Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanouduin tänään

Vierailija
17.06.2022 |

Viimeinen työpäivä on heinäkuun 15.
Olen laitoshuoltaja ja kolmen lapsen yh, joka asuu Kojamon vuokra-asunnossa Vantaalla.
Laskin tarkkaan mihin tukiin minulla on oikeus ja lopputulos on se, että nykyisellä palkalla, minulla jää 92 euroa kuukaudessa enemmän käteen, kuin kotona työttömänä. Tilanne ei juurikaan muutu, vaikka ansiosidonnainenkin loppuu aikanaan.
Ei ole mitään järkeä tehdä epätyypillisiä työvuoroja ja raahata lapsia hoitoon/kouluun. Miettiä kuka vahtii lapsia (alakoululaisia), kun itse töissä. Rehkiä huonossa työilmapiirissä täydet tunnit joka arkipäivä ja väsyttää itsensä, jolloin ei jaksa enää kunnolla lasten kanssa, saati itse harrastaa jotain. Tästä kaikesta tienaan siis vajaa sata euroa kuukaudessa.
Pääsen paljon helpommalla ja voin paremmin, kun jään työelämästä pois.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt sentään hoidat itse lapsesi, etkä vie heitä 1200 - 1400 euron hoitopaikkaan, joka on tarkoitettu oikeasti työssä käyville veronmaksajille. Miksi olet muuten yksinhuoltaja?

Vierailija
2/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt sentään hoidat itse lapsesi, etkä vie heitä 1200 - 1400 euron hoitopaikkaan, joka on tarkoitettu oikeasti työssä käyville veronmaksajille. Miksi olet muuten yksinhuoltaja?

No ei ole kuin yksi alle kouluikäinen, eikä ole tarkoitus viedä häntä tarhaan, kun jään kotiin.

Mies lähti Ruotsiin töihin ja löysi sieltä itselleen uuden elämän (naisen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon .Mutta työttömän elämä on ei välttämättä suju toivotulla tavalla.

Vierailija
4/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että kolmeen kuukauteen ei tule rahoja kun itse irtisanoutui.

Vierailija
5/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois Kojamolta, lopetat siten poliitikkojen rahoittamisen jotka ovat syyllisiä tuohon asiantilaan eli työn kannattamattomuuteen. Muutenkin heillä on maan kalleimmat asunnot tilastollisesti.

Vierailija
6/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuo, että pärjäät. Mutta sitten kun lapsesi varttuvat täysi-ikäiseksi niin et pärjää pelkillä yhteiskunnan tukimuodoilla. Mutta ehkäpä siihen mennessä olet saanut jotenkin järjestettyä asioita ja vähäsen hengähtää.

Vierailija
7/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh:na ap saa toimeentulotukea tuon 3kk.

Vierailija
8/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon .Mutta työttömän elämä on ei välttämättä suju toivotulla tavalla.

Olen koulutukseltani hallinnon sihteeri ja vaatesuunnittelija. Noilta aloilta on vaikea saada työtä, siksi olin 8 vuotta laitoshuoltajana (- Äitiysloma nuorimmasta).

Nyt voin tehdä ja ommella tuttaville ja sukulaisille vaatteita ja saada niistä pientä lisätuloa. Lisäksi rakastan sitä, joten kyllä aika kuluu mukavasti tuon ja lasten parissa.

Vierailija
9/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh:na ap saa toimeentulotukea tuon 3kk.

Ja asumistuki nousee myös nykyisestä.

AP

Vierailija
10/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta.  Sanna ja muut kommarit voimaantuu.

Vierailija
11/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti vie hoitopaikaan. Se oikeus valitettavasti hänellä on työttömänä työnhakijana.Ilman että kinostaisi edes työn saanti.Törkeintä saavat kotinsa lähelle päiväkoti paikan ja ne vanhemmat jotka asuu Helsingin lähiö,jos saavat hoitopaikan on usein miten toisella puolella kaupunkia. Jonne aikaa juuri työttömien lapsensa viedä säilytykseen 8h.

Vierailija
12/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin me miehet elätetään kuitenkin joka tapauksessa itsenäiset, vahvat naiset.

Vierailija
13/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika maksaa työstä kunnon palkkaa ja poistaa nämä tuloloukut.

Vierailija
14/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hallitus se oli joka lakkautti vuokrasääntelyn 2000-luvun alussa? . Sen jälken on vuokrat kallistuneet 100% ja sen saman neukkukuution

ylläpitokustannukset tuskin on nousseet saman verran. Kiitos tästäkin.

Vierailija
15/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssit lyhenivät toukokuun alussa. 30-45 päivää enää, aloittajan tapauksessa 45.

Vierailija
16/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, uusi kyykytettävä työkkärille. Työnhakuvelvoite alkaa ja sinut velvoitetaan ottamaan saamasi uusi työ.

Vierailija
17/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, uusi kyykytettävä työkkärille. Työnhakuvelvoite alkaa ja sinut velvoitetaan ottamaan saamasi uusi työ.

Tulen hakemaan kyllä kaikkia sihteerin ja vaatesuunnitteluun liittyviä avoimia paikkoja, vaikka tiedän, etten niitä saa, kun ei ole alan kokemusta. Työnhakuvelvoitteen pystyn näillä varmaankin täyttämään.

Jos vaatealalta saan töitä, niin sen otan ilomielin vastaan, vaikka samalla palkalla, kuin nyt, koska sitä työtä rakastan.

Vierailija
18/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat kyllä aika huonon mallin lapsillesi, kun heittäydyt täysin yhteiskunnan tukien varaan. Lapsesi toteuttavat suuremmalla todennäköisyydellä samaa. Tällä menolla meiltä loppuu maksajat.

Vierailija
19/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän Ap:n ratkaisun, mutta jotenkin outoa, että tukijärkestelmästä on tehty näin houkutteleva.

Alkuun tulee karenssi, mutta jos Ap:lla ei ole mitään omaisuutta esim. autoa, kesämökkiä tai säästöjä niin sitten saa toimeentukituloa. Kesälomarahat yms on ko. tukeen vaikuttavia toki.

Ainoa, mitä mietin on se, että ap ei varmaan pääse työkkärin kanssa helpolla, sillä ko alalta kyllä löytyy töitä. Ja nyt uuden mallin mukaan tuoreet työttömät kuitenkin joutuvat useisiin "tapaamisiin" ja velvote hakea töitä on suurempi kuin ennen. Eli karensseja voi tulla useampia, sillä eihän se työkkärille riitä syyksi että työt eivät houkuttaneet kun työttömänä saa lähes saman käteen.

Jotenkin suuri riski on se, että lopulta ap joutuu ottamaan huonomman työn vastaan.

Vierailija
20/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän Ap:n ratkaisun, mutta jotenkin outoa, että tukijärkestelmästä on tehty näin houkutteleva.

Alkuun tulee karenssi, mutta jos Ap:lla ei ole mitään omaisuutta esim. autoa, kesämökkiä tai säästöjä niin sitten saa toimeentukituloa. Kesälomarahat yms on ko. tukeen vaikuttavia toki.

Ainoa, mitä mietin on se, että ap ei varmaan pääse työkkärin kanssa helpolla, sillä ko alalta kyllä löytyy töitä. Ja nyt uuden mallin mukaan tuoreet työttömät kuitenkin joutuvat useisiin "tapaamisiin" ja velvote hakea töitä on suurempi kuin ennen. Eli karensseja voi tulla useampia, sillä eihän se työkkärille riitä syyksi että työt eivät houkuttaneet kun työttömänä saa lähes saman käteen.

Jotenkin suuri riski on se, että lopulta ap joutuu ottamaan huonomman työn vastaan.

Varmaan on tuo riski, mutta minulla ei ole alan koulutusta, vaikka työkokemusta toki on. Ajattelin hakea noita koulutustaustani mukaisia paikkoja. Toivottavasti se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän