Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäisikö joku minulle tällaisen parisuhde"markkinoilla" käytetyn sanonnan merkityksen: "hän ei ole minun tyyppiäni".

Vierailija
16.06.2022 |

Moni sanoo toisesta henkilöstä, että "ei hän ole minun tyyppiäni", vaikkei ikinä ole esim. jutellut kyseisen henkilön kanssa. On vain nähnyt tämän.

Onko tuo sanonta siis ikään kuin hienotunteisempi ilmaisu sille, ettei tykkää jonkun ulkonäöstä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset rakastuvat jatkuvasti renttuihin. Siis renttumiehet ovat näiden naisten tyyppiä.

Hyvännäköiset rentut ovat seksikkäitä. Vielä jos soittaa kitaraa 😍

Vierailija
42/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun tyyppiä = ei tunnu omalta, ei herätä kiinnostusta. Voi olla hyvännäköinen ja älykäs ja menestynyt ja hauska ja kohtelias ja vaikka mitä olematta minun tyyppiä.

Mutta tuollainen tyyppi on sata kertaa todennäköisemmin sinun ja ylipäätään naisten mielestä tyyppiänne kuin mies, joka on epämiellyttävän näköinen, tyhmä, sossupummi, tylsä ja epäkohtelias.

Eiköhän tuo ole itsestäänselvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se tarkoittaa. On se nätimmin sanottu kun jos tokaisee, että liian ruma mulle.

Voi olla ihan hyv.näk mutta ei vaan omasta mielestö miellytä silmää. esim. itse en pidä ulkomaalaisista miehistä, joten niistä sanoisin ettei ole mun tyyppiä.

Vierailija
44/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti ulkonäkö rajaa sen verran, ettei kiinnosta. Tai persoona tai molemmat.

Vierailija
45/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keski-ikäinen, homssuisehko, pullahtanut rillipää, ja jos vastaan tulee tiukoissa pyöräilyvaatteissa aurinkolasipäinen, ruskettunut, terveyttä uhkuva mies, niin ei se vaan ole mun tyyppiäni. Tai timmi mies puku päällä ja Rolex ranteessa nousee isomoottorisesta kiiltävänmustasta Bemarista - ei mun tyyppiäni. 

Sen sijaan pyöreäkasvoinen, sänkipartainen mies farkuissa ja pusakassa voisi hyvin olla mun tyyppiäni. Tai raksaduunari hanskat kädessä ja likaisissa työhousuissa. 

Vierailija
46/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhdas ulkonäköarviohan se on, puettuna nätimpiin sanoihin.

Vierailija
47/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemus ei miellytä.

Tästä on tutkimuksiakin. Jos olemus (tai kuva, video yms) ei miellytä, ei kannata jatkaa. Nyt ei sitten ole kyse kauneusihanteista vaan siitä mikä henkilökohatisesti miellyttää. Et baarissakaan mieti henkilön luonnetta vaan katson onko kivan näkönen. Vasta sitten menet jutteleen.

Vierailija
48/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä käytettynä tarkoittaa usein liian matalaa sosiaalista statusta.

Vierailija
49/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on pyllymies tai tissimies. Valkkaa tyyppi siitä.

Ei ne, pylly tai tissit, ole niin tärkeät vaan kauniit sääret olla pitää.

Vierailija
50/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset rakastuvat jatkuvasti renttuihin. Siis renttumiehet ovat näiden naisten tyyppiä.

... miten meidän kunnon miesten käy?

Vierailija
51/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän molemmissa ääripäissä (anorektinen bulimikko-kehopositiivinen) ulkonäkö kertoo jo elämänhallinnan menettämisestä ja mahdollisesti muistakin mt ongelmista.

Jos ollaan hakemassa nimenomaan parisuhdetta eikä irtopanoa niin kukaan ei halua riesakseen ihmistä joka ei kykene hallitsemaan edes omaa elämäänsä.

Edes jotenkin normaalin näköisen ihmisen kuvasta ei kyllä kukaan kykene oikeasti vetämään johtopäätöksiä siitä onko se ihmisenä omaa tyyppiä vai ei.

Vierailija
52/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän molemmissa ääripäissä (anorektinen bulimikko-kehopositiivinen) ulkonäkö kertoo jo elämänhallinnan menettämisestä ja mahdollisesti muistakin mt ongelmista.

Jos ollaan hakemassa nimenomaan parisuhdetta eikä irtopanoa niin kukaan ei halua riesakseen ihmistä joka ei kykene hallitsemaan edes omaa elämäänsä.

Edes jotenkin normaalin näköisen ihmisen kuvasta ei kyllä kukaan kykene oikeasti vetämään johtopäätöksiä siitä onko se ihmisenä omaa tyyppiä vai ei.

Mutta johtopäätöksiä pystyy kyllä vetämään siitä, onko se kumppanina omaa tyyppiä vai ei. Jos mun tyyppiä ovat aina olleet komeat tummapiirteiset miehet, ei se siitä yhtäkkiä muutu rumaan ja vaaleaan.

Vierailija
53/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se tarkoittaa. On se nätimmin sanottu kun jos tokaisee, että liian ruma mulle.

Ei se kyllä ihan noin ykskantaan ole. Ei välttämättä tarkoita, että toinen olisi ruma. Ei vain tyylillisesti tai olemukseltaan ole sellainen, joka itselle sopisi tai viehättäisi parisuhde mielessä.

Vierailija
54/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tuolla sitä, ettei hänen ulkoinen olemuksensa vedä puoleensa enkä näe häntä potentiaalisena kumppanina. Ei kiinnosta ottaa hänestä selvää.

Niin lyhytnäköistä. Ymmärrän toki, jos fyysinen olemus ei miellytä, mutta jos vetää johtopäätöksiä esim. pelkän pukeutumisen perusteella, niin se on mielestäni aika typerää suoraan sanottuna.

Vierailija
55/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tuolla sitä, ettei hänen ulkoinen olemuksensa vedä puoleensa enkä näe häntä potentiaalisena kumppanina. Ei kiinnosta ottaa hänestä selvää.

Niin lyhytnäköistä. Ymmärrän toki, jos fyysinen olemus ei miellytä, mutta jos vetää johtopäätöksiä esim. pelkän pukeutumisen perusteella, niin se on mielestäni aika typerää suoraan sanottuna.

Ulkoinen olemus on paljon muutakin kuin pelkkää pukeutumista.

-eri

Vierailija
56/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole mistään johtopäästösten vetämisestä vaan siitä, että se ihminen ei sellaisenaan tunnu omalta. Tuollainen yksittäinenkin asia kuin vaikka pukeutuminen tai vääränlainen kävelytyyli voi saada aikaan sen, ettei ihminen herätä minussa kiinnostusta eikä tunnu minulle sopivalta. Ei se tarkoita että tekisin niiden asioiden perusteella jotain suurempia johtopäätöksiä kyseisestä ihmisestä.

Vierailija
57/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole mistään johtopäästösten vetämisestä vaan siitä, että se ihminen ei sellaisenaan tunnu omalta. Tuollainen yksittäinenkin asia kuin vaikka pukeutuminen tai vääränlainen kävelytyyli voi saada aikaan sen, ettei ihminen herätä minussa kiinnostusta eikä tunnu minulle sopivalta. Ei se tarkoita että tekisin niiden asioiden perusteella jotain suurempia johtopäätöksiä kyseisestä ihmisestä.

...Lisään tähän vielä, että erittäin harvoin kyse kuitenkaan on pelkästä yhdestä asiasta mikä häiritsee. Yleensä niitä häiritseviä asioita on ihmisessä koko kimppu. "Mun tyyppiä" tarkoittaa sitä, että ihmisessä ei ole mitään mikä häiritsisi minua, vaan hän tuntuu täydelliseltä.

Vierailija
58/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se "oma tyyppi" on kokonaisuus erilaisia ominaisuuksia jotka voi liittyä esim. elämäntyyliin, ulkoiseen habitukseen, vuorovaikutustyyliin, huumorintajuun, eleisiin ja temperamenttiin.

Veikkaan että se elämänsä ryssinyt kaljamahainen taulapää (Allu) ei ole juuri kenenkään tyyppiä, eikä se liity pelkästään ulkonäköön. Kaljamahasta voi päästä eroon mutta taulapäisyydestä ei.

Vierailija
59/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ominaistuoksu vaikuttaa myös. Jos ei peseydy päivittäin tai käyttää haisevia vaatteita, on vaikea viehättää ketään.

Vierailija
60/80 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun tyyppini on sellainen söpö ja poikamainen. Kroppa hintelästä pieneen isimasuun, ei reilua ylipainoa eikä isoja lihaksia, mitä vähemmän karvaa sen parempi (paitsi tukka saa mielellään olla sellainen rennosti ylikasvanut surffitukka). Jos joku on kalju karvainen jylhänaamainen bodari metsuriparrassa, niin voin sanoa ettei ole yhtään minun tyyppiäni. Ei ole sama asia kuin ruma. Esim joku Jason Momoa ei ole yhtään minun tyyppiäni, vaikka onkin miljoonien naisten mielestä kuumimpia miehiä maailmassa.

Meillä vaikuttaa olevan samanlainen miesmaku mitä ulkonäköön tulee. Lisään tosin omaan listaani vaaleuden, kertoessani pitäväni pitkistä vaaleista hiuksista miehillä kaikki ehdottavat Legolasta, joka ei osu muilta mitoiltaan makuuni, ainoastaan niiltä hiuksiltaan, eikä Legolas ole mitenkään ruma, ei vain minun tyyppiäni.

Vaaleista hevareista, nörteistä ja surffareista löytyy parhaiten omaan makuuni ulkonäöllisesti sopivia tyypit, mutta ei se ulkonäkö ole ainoa asia, mikä ratkaisee onko tyyppiäni vai ei. Elintavat, suhtautuminen ympäristöön, itseensä tai rahan käyttötavat jos poikkeaa liikaa omistani, ei yhteensopivuutta tule. Ja vaikka mies olisi kaikin tavoin minun tyyppiä, voi olla että hän pitää tyyppinään ihan erilaista naista kuin mitä itse olen. Unohtamatta miehen ominaistuoksun vaikutusta koenko hänet tyypikseni vai en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi