Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>> MARRASKUISTEN VKO 42 <<<

16.10.2006 |

Huhuu marrasmammat ja -murut!!! Tulkaas kaikki pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia! Vielä kun voidaan tänne vauvojen puolelle kirjoittaa... Kohta uudet marraskuiset ajaa meidät täältä pois. ;-)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla antamaan tamatulle vertaistukea. Siis meidän vauvahan oli 2-3 kuisena ihan mahoton ja vaikka kuinka joka paikassa lukee että edes pehmeää unikoulua ei saa tuon ikäiselle tehdä niin kyllä joo, me jouduimme tassuttamaan tyttöä. Sen jälkeen noin 4,5 kk ikäisenä neiti alkoikin nukkumaan ihan tyydyttävästi, mutta ekat 4,5 kk meni max 2 tuntia unta kerrallaan.

En tiedä mikä tilanteesi on ja on aiemmin ollut, mutta meillä on nyt kanssa ollut pari viikkoa erittäin vaikeaa. Tyttö nousee kuin vieteri pystyyn. Eli samantien kun laittaa nukkumaan, kierähtää vatsalleen, siitä istumaan ja ylös huutamaan äidin perään. Tytön pinnis on vielä silleen että näkee huoneestaan koko talon päähän, joten usein ovea on laitettava kiinni, ettei valo paista huoneeseen. No eilenkin meni 40 minuuttia ennen kuin likka lopullisesti nukahti. TOtti tosi paljon pattiin kun kymmeneltä kannoin sänkyyn ja hiljaisuus talossa vasta 22.40. Sitten huudettiin taas klo 23.30, 01.15, 3.00, 6.00, 7.00 ja herätys tänään 8.20. No tänään tietty on päiväunet maistuneet mutta omat unet siis olleet kanssa jo useita öitä vähän heikommalla. Itse en keksi syyksi muuta kuin sen että meillä kävellään nyt koko ajan puita pitkin ja se on unissa mukana. Toinen juttu on se että tyttö on toista kertaa, ja ihan peräkkäin kanssa kovassa räkätaudissa. Nyt kun ensin huusi eilenkin sen 40 minuuttia vähän väliä, niin kyllä sitä räkää sinne nokkaan aika määrä saadaan aikaiseksi. Itse olen mennyt tytön luokse 2-3 minuutin välein, kaatanut tytön takaisin sänkyyn ja vähän tassutellut. Onkin rauhoittuvinaan, mutta heti kun olen päässyt olohuoneeseen (vaikka bb:n pariin) niin huuto alkaa. koetan aina vähän aikaa odottaa, ettei palveluun tottuisi liikaa, mutta ei sitä huutoa kyllä pysty kuuntelemaan.

Toivon kovasti että teille löytyy apu. Se käy todella hermon päälle kun ei itse saa riittävästi levättyä. Uskoisin kuitenkin, että parissa viikossa pitäisi helpottaa. Mutta ei tuo räkätauti varmasti teilläkään ainakaan niitä unenlaatuja paranna.

Tsemppiä sinne!

Vierailija
42/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on paria ekaa kuukautta lukuunottamatta sujunut hienosti. Nyt poika saa iltapuuron, sitten vaipanvaihto ja yöpukupäälle, maito sylissä makuuhuoneessa ja sitten sänkyyn. Yleensä nukahtaa heti samantien, mutta joskus jää höpöttämään ja itkeskelemään. Annetaan itkeskellä ja höpötellä, sinne nukahtaa sitten itsekseen. Uudestaan mennään jos itku yltyy ihan hysteeriseksi. Meillä toimii. Niin ja iskä hoitaa meillä aina nämä iltarutiinit.

Öisin poika nousee itkeskelemään 1-2 kertaa (välillä nukkuu koko yönkin). Annetaan itkeä ja yleensä nukahtaa itse uudestaan. Mennään silittelemään vasta kun itkee tosi kovasti. Joskus nukahtaa silittelyyn, joskus pitää käyttää vieressä rauhoittumassa. Jossain tuossa 8kk paikkeilla meillä oli yöt ihan mahdottomia, poika nousi sen sata kertaa yössä itkemään, mutta jo parissa yössä auttoi kun annettiin vain itkeä. Oppi nukahtamaan itse uudestaan.

Me on otettu se linja noissa yöitkuissa, ettei kyllä joka itkuun mennä silittelemään ja katsomaan, koska se luokse tuleminen on tavallaan vain palkinto itkusta. Kuulostaa ehkä kamalalta, mutta toki mennään jos itkee kauan ja kovasti. Kyllähän se joskus yöllä tuntuu pahalta vain maata ja kuunnella itkua, mutta aina ei voi eikä pidä antaa periksi.

Tsemppiä kaikille joilla muksut kovasti valvottaa! Ja kauniita unia jokaiselle ipanalle täksi yöksi!

Menkoista joku jutteli. Minullakaan ei ole alkanut, imetyksen loppumisesta 2kk. Mutta eivätpä tulleet ennen raskauttakaan ilman hormoneja, eli varmaan alan niitäkin sitten ensi vuoden puolella taas popsia. Ehkäisyäkään meillä käytetä.

Täällä oli nyt illalla 7,5 astetta pakkasta. Huh, talvi oikeesti tulossa.

Manna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina päivänä oon pinoa lukenut joten pitää varmaan puumerkki jättää.

Meillä poika on sairastanut uuden flunssan joka ikinen tarhaviikko, eli tässä meidän puolikkaan viran ja -hoitopaikan systeemissä se tarkottaa uutta tautia kahen viikon välein. Sitten elokuun alun jälkeen on sairastettu 7 kertaa. Korvat on putkitettu, räkä on lentänyt ja nyt oli ilmeisesti herpesinfektio kun iho oli rakkuloita täynnä. Antibiootteja on syöty kuin leipää ja lääkäreissä on ravattu. Kipeä lapsi ei tietysti syö, ei juo eikä nuku. Puolet taudeista on tarttunu myös meihin miehen kanssa. Töistä on jouduttu olemaan vuorotellen pois. Univelkaa on vaikka muille jakaa. Alkaa olla sairastamisen kiintiö täynnä!

Lisäksi me on käyty syömättömyyden takia lastenlääkärillä ja allergia- ja keliakiakokeet on otettu. Poika ei syö kotona muuta kiinteää kuin puuron aamua iltaa, mutta usein menee viikkokin ettei se syö edes sitä. Tarhassa se ilmeisesti väkisellä syötetään, ja edes jotain lihaa ja kasvista on saatu alas. Asian kääntöpuoli on se, että mitä enempi se syö, sitä kovemmat on mahavaivat ja sitä vähemmän meillä nukutaan. Eli me toivomme ettei se söisi mitään, mutta kasvun ja ravintoaineiden takia sen pitäisi syödä. Mutta kuka jaksaisi sitten valvoa ne yöt? Pahimmillaan olemme heränneet 13-15 kertaa yössä tyynnyttelemään itkevää lasta. Kukin voi miettiä miltä tuntuu aamulla lähteä töihin... Korvikkeesta emme voi edes kuvitella luopuvamme, pelkällä lehmänmaidolla kun ei kukaan elä. Lastenlääkärin ohjeen mukaan juomme toistaiseksi korviketta toiselle ikävuodelle ja odottelemme että kiinnostus syömiseen heräisi iän ja ajan myötä.

Kaiken tämän ohella kärsin raskauspahoinvoinnista ja oksensin joka päivä viiden viikon ajan. En pystynyt syömään kuin karkkia ja joskus jotain hedelmää, kaikki muu lensi kaaressa pönttöön. Laihduin 6kg ja hiukset tippuvat päästä suurina tukkoina. Pahoinvointi on jo onneksi helpottanut, ällötys on enää satunnaista. Nyt on rv 13+3, veriseulat ja np-ultra on käytynyä ja kaikki on ok.

Töissä on ollut aivan kauheaa, kun henkilöstöpulan takia 4 ihmistä yrittää hoitaa 9 ihmisen töitä. Kiirettä, stressiä, kasautuvia töitä, painetta, pitkiä päiviä. Työn jälki on suorassa suhteessa edellisen yön valvomiseen ja sairastamisen asteeseen. Onneksi olen vaihtamassa työpaikkaa kuun vaihteessa, sitä odotellessa.

Voitte siis kuvitella, että äitiä on vähän väsyttänyt kun yöllä ei saa nukkua ja päivisin on hoidettu kipeää lasta itsekin kipeänä ja pahoinvoivana. Hoitoapua emme saa, koska isovanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä ja heistä ainut pojan omatoimiseen hoitamiseen kykenevä anoppi on sairastunut rintasyöpään. Eli itse on vain pärjättävä. Viikko sitten oli jo niin tiukka tilanne että pää oli levitä. Rättiväsyneenä olen syyllistynyt huutamaan lapselleni törkeyksiä ja kirosanoja, olen käskenyt pitämään turpansa kiinni ja olen paennut vinttiin keskellä yötä kun on herännyt mielihalu ravistella tai läimäyttää loputtomasti kitisevää lasta. Luojan kiitos, tämä viikko on ollut huomattavasti parempi kuin taikaiskusta. Ehkä jossain on pyyntö kuultu ja meillä herätään enää 1-3 kertaa yössä. Tällä määrällä jaksaa vaikka kuinka!

Varmaan sekavaa sepustusta mutta niin on sekavaa ollut tämä syksykin. Joulu on kuitenkin tulossa ja jouluihmisenä se lämmittää mieltä. Mitään stressiä en lahjoista tai järjestelyistä ota, odotan vain sitä tunnelmaa. Tulikin jo niin talvinen olo kun pakkasta oli 9.3 astetta aamulla! Piti jo kaivaa toppavaatteet esille sekä lapselle että itselle. Siinä pukiessa tuli muuten hiki! Pojan syntymäpäivä on kuukauden päästä ja sitä aiotaan juhlia isovanhempien voimin. Joko tässä on vuosi kulunut??!! Paljon on tähän aikaan mahtunut, eipä oisi etukäteen arvannut!

Parempaa syksyä kaikille marraksille lapsineen =)

Vierailija
44/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on kyllä tämä kyseinen mini reimatec haalari, mutta tänään kun menin niin huomasin, että eipä se olekaan tarjouksessa vaan tarjouksessa olikin ihan basic reiman haalari. Samassa telineessä oli näitä reimatecin haalareita. Ja ruskeaa ei tietysti ollut enää 80cm jotn en sitten sitä ostanut. Enkä myöskään tarjoushaalaria, koska kosteussuoja on parempi. Joten täytyy suunnata helsinkiin.

Anteeksi virheeni, toivottavasti kukaan turhaan cittariin lähtenyt :(

Jaahas,tulin juuri elokuvista, nyt pyllypyykille ja jos sais poitsun nukkumaan!

Vierailija
45/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kittykatti, en oikein tiedä, mitä muuta kuin paljon voimia sinulle lähetän!

Voi pientä ressukkaa kuinka on taudit iskeneet. =(

On teillä kyllä ollut raskas ja kurja syksy!

Varmasti voimat ovat ihan hiipuneet. Toivottavasti kaikki kääntyisi parempaan päin!!!! Paljon paljon voima- ja paranemishaleja sinulle!

Pertulla on Kavat merkkiset talvikengät 21 koko.

Haalari kokoa 80.

Kun ilta tulee, taivaalla tähdet vilkuttelee silmiään.

Unijukka ja Nukkumatti unikameraan asettelee filmiään.

Yötaivaan poikki raketillaan univeljekset ajelee.

Nukkuvien lasten unikuvia ikkunan takaa tarkkailee.

Rauhallista unta pienille tuhisijoille! Vanhemmille myös!

Toivottelee Hilda

Vierailija
46/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sanattomaksi veti kun luin juttusi. En tiedä olisinko itse selvinnyt selväjärkisenä tuosta rumbasta. Oot kyllä vahva nainen, nosta itsellesi hattua. Aivan ymmärrettäviä nuo fiilikset mitä on välillä tullut väsyneinä, heikkoina hetkinä. Toivottavasti nyt on suunta parempaan päin! Tsemppiä, voimia, halauksia!!!

Vierailija
47/54 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on varmaan menossa joku eroahdistus juttu...kokoaika syliin syliin ja eilenkin teemu jäi mummon kanssa illalla niin oli itkenyt mun perään melkeijn tunnin ja hakenut joka paikasta, voi pientä. siis meillähän ei itketä varsinaisesti ku heräilee öisin vaan juttelee ja pulputtaa mutta haluaa siihen SEURALAISEN, eikä riitä että makaan 30cm päässä sändyssä, ehei viereen vaan istumaan.tais sitten viime yönä valvotti 1,5h ku ainakun sain nukahtamaan omasta mielstäni kunnon uneen ja lopetin tassuttelun niin heti alko itku ja pyrkimys ylös sängystä. muuten nukuttiinkin oiekin hyvin jollei tätä episodia oteta huomioon. rutiinit meillä on ja halitustakin saa, mut aina on ollu ensinnäkin todella herkkä nukkumaan(herää jos käännän kylkeä)j ainakun herää niin heti välittömästi ylös,joskus harvoin käy istumassa ja siitä takas nukkumaan mut pääsääntöisesti jos nousee seisomaan niin sitten ei enää osaa mennä. ja jos ei pieneen kähinään mene apua antamaan niin sitten tulee iso itku aj se ei lopukkaan itsekseen. toissa iltana kokeiltiin huudatus unikoulua, huusi 50min putkeen vaikka istuttiin vieressä sängyllä, jotta en usko että meillä kovin helposti tommonen itketyskoulu läpi menee :(((( ja en haluais semmoseen alkaa, mutta eipä tunnu toi tassuttelukaan auttavan..niin ja aina meillä on nukuttu huonosti siis ihan pienestä vauvasta, kai toi on minuun tullu, itekkin nukun tosi huonosti ja herkästi ja heräilen helposti..vaan ehkä tämä joskus muuttuu.....

Vierailija
48/54 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa vähän flunssa olla tuloillaan. Väsy ja paikkoja meinaa kolottaa kuin vanhaa mummoa.

Ulkona oltiin päivällä kauan. Pertulle puin jo toppishaalarin, vaikka nollassa oli. Sillä viisiin ei tarvii päälle viel pukee niin hirmuusesti eikä pukemisshow kestä ihan niin kauaa. Kenkujen kanssa viel on opettelua. Niin pukemisessa kuin kävelyssäkin.

Eipä tällä erää kummempia.

Nautinnollista lauantai-iltaa =D

Hilda

Vierailija
49/54 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan marmattamaan Jessen aikaisista aamuherätyksistä. Eilen meillä herättiin 05.10 ja tänään 05.20. Nukkumaan on mennyt iltaisin ihan normaalisti kahdeksalta, nukahtanut suunnilleen 20.30 tienoilla. Ja päikkäritkin nukkuu ihan normaalisti (vasta) lounaan ja päiväruoan jälkeen, eilenkin yht vain n.2h. Ihme jätkä kun jaksaa noin paljon kukkua hereillä. Tuossakin mönkii pöydän alla parhaillaan ja höpisee iloisesti. Itse oon ihan silmät ristissä. Kiva miettiä että tässä vielä pari tuntia hengataan, sitten tarjoan lounaan ja sen jälkeen Jesse menee vasta ekoille päikkäreilleen. Haluaisin vaan kömpiä takaisin sänkyyn nukkumaan!!!! Nyt heti!!

Nyt pakko rientää hätiin kun Jesse tyhjentää isänsä työpöydän laatikoita. Pitäis kai jaksaa leikittää poitsua, mutta eipä oo kauheasti vielä leikkifiiliksiä. Ulkonakin on vielä ihan hämärää. Onneksi Jesse on sentään ollut hyväntuulinen koko aamun, siitä on saanut itsekin jonnin verran virtaa.

Oon tänään menossa ystäväni tytön ristiäisten rääppiäisiin. Eiköhän siellä viimeistään piristy kun näkee kavereita ja saa ihastella parin kuukauden ikäistä pikku-prinsessaa. Ja nyt oikeasti tuon energiapakkauksen perään. Yrittää parhaillaan kiivetä rattaisiinsa, ilmeisesti vihjaten " äiti, äiti, voitaisko me lähteä leikkipuistoon keinumaan" . ;-)

Pirteämpää sunnuntaita muille! :-)

Vierailija
50/54 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs Jesse on ollut aamuvirkku poju! Pitkät päikyt toivottavasti olette molemmat saaneet otettua.

Mulla on ollut joku ihme väsymys tauti. Ihan vaan voisin nukkua koko ajan. Eikä se flussa oireista huolimatta iskenyt. Tai sitten piilottelee vain taka-alalla ja hyökkää, kun sitä vähiten odotan.

Ensilumi tuli yöllä. Fanny oli heti silmät avattuaan menossa hiihtään, tekeen lumiukkoa... Kumpa itsekin omistaisi samanmoisen energia varaston. Ja innon.

Aika koiranilma keli kyllä on. Eikä ainakaan mieltä kohenna.

Pitää huomenna ostaa jo glögiä ja nautiskella kuumaa juotavaa =) En ole tee ihmisiä eikä kahviakaan ole aina kiva juoda.

Muutenkin on ihan känkkäränkkä olo. Ihan typerää, kun tämä ei ole mitenkään kivaa. Suututtaa vaan ja tympäsee, vaikkei edes mitään niin kummallista syytä ole.

Millonkas loikkaamme taaperoiden puolelle?

Pitäisikö jo treffejä sopia? Kohtahan uudet marrasvaavit syntyilevät.

Ajattelin jo laittaa parvekkeelle semmoiseen risu" torniin" pienet valot.

Kivasti pimeellä sieltä näkyvät. =) ja eteisen hyllysta laitoin roikkuun kukkavalot. =D

Täällä kävellään jo mukavasti =) askelia tulee noin kymmenen kerralla, tömähdys ja uudelleen. Mahtaa kyllä pyllyssä tömähtelyt tuntua.

Vihdoin sai laitettua kuvia cd:lle, kun kone korjattiin ja huomenna postiin saan laittaa ja kuvia odotella =)

Ajattelin mummuille askarrella joulupakettiin kalenterit ja niihin lapsista kuvia. Minusta ne, mitä saa extrafilmiltä ym on vähän tylsiä.

Nyt alkaa strömsö. =)

Hilda

Vierailija
51/54 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojusta taitaa tulla maajussi=) Hän ei ole tosiaan mitään sylissä viihtyvää tyyppiä, mutta nyt tuon maajussi-ohjelman aikana istui isänsä sylissä kahteen otteeseen tosi pitkän aikaa, ihan rauhassa ja katsoi ohjelmaa. Oltiin aika ihmeissään. Sitten kun ohjelmassa näkyi possuja, riemastui ja sanoi aina " hy hy" , näin sanoo myös koirista ja ilmeisesti nyt siis kaikista elukoista=) Ihana.

Meillä poika ottaa välillä muutamia askelia (ennätys taitaa olla 4-5). Ei kiirettä vielä, joulukuun alussa tulee vasta 1v täyteen ja vauhtia piisaa muutenkin yllin kyllin. (minulla oli siis laskettu aika reilusti marraskuun puolella, mutta yli meni ja paljon, mutta silti koen teidät omaksi porukaksi kun odotusaikanakin teidän juttuja luin). Toivottavasti ette heivaa meitä pihalle! :)

Muuten meille ei ihmeempiä. Lumi on täälläkin maassa.

Manna

Vierailija
52/54 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä purkaa mieltäni yhdestä ehkä tosi tyhmästäkin jutusta, jos lähtis paha mieli pois. Ilmeisesti tämä äitiys on näiltä osin herkistänyt minutkin, yleensä en ihan pienistä ota itseeni. eli:

Olimme pari päivää sitten pojan kanssa eräässä tilaisuudessa. Mukana porukassa oli myös minulle suht vieras äiti joka on kova kestovaippa-taaperoimetys yms.friikki. Minä vaihdoin sitten omalleni siinä vaippaa (meillä käytössä ihan normaalit liberot ja hyvin meillä toimivat), niin hän alkoi sitten vieressäni paasata toiselle äidille siitä, kuinka oli juuri lapsensa kanssa jossakin joutunut laittamaan hälle kertakäyttövaipan (omat oli kai unohtuneet jonnekin tms.) ja sitten oli pitänyt lähteä äkkiä kotiin, että saisi vauvalta vaipan äkkiä pois ennen kuin pissi ehtii tulla siihen.

Mulle tuli vain sellainen inhottava tunne, että alkoi tuota juttua paasata just siksi että minun muksuni siinä keikisteli liberoissaan. Että hän varmasti piti minua jotenkin ihan huonona ja tyhmänä äitinä. Jotenkin pelottavia tuollaiset jotka ihan hurhataa johonkin, sitten julistaa sitä juttuaan kaikkialla. Tulee semmonen tympee olo. Vaikka ei mulla kestovaippoja vastaan mitään ole, tosi hyvä juttu jos joku jaksaa sen vaivan nähdä. Ihailtavaa luonnon säästämistä!

Mutta ei minulla tulisi mielen viereenkään alkaa missään julistamaan kuinka pahoja vaikka kaupan soseet on jos joku niitä vieressä syöttää omalleen. Tuo nyt oli esimerkki, hyviä ruokia ne minusta on.

Joo sainpahan purettua tännekin, mies kun on minun jurnutusta tästä jo kuunnellut monta iltaa. Tuntuuko teistä kenestäkään että jotenkin monet lapsen hoitoon liittyvät jutut on menneet nykyaikana ihan överiksi? Älkääkä nyt te jotka haluatte imettää lapsianne pitkään, käytätte kestovaippoja yms möksähtäkö, ei se minua haittaa, vaan tuo, että jotkut on sitten niin kamalan tuomitsevia muita kohtaan. Vähän sama juttu kuin joidenkin uskovaisten kanssa, usko sinällään hyvä juttu, mutta se tyrkyttäminen ja muiden tuomitseminen ärsyttää joskus.

Helpotti. Hyrränneekö hormonit vieläkin=)

Manna

Vierailija
53/54 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies katsoo formulaa enkä pääse bb:n pariin, joten ajattelinpa tulla kirjoittamaan tänne pari riviä :)

Kittykatille kovasti voimia jaksamiseen, kuulostaa tosi hurjalta tuo teidän tilanne, toivottavasti helpottaa pian!

Mulla ne menkat sitten alkoi tänään, pari päivää myöhässä ja semmosella paineella että oksat pois :( Oiskohan ollut kyse jostain varhaisesta keskenmenosta, siihen malliin vuotaa. No, neganhan mä testasin jo eilen aamulla, ettei tämä mikään iso yllätys ollut. Voinpahan nyt juhlia polttareita/häitä ihan normaalisti :)

Meillä ei ole nyt vähään aikaan mitään uutta opittu, viikko sitten otettiin ekat askeleet ja tänään uudestaan mutta siihen se on nyt jäänyt. Kaveri oli eilen tyttöä hoitamassa kun miehellä oli polttarit ja minä Virossa koiranäyttelyssä. Sanoi vaan kun tulin kotiin, että mulla on maailman kiltein lapsi. Tais olla vaan vieraskoree, heh heh!

Mutta huomenna alkaa taas uusi viikko ja uudet kujeet, nyt lähden odottelemaan formuloiden loppumista...

Vierailija
54/54 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB:tä katselen ja jätskillä herkuttelen. =D

Juttusi kuulosti tutulta. Joskus olen kanssa samanmoiseen ilmiöön törmännyt. Minullakaan ei ole mitään kestoilua ym vastaan, mutta tyyliin minä olen paras äiti ja vain minä teen oikein ei oo oikeen reilua eikä kivaa.

Kukin tekee miten parhaaksi kokee. Turha toisia arvostella.

Viihtyisää live bb:tä!

Hilda