Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä miehen suuttumisesta pitäisi ajatella

Vierailija
17.06.2022 |

Olemme n 15 vuotta yhdessä ollut keski-ikäinen pariskunta, mies eläkkeellä, minä töissä. Tienaan enemmän kuin puoliso. Suhtautumisemme rahaan on erilainen: itse säästän, lasken, ennakoin: mies elelee mielihyväperiaatteen mukaisesti, ostelee harrastusvälineitä, säköpotkulautaa, venettä tai motskaria kun tekee mieli ja sattuu olemaan rahaa, myy niitä kun rahat loppuu. Meillä on tiukka avioehto ja kummankin lapset ovat siitä tietoisia. Asumme vuokralla kahdestaan.

Ostin syksyllä mökin, osin velaksi. Mies on ollut mökillä minua enemmän, kun ehtii paremmin. Hän on innokas mökkeilijä, tekee siellä paljon. Maksan lyhennysten lisäksi mökin kiinteistöveron ja vakuutuksen sekä kiinteistöön liittyvät menot. Käyttökulut kuten sähkölaskun, nuohouksen, nettiliittymän ja jätemaksut puolitamme.

Nyt mökille pitäisi raketaa uusi varasto. Olen pyytänyt tarjousta eri firmoilta, ja tänään oli ensimmäisestä paikan arvioja paikalla (rakennuspaikka on vähän haastava). Mies siinä ehätti tätä tyyppiä vastaan, mutta toki minä halusin keskustella suunnitelmistani itse, kysyä miettimäni kysymykset ja tarjousta varten annoin oman sähköpostiosoitteeni.

Jossain kohtaa puolisoni häipyi. Tyypin lähdettyä haukkui minut päsmäröinnistä, siitä että korostan omistajuuttani ja olen minäminä-ihminen. Kuitenkin jo yhteisistä keskusteluistamme lähtien on ollut selvää, että minä vastaan omistajana omistamani kiinteistön kuluista, remonteista, investoinneista ja kustannuksista.

En nyt tiedä mitä ajatella. Tuolla hän nyt nyhrää veneensä veneensä kimpussa (se on hänen, ei minun).

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasit hänet toisen miehen edessä. Tai siis niin hän kokee. Ihan tavallista boomer-miehille. Luulisi sinun jo omasi tuntevan.

Vierailija
2/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylimielinen hölmö. Ei mene kauaa, kun miehelläsi on katsottuna nainen, joka ei nöyryytä häntä vieraiden edessä. Koska sehän tuon koko rahajutun tarkoitus on, nöyryyttäminen, eikös vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä provo. Ehkä vähän liikaa yksityiskohtia ja liian tarkkoja...Tuo, toki-sanan käyttö tuossa yhdessä kohdassa kuulosti vähän keinotekoiselle, ei millään pahalla...

Vierailija
4/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ukon nyhrätä aikansa ja pidä edelleen jatkossakin huoli, ettei vaikuta sinun omaisuusjärjestelyisi, lastesi perintöön. Miehet ne haluais useimmiten olla ns. edessä, kun ostetaan autoa, venettä, kesämökkiä jne. Sama se kuka maksaa. Älä mee siihen, pysy naisena ja tiedä mitä haluat. Ja mistä haluat maksaa.

Vierailija
5/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro mitä ajattelen sinusta.

Vierailija
6/35 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sitä ulkopuolista ei kiinnosta pätkääkään, miten teidän omistussuhteet menee. Miehesi selvästi tietää mökistäsi ehkä jopa sua enemmän, joten kyllä itse pitäisin hänet mukana päättämässä uudistuksista.

Asuin 12 vuotta mieheni asunnossa ja esitimme remppamiehille kuin se olisi yhteinen. Sain sanoa mielipiteeni, vaikkei mulla ollut mitään osuutta kämppään. Musta olisi tuntunut nololta ja vähäarvoiselta, jos mieheni olisi sanonut, ettei mulla ole sanavaltaa ja oikeutta puuttua mihinkään. Haluamme kuitenkin olla tasavertainen pari ja arvostamme toistemme mielipidettä ja ennenkaikkea luotamme toisiimme täysin. Ymmärrän ukkosi suuttumuksen, noin olisin itsekin asian ottanut

Vierailija
7/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päättää kuka maksaa.

Vierailija
8/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa kun "aikuisen" ihmisen tarvii kysyä muilta, mitä hänen pitäisi ajatella. Oiskohan aika alkaa opetella ajattelemaan ihan itse?

Vierailija
9/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ylimielinen hölmö. Ei mene kauaa, kun miehelläsi on katsottuna nainen, joka ei nöyryytä häntä vieraiden edessä. Koska sehän tuon koko rahajutun tarkoitus on, nöyryyttäminen, eikös vain?

Kyllä siinä menee kauan, kun miehen ensin pitää löytää nainen, jolla on mökki, jossa hän voi viettää aikaa.

Vierailija
10/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle voi rauhallisesti todeta, että mökin lainhuuto on vain omistajalla eli juridisesti hän ei mökkiä omista eikä hänellä ole siellä mitään sananvaltaa. Maksuton käyttö on ehdottomasti selkeä etu, mutta se ei anna lupaa päättää asioista tai edes esittää mielipiteitä tilanteessa, jossa kyse on omistajan valtaan liittyvissä asioissa.

Lisäksi on remppamiehen kannalta ehdoton etu, että hän tietää maksajan ja omistajan, jotta ei käy niin, että mies tilaa remppamieheltä mökille jotain tietämättäsi ja sitten sinä sanot, että en tilannut, en maksa eikä miehelläkään ole varaa maksaa.

Teen huoneistoremontteja ja minulla on tapana kysyä jo ennen kuin ryhdyn sopimusta rustaamaan, että kenen nimi laitetaan tilaajaksi eli kuka olikaan omistaja. Muita en sitten edes kuuntele.

Vierailija
11/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on henkisesti pikkulapsi, jolla on huono itsetunto.

Vierailija
12/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ukon nyhrätä aikansa ja pidä edelleen jatkossakin huoli, ettei vaikuta sinun omaisuusjärjestelyisi, lastesi perintöön. Miehet ne haluais useimmiten olla ns. edessä, kun ostetaan autoa, venettä, kesämökkiä jne. Sama se kuka maksaa. Älä mee siihen, pysy naisena ja tiedä mitä haluat. Ja mistä haluat maksaa.

Juuri näin.

Hienoa että olet ollut järkevä ja vaatinut avioehtoa.  Ottaahan se miehen itserunnon päälle - varsinkin jos se on heikko, -että nainen tienaa enemmän ja vielä kehtaa pitää tiukan huolen taloudestaan! 

Tuntuu hieman sille että sinä olet tuossa suhteessa aikuinen  ja mies lapsi joka kiukuttelee ja vaatii huomiota ja loukkaantuu kun ei pääsekään määräilemään. Olet järkevä nainen!

Vierailija
13/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut, ettei mieheni saisi olla asiasta mitään mieltä. Mutta minustakin on selkeämpää, että rakennusta suunniteltaessa jo tehdään selväksi, kuka vastaa kustannuksista ja esimerkiksi lupa-sioista. Mieheni mielestä en ilmeisesti olisi saanut edes suutani avata, mutta kyllä keskustelun aikana hänen kanssaan puhuttiin suunnitellun rakennuksen mieluisimmasta sijainnista, autojen paikalle pääsystä yms.

Tää oli vähän semmonen dejavu- ilmiö. Nimittäin viimeksi kun ostin autoa, mies tuli kauppaan mukanani ja käyttäytyi kuin oltaisiin ostamassa hänelle aitoa. Myyjä sitten puhui miehelle ummet ja lammet, itse en saanut edes suunvuoroa. Tulos: kävelin ulos kaupasta, mies ihmetellen perässä. Sanoin, että haluan kyllä itse ostaa autoni. Mies lupasi seuraavassa kaupassa olla hiljaa ja olikin. Kehui vielä jälkeenpäin kuinka hyvät kaupat olin tehnyt ja kuinka hyvin olin tingannut.

Aloittaja

P.s. on tuo ukko eilisestä jo leppynyt. Ja minäkin. Suutuin nimittäin ukolle ja läksytin hänet prinsessailustaan, oli kunnon sanailu. Mutta nyt siis ollaan jo sovittu ja naurettu koko jutulle.

Vierailija
14/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tilanne ratkesi.

Vierailija
15/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keski-ikäinen pariskunta, mies eläkkeellä"

Onko mies ollut ammattitanssija (eläkeikä 42) vai ehkä mies on jollain tapaa sairas (sairaseläke)?

Yleisesti keski-ikäiset eivät ole eläkkeellä.

Vierailija
16/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ehdota miehelle, että se rakentaa sen varaston ja sä maksat materiaalit?

Vierailija
17/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on henkisesti pikkulapsi, jolla on huono itsetunto.

Kyllä. Muunkin kerrotun perusteella vaikuttaa impulsiiviselta kakaralta.

Ja olen itse mies, joten siinä perspektiiviä.

Vierailija
18/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keski-ikäinen pariskunta, mies eläkkeellä"

Onko mies ollut ammattitanssija (eläkeikä 42) vai ehkä mies on jollain tapaa sairas (sairaseläke)?

Yleisesti keski-ikäiset eivät ole eläkkeellä.

On työkyvyttömyyseläkkeellä.

Eikä pysty myöskään rakentamaan varastoa fyysisten vaivojensa vuoksi.

Vierailija
19/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä menee kauan, kun miehen ensin pitää löytää nainen, jolla on mökki, jossa hän voi viettää aikaa.

Niin, kyllähän miehet yllättävän kauan jaksavat katsella aika  v i t t u m a i s i a k i n  naisia... Vaikea kuvitella, että tuossa asetelmassa olisi kuitenkaan enää esim. seksiä tai muuta. Mutta ehkä aloittaja ei sitä niin kaipaakaan. Tärkeintä on oman omaisuuden suojeleminen kauhealta mieheltä. Ja ajatella, että joku ventovieras remppamies luulisi, että mökin rähjä on yhteinen, ai kauheeta!

Vierailija
20/35 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen trolli koko aloitus.

Hyi helvetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi