Kuinka kauan kesti, että saitte Kelan päätöksen äitiysrahasta?
Kommentit (10)
Mä jätin paperit Kelaan jo 1.8 ja päätöksen sain viime viikolla eli mulla meni ihan kivat 10 viikkoo=)!
Tiitiäinen78
Viikon päästä paperien viennistä näkyi jo netissä päätös ja kotiin se tuli kahden viikon kuluessa paperien viennistä. Siitä n. puolentoista viikon päästä tuli postissa äitiyspakkaus.
Näin E-P:llä.
Mary 26+5
Jos työnantajalta pyydetään lisäselvityksiä niin käsittelyaika venyy.
ja päätöstä en ole vieläkään saanut. Äitiyspakkaus tuli viiden viikon päästä, muita päätöksiä ei ole tullut. Äitiyslomakin on jo alkanut. Näin helsingissä.
Töihin vein paperit jo ajat sitten, Kelaan ne oli saapunu kolme viikkoa sitten ja nyt näkyy päätös netissä. Kotiin ei ole vielä mitään papereita tullut, eikä äitiyspakkausta.
voin seurata äitiysraha-asian käsittelyä netissä?
Kelan sivuilla on ylhäällä kohta " Asiointi" . Sieltä pääset palveluun, missä voit mm. tarkistaa äitiys-, isyys- ja vanhempainrahan, erityisäitiysrahan, erityishoitorahan, lastenhoidon tuen, lapsilisän, äitiysavustuksen sekä adoptiotuen hakemis-, ratkaisu ja maksutiedot.
Henkilöasiakkaiden asiointipalvelut ovat henkilökohtaisia ja edellyttävät tunnistautumista. Tunnistautuminen tapahtuu pankkien verkkopalvelutunnuksilla (Aktia, Nordea, osuuspankkit, paikallisosuuspankkit, Sampo, Tapiola ja Ålandsbanken) tai sähköisellä henkilökortilla.
Vein paperit viime viikon torstaina ja tänään tuli päätös. Muutenkin melko positiivisia kokemuksia kouvolan Kelasta. :)
Kolme viikkoa meni minulla. (Vantaan Kela)