, sillä meillä on vähän samanlainen asetelma. Kaikki omaisuus on minun ja osittain elätän miestä, joka pyrkii antamaan ulkopuolisille vaikutelman, että asetelma olisi toisinpäin. Hän myös yrittää kannustaa minua tuhlaamaan rahaa tarpeettomasti. Hän ei pysty keskustelemaan koko aiheesta yhtään, vaan se on kuin elefantti olohuoneessa.

Tyhmä olet kun tuommoista katselet!

Vierailija
26/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta mies on siipeilijä, joka haluaisi päälle, että ap esittää, että mies on omistaja ja tilanteen herra.

Oikein tehty ja tajuaisipa mies paremmin ensi kerralla.. täällä moni tuntuu ajattelevan että miehen nolostuminen on maailman pahin asia. Entä tämän naisen alistuminen esitykseen, jossa hän ja hänen kova työnsä ei saa ollenkaan kunniaa?

Missä sanottiin, että mies on musta?

Vierailija
27/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut, ettei mieheni saisi olla asiasta mitään mieltä. Mutta minustakin on selkeämpää, että rakennusta suunniteltaessa jo tehdään selväksi, kuka vastaa kustannuksista ja esimerkiksi lupa-sioista. Mieheni mielestä en ilmeisesti olisi saanut edes suutani avata, mutta kyllä keskustelun aikana hänen kanssaan puhuttiin suunnitellun rakennuksen mieluisimmasta sijainnista, autojen paikalle pääsystä yms.

Tää oli vähän semmonen dejavu- ilmiö. Nimittäin viimeksi kun ostin autoa, mies tuli kauppaan mukanani ja käyttäytyi kuin oltaisiin ostamassa hänelle aitoa. Myyjä sitten puhui miehelle ummet ja lammet, itse en saanut edes suunvuoroa. Tulos: kävelin ulos kaupasta, mies ihmetellen perässä. Sanoin, että haluan kyllä itse ostaa autoni. Mies lupasi seuraavassa kaupassa olla hiljaa ja olikin. Kehui vielä jälkeenpäin kuinka hyvät kaupat olin tehnyt ja kuinka hyvin olin tingannut.

Aloittaja

P.s. on tuo ukko eilisestä jo leppynyt. Ja minäkin. Suutuin nimittäin ukolle ja läksytin hänet prinsessailustaan, oli kunnon sanailu. Mutta nyt siis ollaan jo sovittu ja naurettu koko jutulle.

Sovittu mitä? Että oiketetusti läksytit hänet? Pyysikö anteeksi prinsessailuaan? Jos heität tuon vähintään puolihuonon miespojan pois elämästäsi, ota yhteyttä. Olen jo oppinut, että pysyttelen päättävän tahon taustalla, avustaen jos apuani satuttaisi toivomaan, varovasti pyytäisin lupaa keskeyttää, jos arvelisin että mielipiteestäni olisi hyötyä. Toisaalta olen joissakin asioissa päättävä taho - yhteisistä asioista päätetään tietty yhteisesti toisen mielipidettä kunnioittaen.

M

Vierailija
28/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut, ettei mieheni saisi olla asiasta mitään mieltä. Mutta minustakin on selkeämpää, että rakennusta suunniteltaessa jo tehdään selväksi, kuka vastaa kustannuksista ja esimerkiksi lupa-sioista. Mieheni mielestä en ilmeisesti olisi saanut edes suutani avata, mutta kyllä keskustelun aikana hänen kanssaan puhuttiin suunnitellun rakennuksen mieluisimmasta sijainnista, autojen paikalle pääsystä yms.

Tää oli vähän semmonen dejavu- ilmiö. Nimittäin viimeksi kun ostin autoa, mies tuli kauppaan mukanani ja käyttäytyi kuin oltaisiin ostamassa hänelle aitoa. Myyjä sitten puhui miehelle ummet ja lammet, itse en saanut edes suunvuoroa. Tulos: kävelin ulos kaupasta, mies ihmetellen perässä. Sanoin, että haluan kyllä itse ostaa autoni. Mies lupasi seuraavassa kaupassa olla hiljaa ja olikin. Kehui vielä jälkeenpäin kuinka hyvät kaupat olin tehnyt ja kuinka hyvin olin tingannut.

Aloittaja

P.s. on tuo ukko eilisestä jo leppynyt. Ja minäkin. Suutuin nimittäin ukolle ja läksytin hänet prinsessailustaan, oli kunnon sanailu. Mutta nyt siis ollaan jo sovittu ja naurettu koko jutulle.

