Jos maksan tyttäreni vuokran vuoden ajan (800e/kk eli 9600e), niin pitääkö siitä muka maksaa jotakin lahjaveroa?
Ei taida olla muita vaihtoehtoja kun tyttärelläni ei ole varaa maksaa vuokraa, enkä halua että hän joutuu kadulle asumaan.
Joku väitti että tuosta pitäisi maksaa jotain veroa??!!
Kommentit (34)
Täältä ei kannata kysyä yhtään mitään. Idiootit kuorossa laukoo omia mielipiteitään, tietämättä mistään mitään, mutta suuna päänä kuitenkin neuvomassa muita.
Lahjaveroa ei tarvitse maksaa siitä, että maksaa toisen puolesta päivittäisiä elämisen kuluja, opiskelumaksuja tai muita kasvatus-, koulutus- tai elatusmenoja. Voit siis maksaa toisen puolesta esimerkiksi vuokran, sähkön, koulukirjat tai ruokaostokset. Tällaisesta lahjoituksesta ei tarvitse maksaa lahjaveroa, jos lahjansaaja ei voi käyttää lahjaa muuhun tarkoitukseen. Käytännössä sinun pitää maksaa laskut tai kulut suoraan esimerkiksi vuokranantajalle tai ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa elättää ketä tahansa eli maksaa vuokran, ostaa ruokaa ja vaatteita jne. Se on lahja ,jos antaa saman summan kyseiselle henkilölle itselleen.rahana.
Raja on 4999e/3 vuotta minkä saa lahjoittaa verottomasti. Typeriä nämä jotka avustaa Kelaa maksamalla perusmenoja.
Parempi sekin kuin loisia kaikkien (eli Kelan) rahoilla.
Haluatko sinäkin elättää AP:n tytärtä?
Kelan etuudet kuuluvat hänen tyttärelleen aivan kuten kaikille muillekin. Hän on kasvattanut kansalaistaidottoman vätyksen joka ei osaa ottaa selvää oikeuksistaan
Ei siinä ole mitään hienoa vaan se on noloa että on jäänyt noin lapsen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä jos suoraan vain maksat ne vuokrat. Jos lahjoitat vuokrarahat tyttärelle ja hän maksaa, se on ns lahja.
Minä maksan molempien opiskelevien lasteni vuokrat.
Kela niistä suurimman osan maksaa etkä sinä. Vai oletko sinäkin hankkinut kaksi kansalaistaidotonta?
He opiskelee ulkomailla ja saavat opinto- ja asumistukea just sen verran että elävät sillä. Minä maksan vuokrat.
Eli huijaavat Kelaa. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Täältä ei kannata kysyä yhtään mitään. Idiootit kuorossa laukoo omia mielipiteitään, tietämättä mistään mitään, mutta suuna päänä kuitenkin neuvomassa muita.
Ainot idiootit tässä ketjussa ovat ne, jotka väittävät, että vero pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy maksaa lahjavero kun noin iso summa
Koita jo uskoa, että toisen laskuja saa maksaa niin paljon, kuinka sielu sietää. MUTTA jos annat saman rahan suoraan saajalle ja se ylittää tuon 4999/3 vuotta, niin sitten täytyy saajan maksaa lahjavero.
Vero.fi:
Lahja koulutusta, kasvatusta tai elatusta varten
Lahjaveroa ei tarvitse maksaa siitä, että maksaa toisen puolesta päivittäisiä elämisen kuluja, opiskelumaksuja tai muita kasvatus-, koulutus- tai elatusmenoja. Voit siis maksaa toisen puolesta esimerkiksi vuokran, sähkön, koulukirjat tai ruokaostokset. Tällaisesta lahjoituksesta ei tarvitse maksaa lahjaveroa, jos lahjansaaja ei voi käyttää lahjaa muuhun tarkoitukseen. Käytännössä sinun pitää maksaa laskut tai kulut suoraan esimerkiksi vuokranantajalle tai ruokakauppaan.
Jos annat lahjansaajalle rahaa kulujen kattamiseen, kyse on verollisesta lahjasta, josta lahjansaajan pitää maksaa lahjaveroa. Lahjoituksesta pitää maksaa lahjaveroa, koska lahjansaaja voisi käyttää rahat muuhunkin tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä jos suoraan vain maksat ne vuokrat. Jos lahjoitat vuokrarahat tyttärelle ja hän maksaa, se on ns lahja.
Kela niistä suurimman osan maksaa etkä sinä. Vai oletko sinäkin hankkinut kaksi kansalaistaidotonta?
He opiskelee ulkomailla ja saavat opinto- ja asumistukea just sen verran että elävät sillä. Minä maksan vuokrat.
Mistä tällainen johtopäätös? Itse opiskelin aikanaan ulkomailla tutkinnon ja ulkomaan tutkinto-opintoihin sai kyllä suomalaisena suomalaisen opintotuen aivan laillisesti.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huijaa, heillä on oikeus opiskelutukeen ja asumistukeen ja minulla on ihan laillinne oikeus maksaa heidän kulujaan. Kukaan ei huijaa mitään eikä ketään.
Oletko jotenkin jäänyt itse vanhempien hoivaa vaille kun olet tuollainen hirviö?
Eikö niin ole että omaisen laskuja voi maksaa, ostaa vaatteita, huonekaluja, ruokaa eikä sitä katsota veronalaiseksi.
Jos lahjoitat asunnon, maata, rahaa siitä lahjavero.
Maksoin lapseni opintomaksut ja vuokrat, lentomaksuja 100.000 euroa, mutta en lapselle suoraan. Nyt varmaan joku ärsyyntyy, kun näin tein. Älkää nostako kateuskorttia esille. Olen elänyt ERITTÄIN säästeliäästi. Lapsi sai erinomaisen koulutuksen ja hyvä ammatin. Kyllä kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi opiskeluaikana vanhemmilla on ihan elatusvelvollisuus, vaikka lapsi olisi 18 täyttänyt. Toki tässäkin joku takalauta taisi olla, mutta siis ajatuksen tasolla vanhempien elatusoikeus/velvollisuus ei pääty, kun lapsi on 18 ja muuttaa kotoa.
Takalauta on toisen asteen tutkinnon saavuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin lapseni opintomaksut ja vuokrat, lentomaksuja 100.000 euroa, mutta en lapselle suoraan. Nyt varmaan joku ärsyyntyy, kun näin tein. Älkää nostako kateuskorttia esille. Olen elänyt ERITTÄIN säästeliäästi. Lapsi sai erinomaisen koulutuksen ja hyvä ammatin. Kyllä kannatti.
Niin näin voi toimia ilma veroseuraamuksia. Mikäs siinä jos haluaa ja on taloudellisesti mahdollista tukea lastaan. Itse voisin toimia näin jos lapsi myös itse on ahkera ja ei vain elä siivellä.