Sanalla "sujauttaa" on minusta vähän erikoinen klangi. Keksitään lauseita, joissa käytetään sanaa sujauttaa!
Katsotaan, millainen kokoelma lauseita tulee!
Aika- ja persoonamuoto vapaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo kirjoitti onnittelut lapsenlapsen korttiin ja sujautti kuoreen vielä sadan euron setelin.
No mitä mummo odottaa siitä hyvästä? Tuo sujautti kuulostaa siltä, että mummolla on jokin taka-ajatus.
Mummo oli aina ollut tuollainen sukkela ja sutki sujauttelija. Taka-ajatuksineen tai ilman.
Mies sujautti ravintolan vahtimestarin käteen 50 euron setelin ja pääsi jonon ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo kirjoitti onnittelut lapsenlapsen korttiin ja sujautti kuoreen vielä sadan euron setelin.
No mitä mummo odottaa siitä hyvästä? Tuo sujautti kuulostaa siltä, että mummolla on jokin taka-ajatus.
Mummo oli aina ollut tuollainen sukkela ja sutki sujauttelija. Taka-ajatuksineen tai ilman.
Ilman sarvia ja hampaita, piti vielä sanomani.
Osallistuin viiskymppisen lahjakeräykseen kuten muutkin meidän töistä. Vastaanotolla sujautin vielä kuoreen hänen taskuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuin viiskymppisen lahjakeräykseen kuten muutkin meidän töistä. Vastaanotolla sujautin vielä kuoreen hänen taskuunsa.
Haiseva yllätys?
Sujauttaa on sama kuin jonkin tekeminen nopeasti ja huomaamattomasti. Mitä ihmeellistä sanassa on?
Vierailija kirjoitti:
Sujauttaa on sama kuin jonkin tekeminen nopeasti ja huomaamattomasti. Mitä ihmeellistä sanassa on?
Tämä on leikki. Ei ole pakko leikkiä. ap
Vierailija kirjoitti:
:D :D No mä tipuin nyt penkiltä tätä kuvitellessani!
Koira sujautti häntänsä oven väliin juuri kun olin sulkemassa sitä :(
Vierailija kirjoitti:
Koira sujautti häntänsä oven väliin juuri kun olin sulkemassa sitä :(
Peni-parka! Sujautatko sille lohduksi luun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D No mä tipuin nyt penkiltä tätä kuvitellessani!
Koettu, melkein. Olin työpaikan rapujuhlissa, ja pari liikaa rapuja nauttinutta keksi sujauttaa ihmisille "taskurapuja". Onneksi löysin omani ajoissa ja sujautin sen toisen sujauttelijan käsilaukkuun.
Vihaan tuota sanaa yli kaiken. Samaa sarjaa mm. sanojen: popsia, kipittää ja murmeli kanssa.
Niksi-Pirkka:
Kuse uunipellille. Laita pelti pakkaseen.
Jäätynyt kusilevy on kätevä sujauttaa v*ttumaisen naapurin postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tuota sanaa yli kaiken. Samaa sarjaa mm. sanojen: popsia, kipittää ja murmeli kanssa.
Mitä sanoja sitten rakastat?
Vastatessani tähän kysymykseen pyrin sujauttamaan lauseeseen vähän ironista sävyä; onhan kysymys sinänsä kuitenkin melko naiivi.
Sulevi sujahti sulavasti sulaan veteen. Talviturkki oli siis heitetty.