Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne 4 työpaikkaan haen kun ei ole vapaina?

Vierailija
17.06.2022 |

Te--toimisto sanoi että pitää hakea kuukauden aikana mutta en tiedä minne ?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet hakemukset käy. Eli ei tarvitse olla ilmoitusta avoinna olevasta työpaikasta, senkun haet vaan töitä silti. Joku on kuulemma joskus saanut silläkin tavalla töitä, tosin minä en koskaan enkä tiedä ketään joka olisi.

Vierailija
22/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jutella työkkärin kanssa asiasta. Mun ei ainakaan tarvi tehdä yhtään noita ns. pakkohakemuksia.

Miksei? 

Katsottu mun tilanne sellaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja on koko ajan avoimena noin 40 000 - 50 000.

Ihan takuulla sieltä löytyy neljä sellaista, joihin sulla olisi realistiset mahdollisuudet.

Esimerkiksi siivous-, ravintola-, majoitus- ja hoitoala etsii henkensä hädässä uusia työntekijöitä.

Mutta minä en halua työskennellä asiakaspalvelijana.

Pakko hakea silti, jos haluttomuus on ainut syy, miksi et voisi hakea.

Vierailija
24/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1 hakuvelvoite.

Todella vaikea hakea edes siihen yhteen kun avoimia paikkoja 15 ja kaikkiin tarvitaan koulutus.

Vierailija
25/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan takuulla sieltä löytyy neljä sellaista, joihin sulla olisi realistiset mahdollisuudet.

Esimerkiksi siivous-, ravintola-, majoitus- ja hoitoala etsii henkensä hädässä uusia työntekijöitä.

Minä taas en halua maksaa sinun työttömyyskorvaustasi.

Vierailija
26/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuako ei ole vielä passitettu työnhakukurssille? Se olisi sinulle erittäin hyödyllinen, sillä oppisit käsitteen "piilotyöpaikat". Siis ne, joita ei laiteta avoimiksi sen vuoksi, että ei haluta mahdotonta hakemustulvaa.

Mutta jospa nyt aluksi laittaisit muutaman avoimen hakemuksen kansanedustajan avustajaksi 4 valitsemallesi kansanedustajalle.

Muistuttaisin aloittajalle, että 15:n mainitsemista töistä eivät kaikki ole asiakaspalvelutyötä. Majoitus- ja ravitsemisalalla on paljon sellaista työtä, jota tehdään asiakkaita näkemättä, esimerkiksi hotellihuoneitten siivous ja ruokaloitten keittiötyöt.

Vierailija
27/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse hakea koko suomesta.

Vierailija
28/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en halua maksaa sinun työttömyyskorvaustasi.

No ei kai se pakko ole.

Vierailija
29/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea hakea edes siihen yhteen kun avoimia paikkoja 15 ja kaikkiin tarvitaan koulutus.

Käskettiinkö hakea nimenomaan sellaiseen, johon sinulla on koulutus? Laita vaan hakemus ja voi olla, että saat paikan ja pääset oppisopimuskoulutukseen, kun muitakaan hakijoita ei ole.

Vierailija
30/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haettavan työpaikan pitää vielä olla sellainen joka pitäisi olla "realistiset mahdollisuudet päästä", on mahdolliset paikat kyllä äkkiä käyty läpi.

Näin kuusikymppisenä pitkäaikaistyöttömänä ja aika monia työpaikkoja haettuani minun on ikäväkseni kyllä todettava, että ei taida olla olemassakaan sellaisia työpaikkoja, joihin minulla olisi "realistiset mahdollisuudet päästä", kuvitelkoot työvoimaviranomaiset mitä tahansa.

Vierailija
31/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virkoja kannattaa hakea. Niihin ei pääse ilman oikeaa puoluekirjaa ja epäoliittisia henkilöitä ei valita.

Vierailija
32/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko hakea silti, jos haluttomuus on ainut syy, miksi et voisi hakea.

Höpö höpö.

Jos ala ei ole kiinnostava, ei tarvi hakea. Paikkojen piti olla sellaisia mihin voisi katsoa työllistyvänsä, ja jos ei kiinnosta niin ei luultavasti työllisty; kaikista ei ole näille aloille. Vaikka niitä on vapaina, ei niihin ketä vain voi sysätä.

Vierailija
33/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käskettiinkö hakea nimenomaan sellaiseen, johon sinulla on koulutus? Laita vaan hakemus ja voi olla, että saat paikan ja pääset oppisopimuskoulutukseen, kun muitakaan hakijoita ei ole.

Kun ne avoimet paikat on lääkäri, hammaslääkäri, eläinlääkäri, sairaanhoitaja, opettaja jne niin en todellakaan voi niihin hakea.

Vierailija
34/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkäänhän ei ole pakko hakea yhtään mitään töitä.

Mutta sitten on myös syytä olla anomatta työttömyystukea.

Vai onko teistä todella ihan ookoo, että osa kansalaisista istuu kotona nauttimassa ilmaisesta rahasta vain siksi, etteivät tarjolla olevat työpaikat ole tarpeeksi kiinnostavia?

Vierailija
35/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion virkoja kannattaa hakea. Niihin ei pääse ilman oikeaa puoluekirjaa ja epäoliittisia henkilöitä ei valita.

Mikä puoluekanta pitää olla, jos haluaa vanginvartijaksi? Tai poliisiksi? Entä käräjätuomari? Järjestelmäasiantuntija tietohallintoon?

Valtiolla on yllättävän vähän henkilöstöä, viime vuonna alle 80000, eikä nekään kaikki virkasuhteisia. Eniten työntekijöitä on turvallisuusalalla, eli puolustusvoimat, poliisi ja rajavartiosto; nämä yhteensä 39,4 % viime vuonna. Oikeustoimi 8,6 %.

Vierailija
36/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työn perässä muuttaminen nykyään ihan tuntematon käsite?

Jos omassa kylässä ei ole vapaita paikkoja, niin jossain muualla ihan varmasti on.

Vierailija
37/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun haettavan työpaikan pitää vielä olla sellainen joka pitäisi olla "realistiset mahdollisuudet päästä", on mahdolliset paikat kyllä äkkiä käyty läpi.

Näin kuusikymppisenä pitkäaikaistyöttömänä ja aika monia työpaikkoja haettuani minun on ikäväkseni kyllä todettava, että ei taida olla olemassakaan sellaisia työpaikkoja, joihin minulla olisi "realistiset mahdollisuudet päästä", kuvitelkoot työvoimaviranomaiset mitä tahansa.

60v. Ehtii hyvin käydä esim. Puolen vuoden työvoima/rekrykoulutuksen. Kaikki rekrykoulutuksen käyneet saavat paikan ja ehdit 4v olla töissä. Eläkekin nousee.

Vierailija
38/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työn perässä muuttaminen nykyään ihan tuntematon käsite?

Jos omassa kylässä ei ole vapaita paikkoja, niin jossain muualla ihan varmasti on.

Onko sulle tuntematon käsite se että työttömällä on usein puoliso, lapset ja talo?

Vierailija
39/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin niin kuin pakotettuna vastenmieliselle, sopimattomalle alalle.

Toisaalta uskon, että vaikka hakisi ei-kiinnostavalle alalle, ja jotenkin vielä pääsisi sinne, niin työsopimusta ei jatkettaisi, tulisi uupumus tms ja ei saisi suositteluja seuraavaan paikkaan.

Itse pidän asiakaspalvelusta, mutta olen huomannut miten alalla sopimattomat pilaa ympäristön ja asiakkaiden kokemukset ja on lopulta paikallekin epäedullista, joten hyvä tietää mihin ei sovi, eikä hae sinne.

Vierailija
40/109 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin niin kuin pakotettuna vastenmieliselle, sopimattomalle alalle.

Toisaalta uskon, että vaikka hakisi ei-kiinnostavalle alalle, ja jotenkin vielä pääsisi sinne, niin työsopimusta ei jatkettaisi, tulisi uupumus tms ja ei saisi suositteluja seuraavaan paikkaan.

Itse pidän asiakaspalvelusta, mutta olen huomannut miten alalla sopimattomat pilaa ympäristön ja asiakkaiden kokemukset ja on lopulta paikallekin epäedullista, joten hyvä tietää mihin ei sovi, eikä hae sinne.

Tämä siis vastauksena siihen, että onko ok istua kotona ja olla hakematta alalle, joka ei kiinnosta.