Sovittu mitä? Että oiketetusti läksytit hänet? Pyysikö anteeksi prinsessailuaan? Jos heität tuon vähintään puolihuonon miespojan pois elämästäsi, ota yhteyttä. Olen jo oppinut, että pysyttelen päättävän tahon taustalla, avustaen jos apuani satuttaisi toivomaan, varovasti pyytäisin lupaa keskeyttää, jos arvelisin että mielipiteestäni olisi hyötyä. Toisaalta olen joissakin asioissa päättävä taho - yhteisistä asioista päätetään tietty yhteisesti toisen mielipidettä kunnioittaen.

M

Vierailija
29/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
30/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ylimielinen hölmö. Ei mene kauaa, kun miehelläsi on katsottuna nainen, joka ei nöyryytä häntä vieraiden edessä. Koska sehän tuon koko rahajutun tarkoitus on, nöyryyttäminen, eikös vain?

Kyllä siinä menee kauan, kun miehen ensin pitää löytää nainen, jolla on mökki, jossa hän voi viettää aikaa.

Niin, kyllähän miehet yllättävän kauan jaksavat katsella aika  v i t t u m a i s i a k i n  naisia... Vaikea kuvitella, että tuossa asetelmassa olisi kuitenkaan enää esim. seksiä tai muuta. Mutta ehkä aloittaja ei sitä niin kaipaakaan. Tärkeintä on oman omaisuuden suojeleminen kauhealta mieheltä. Ja ajatella, että joku ventovieras remppamies luulisi, että mökin rähjä on yhteinen, ai kauheeta!

Vittumainen aloittaja tässä :D

Yllättävää kyllä, meillä on seksiä, runsaastikin. Viimeksi tänään. Suhteemme on alkanutkin panosuhteena, ja seksi on ehkä yksi tärkeimmistä meitä yhdistävistä ja rakkautta ylläpitävistä asioista. Muita ovat kyky keskustella, riidellä, sopia ja nauraa - myös itselleen.

On totta, että en täysin öuota mieheni kykyyn ajatella taloudellisesti. Ainakaan hänen suhtautumisensa raha-asioihin ei vastaa omaani. Niinpä hän esimerkiksi ei ikinä pysty tukemaan taloudellisesti aikuisia lapsiaan samoin kuin minä omiani. Tämäkin asia on puhuttu auki, hänen ei tarvitse muuttua mutta ei tarvitse minunkaan, tässä suhteessa.

Vierailija
31/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vaihtaa miestä? Mä voisin tulla sun vihtoriksi. Ja osaisin rakentaa sen varastonkin, jos maksat.

Vierailija
32/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt on miehen nöyryyttämistä, jos nainen haluaa itse osallistua rakennuttamansa varaston suunnitteluun?

Eiks tossa nyt paremminkin mies nöyryytä naista siinä, että nainen pysyköön hiljaa vaan, kunhan maksaa.

Vierailija
33/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.

Vierailija
34/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä menee kauan, kun miehen ensin pitää löytää nainen, jolla on mökki, jossa hän voi viettää aikaa.

Niin, kyllähän miehet yllättävän kauan jaksavat katsella aika  v i t t u m a i s i a k i n  naisia... Vaikea kuvitella, että tuossa asetelmassa olisi kuitenkaan enää esim. seksiä tai muuta. Mutta ehkä aloittaja ei sitä niin kaipaakaan. Tärkeintä on oman omaisuuden suojeleminen kauhealta mieheltä. Ja ajatella, että joku ventovieras remppamies luulisi, että mökin rähjä on yhteinen, ai kauheeta!

Yllättävää kyllä, meillä on seksiä, runsaastikin. Viimeksi tänään. Suhteemme on alkanutkin panosuhteena, ja seksi on ehkä yksi tärkeimmistä meitä yhdistävistä ja rakkautta ylläpitävistä asioista. Muita ovat kyky keskustella, riidellä, sopia ja nauraa - myös itselleen.

On totta, että en täysin öuota mieheni kykyyn ajatella taloudellisesti. Ainakaan hänen suhtautumisensa raha-asioihin ei vastaa omaani. Niinpä hän esimerkiksi ei ikinä pysty tukemaan taloudellisesti aikuisia lapsiaan samoin kuin minä omiani. Tämäkin asia on puhuttu auki, hänen ei tarvitse muuttua mutta ei tarvitse minunkaan, tässä suhteessa.

Sinne taisi mennä mun mahikset....

M

Vierailija
35/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne taisi mennä mun mahikset....

M

Etkö tykkää seksistä vai etkö osaa riidellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän