Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>> MARRASKUISTEN VKO 42 <<<

16.10.2006 |

Huhuu marrasmammat ja -murut!!! Tulkaas kaikki pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia! Vielä kun voidaan tänne vauvojen puolelle kirjoittaa... Kohta uudet marraskuiset ajaa meidät täältä pois. ;-)

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niihin ulkoiluvaatteisiin liittyen. Äsken oltiin 1.5h leikkipuistossa ja laitoin Jesselle vuorellisen kurapuvun, alla sisävaatteiden päällä villahousut, villasukat, lisäksi vuorettomat kengät, kypärämyssy, pipo ja vuorelliset kurahanskat. Muuten oli sopivasti päällä, mutta jalat oli viileät kun tultiin kotiin. Pitäis kyllä kiireesti hankkia ne talvikengät!!!

Vaunuttelemassa kun käydään, oon käyttänyt (tai siis Jesse on ;-) sitä äippäpakkauksen toppapukua, villasukkia, toppatöppösiä, kypärämyssyä, fleecemyssyä ja fleecehanskoja. Nämä siis sisävaatteiden lisäksi ja sopiva on ollut. Tänään tosin aika varhaisen aamulenkin jälkeen ne jalat oli taas hieman viileät. :-/

Voipi olla että lähdetään kohta taas vaunulenkille, kun Jesse ei suvaitse nukahtaa toisille päikkäreilleen omaan sänkyynsä. Vaikutti ruokailun aikana jo aivan väsyneelle, mutta minkä lie piristysruiskeen otti äidiltä salaa. Ekat päikyt kesti vain tunnin ja nekin oli jo puolilta päivin, joten pienet torkut pitäisi kyllä vielä nukkua ettei ilta mene ihan plörinäksi.

Tamatulle muuten täältäkin lämpimät onnittelut työpaikasta!!! :-)

Nyt en ehdi enempiä kirjoitella kun menen pikaisesti syömään leivän tai pari, sitten pojan tainnuttamislenkille. ;-) Onneksi on ihanan aurinkoinen syyskeli tänään, ei haittaa lähteä taas ulos.

Mitäs te muut olette muuten tänään tehneet kun ette ole vielä koneelle ehtineet? ;-)

Vierailija
22/54 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on varmasti kaikilla niin paljon vipinää ettei koneelle enää ehdi. Ja toisaalta kait niin käy vähän kaikille. Eipä tuolla taaperopuolella enää kauheesti tällaisia ketjuja näy kun muutaman kerran olen käynnyt kurkkaamassa.

Täällä kanssa yksi joka ilmoittautuu vuoden vaihteessa töihin lähtijäksi. Eli lapset menevät hoitoon ja todennäköisesti päiväkotiin. Jännittää kovasti jo.

Vitsit kun toi yx seisoo tossa ja yrittää kaikkensa häiritäkseen mua :)

Mutta lyhykäisyydessään auringonkukan kysymykseen, mitä me tehdään?? Niin että mä olen kaikki vapaa-ajat maalannut, maalannut ja maalannut. Eilen sain maalattua autotallin loppuun niiltä osin kun se nyt on paneloitu ja tänään sitten talo loppuun. Lisäksi olen maalannut räystäslautoja valmiiksi tuollaisen pukin päällä autokatoksessa tämän syksyn aikana useita kilometreja. Nyt vissiin loppui ulkomaalaussäät kun lämpötila laskee alle viiden asteen, mutta eipä haittaa enää. Se suurin urakka on nyt tehty. Joo että noita vapaa-ajan ongelmia ei ole.

Viikonloppuna meillä edessä rännienlaittotalkoot, joten hommia piisaa edelleen. Ihme jos jouluksi saadaan valmista. Niin ja meijän ykköset vietetään varmaan mäkkärillä (vitsi, vitsi). Eino kotona niitä tuskin vietetään jos ei ole keittiötä eikä olohuonetta käytössä :)

Menenpä tässä vähän leikkimään ipanan kanssa pallolla kun kerrankin sellainen hetki ettei tarvii koko ajan jotain hääsätä.

Mukavaa pikkulauantaita kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika meinaa tosiaan loppua kesken, eikä aikaa löydy koneella käymiseen. Paitsi nyt illalla kun poika on nukkumassa, mies katsomassa elokuvaa sohvalla ja mulla maha täynnä ruokaa :)

Manna, munkin mies on sellainen aamu-uninen. Eli nukkuisi luultavasti kellon ympäri jo siihen saisi mahdollisuuden. Onneksi on kiireinen mies, mulla meinaan menee kanssa hermot sellaiseen sängyssä lonumiseen. Olenkin aina jo viimeistään 0830 hääräämässä makkarissa, jos mies siellä vielä nukkuu. Avaan ikkunaa ja sälekaihtimia, usein aloitan päivän myös imuroimalla :D Saapahan mies ilmoituksen, että päivä on alkanut :)

Munkin on monesti pitänyt kommentoida sitä Tiituliitun " äkkiparanemista" . Hienoa! Siis aivan kammottavaa varmasti elää jatkuvassa säryssä. Huh, nousee iho kananlihalle jo pelkästä ajatuksesta. Toivottavasti kaikki säryt ovat pian historiaa!

Niin ja se imurimainos on ihan pop! Miehen kanssa aina naureskellaan kun se tulee. Hyvä on myös Lähivakuutuksen mainos, jossa poika muuttaa pois kotoa. Viikonloppuna imuroin ja siinä olohuonetta imuroidessani huomasin mainoksen tulevan. Jähmetyin paikoilleni ja aloin itkeä. Siis ihan mahdoton herkkis musta on tullut :D

Me saunotaan joka viikko. Ei olla vielä löylyä heitetty, mutta pian alkaa sekin lysti!

Pullosta meillä ei olla juotu missään vaiheessa. Nokkamuki kelpasi onneksi Onnille heti. Iltavellinkin vetäisee isosta nokkamukista.

Ikävä kohtalo teidän kissalla oli JonsQ. Voi pientä. Toisaalta hyvä, että kävi omassa pihassa, eikä kisu joutunut kitumaan esim ojassa useita tunteja. Lohtu haleja täältä lähetän.

Meille tulee 1-vuotis juhliin tuttu, joka on valokuvaaja. Toivon, että kuvat ovat sellaisia, joissa Onni puuhailee omana aurinkoisena itsenään omassa kodissa.

Ihana tuo Tintta-liisan Lotta, kun silmää iskee! Varmasti suloinen näky ;)

Tamatulle paljon onnea uudesta työpaikasta ja tontista! Hienolta kuulostaa!

Meillä on hiekkiksella päällä aamulla suht ohkainen toppahaalari, jonka alla pitkähihainen body, housut ja sukat. Jaloissa on sukkien päällä villasukat. Talvikengät on jalassa. Päässä fleece pipo ja käsissä vedenpitävät toppatumput. Päiväunille kun laitan vaunuihin nukkumaan, pojalla on normaalit sisävaatteet ja toppahaalari (Reimatec, eli pitää lämmön hyvin). Jaloissa sukat, villasukat ja untuvatöppöset. Käsissä toppatumput. Päässä fleece pipo. Kääräisen pojan jalkoihin vielä vilttiä, etteivät varpaat kylmety. Iltapäivällä, kun (jos) on jo vähän lämpimämpää, laitan Onnille sisävaatteiden päälle välikausihaalarin ja siihen päälle kurahousut, joskus kuratakinkin. Päähän fleece pipo ja käsiin topatut kurahanskat. Jaloissa on sukat ja lämpimät talvikengät.

Meillä oli suunnitelmissa lähteä Tampereelle viikonlopuksi. Minun kaksi rakasta maailmalla asuvaa ystävääni ovat Suomessa käymässä ja meidän olisi tarkoitus lähteä radalle naisten kesken :) Mies kysyi maanantaina, että sopisiko, jos he jäisivät Onnin kanssa kaksistaan kotiin. Saisivat viettää laatuaikaa miesten kesken :) Minä lähden siis perjantai iltapäivällä yksin Tampereelle ja tulen lauantai päivällä takaisin.

Tänään olin kaupassa käymässä ja kun tulin takaisin, Onnin ja isänsä tanssivat ja lauloivat olohuoneessa, eivät huomanneet, että tulin. Musiikki oli lujalla ja Onni lauloi mukana :) Hauska näky. Kaikki lelut oli hujanhajan ympäri olohuonetta ja ainakin 10 kirjaa oli aukinaisena maassa. Olivat siis pitäneet bileet :) Poika nukahtikin vellipullo suussa mun kainaloon. Ihana.

Kuulemiin!

Noema

Vierailija
24/54 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kone huollossa ja ihan ilman nettii on sitten pitänyt kärvistellä =) ja NIIN on ollut teitä kuulkaas ikävä!!

Monenlaista on teillä on ehtinyt tapahtua.

Gerdan suureen suruun otan osaa! Voimia sinulle ja perheelle.

Pikku-pupuselle pikkiriikkisestä masuasukista onnea =)

Perttu menee kovaa!!

Muutamia askelia menee jo ihan itse!! =) Voi kun hää on niiin ylpee itsestään =)

Tv:tä on kiva sammutella, varsinkin jos Fanny lastenohjelmia katselee.

1veekuvasta oli puhetta. Menossa ollaan, aikaakin yritin jo tilata, mutta en saanut kuvaajaa kiinni. Samalla otetaan sisaruskuva ja perhekuva =) =)

Marraskuun alussa pitää mennä, että kerkii jouluksi. Mukava laittaa mummuille perhepotrettia joulupakettiin =)

Tiituliitu, Siemensin mainos huippu =) Ei parane semmosta ostaa, muutenkin tutit aina hukassa. =D

Ja aikanoinen juttu se lantioluu-juttu!!! Toivottavasti pian pääset säryistä eroon. Ja hurjaa ettei aikasemmin huomattu, ihan turhan kauan olet joutunut kärvisteleen!

Minullakin meinaa mennä tiituliitu ja tintta-liisa vallan sekaisin =)

Vaatetta saa pukee ulos jo ihan kunnolla. Oih ja voih äidin parahdus, pukeminen on niiiin vaivalloista mittarimadolle joka niin vääntää ja kääntää ja huutaa kurkku suoraa huutoa!!!

Muuten ulkoilu on kivaa =)

Perttu on välillä mustasukkanen siskolle. Veikan mielestä ei sisko mahtuis olleskaan äipän sykkyyn/kainaloon samaan aikaan tai ollenkaan. Ukko tulee ja repii ja yrittää pukkia siskoa pois ja itse könytä syliin =)

Muuten kyllä ovat edelleen hyvät kaverukset. Mitä nyt välistä Perttu menee säheltään neidin leikkeihin ja humpsista vaan on kaikki nurin.

Tavismaitojuttuihin on siirrytty. Hyvin menee ongelmitta. En vaan ihan vielä ole sisäistänyt, että maitoa juo joku muukin kuin minä ja aina sitä on liian vähään.

Pulloa ei enää kesän jälkeen ole ollut. Tupperin nokkamuki on in! Ja varsinkin, kun sitä pehmeetä nokkaosaa painaa pöytää vasten saa lammikon pöydälle ;) tietää Perttu.

Noeman gradu-urakkaan tsemppiä! =)

tamatulle hurjasti onnea työpaikasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Muistan kyllä, kun haastatteluun menit.

Voihan Vilman maitoneitiä =)

Paranemisia lunssaa sairasteleville! Tuntuu kyllä olevan sitkeetä laatua. Koputellen puuta meille ei vielä ole iskenyt.

Eikä hampaita ilmestynyt. Perttu joutuu vissiin pukilta toivomaan tekareita ;)

Hyvää Yötä Rakkahat Ystävät =)

Hilda

Vierailija
25/54 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noeman jutut nauratti. :-D Meillä myös pojat intoutuvat välillä keskenään biletuulelle. Kuuntelevat musiikkia kovalla, tanssivat ja soittavat ilmakitaraa. Eli mies soittaa Jessen käsillä kitaraa ja kivaa on! Pitäisi kyllä ehdottomasti videoida tuollainen biletyssessio joku kerta. Kun onnistuisi sen vielä jotenkin salaa tekemään. :-)

Noemalle tervetulotoivotus Tampereelle! :-) Mulla on muuten vastaavanlainen reissu tiedossa sinne Helsingin suuntaan lokakuun viimeisenä viikonloppuna. Hyvän ystäväni kanssa lähden rilluttelemaan. Perjantaina matkaan ja lauantaina takaisin kotiin.

Tiituliitulle leppoisaa maalaamista! Alkoi soimaan päässä se " maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista..." -loru. :-)

Nyt miehen kainaloon sohvalle... Rentouttavaa keskiviikkoiltaa kaikille pinoon kurkisteleville!

Vierailija
26/54 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mää vaan niin kovast jo ihmettelinkin että mihin oot oikein kadonnut. Kiva oli lukea kuulumisianne. :-)

Vierailija
27/54 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kiltti laitat sen hus:n unikoulu-ohjeen linkin. nyt pomppas nämä yövalvomiset ihan tosissaan, jollei saada ite koulutettua niin sitten menee muualle kouluun. Mutta tämmöstä meinikiä ei meidän psyyke enää kestä..nyt ei jaksa enempää, valvottu melkein koko yö, samoin kuin 4 edellistä

Vierailija
28/54 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin päivään päässyt koneelle, ja oli niiiin kiva lueskella kuulumisia. Ovat nämä meidän kohta vuoden vanhat viikarit jo aika epelitä koko sakki!

Nyt ei millään pysty muistaan mitä kaikkea piti kaikille kommentoida. Joten tasapuolisesti voimia kaikille huonojen öiden kanssa painiville & aikaisille heräilijöille ja lisää iloja kaikille hymyhuulille, tanssijoille, silmäniskijöille ja leikkijöille!

Ulkoilusta piti minunkin kommentoida. Nooa on viihtynyt tosi hyvin vaunulenkeillä, mutta nyt on yhtäkkiä tullut stoppi. Liekö halu liikkua itse vai paksut kamppeet vai mikä, mutta nyt ei koiraparka saa enää pitkiä lenkkejä päivisin. Keinu ja liukumäki on meillä ihan pop, mutta nyt olivat kaupunginmiehet vieneet keinut jo talven tieltä, niin ei niillä voi enää leikkiä:( Pitäs vaan löytää joku leikkipuisto jossa kävis paljon väkeä, tuossa meidän lähipuistossa ei käy oiekasti ketään, niin eihän siellä jaksa olla äiti eikä poika.

Nooa on oppinut nyt seisomaan ja vahingossa saattaa ottaa muutaman askeleen - ja pyllähtää samantien. Ihana katella tuota kehitystä... Niinkus hyvin tiedätte :) Ja hurjaa ajatella, että meillä tuo pieni " vauva" on kesäkuussa ISOveli, mikä ihmeen iso...

p-p

Vierailija
29/54 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee päivätkin ihan sekaisin.

Ulkoiluasiaa edelleen. Meilläkin on nuo hiekkalaatikkohommat jääneet väliin, kun kuulimme naapureiltamme että meidän laatikolla on joku kissa kulkenut tarpeillaan. Uusia hiekkoja ei viitsi enää ennen talvea tilata, eli ensi keväänä sitten jatketaan hiekkahommia. Raittailla paljon liikutaan (en halua kokea siitä huonoa omaatuntoa, koska saan siinä itse reipasta lenkkiä samalla, ehtiihän tuota vielä muutaman vuoden hiekkalaatikon reunalla istuskelemaan). Keinumassa poika käy pihan vauvakeinussa muutaman kerran viikossa, siitä tykkää.

Meillä on ollut kiva viikko. Pojan täti, eli siskoni on meillä kylässä. Poika mielissään kun joku jaksaan niin paljon pelleillä. Itku pääsee aina kun täti menee vessaan. Kiva itellekin kun on päivisin kotona juttuseuraa...

Eilen illalla olin siskoni kanssa elokuvissa ja shoppailemassa (tai siis hän shoppasi 17-vuotiaan innolla ja minä maleksin perässä ja ihmettelin nykynuorten muotia). Mutta kyllä piristi vaikka oma shoppailuni jäi vain pariin vaippapakettiin (Pampersin vaippoja 6e paketti, huippuhalpaa siis)

Kotona poika vietti iltaa iskän kanssa ja olivat heti käyttäneet poissaolono hyödyksi ja livahtaneet kaupoille ostamaan isille uusia harrastuskamoja. Minä kun aina ostosreissuilla yritän toppuutella niiden ostoa ensi vuoden puolelle jolloin en ole enää hoitovapaalla. Kotona poika oli sitten illalla löytänyt paitani, peukku suussa oli vain nuuhkinut sitä ja kontannut se mukanaan. Ei kumminkaan itkenyt, mutta kai sillä oli ikävä ollut. Mulla pääsi itku kun mies kertoi tuosta. hana rakas kullanmuru, äidin ja isin oma ihmepentu=)

Noemako se kertoi Lähivakuutuksen mainoksesta. En kai ole sitä nähnyt, mutta minä olen aika ajoin itkenyt pojan kotoa poismuuttoa jo siitä saakka kun hän oli pariviikkoinen=)

Kengistä! Onko kenelläkään TEPSUN nahkaisia talvikenkiä? Prismassa oli sellaiset ruskeat hintaan 52¿, tekisi mieli käydä ostamassa kun oli niin ihanat ja sopisivat niin hyvin poitsun talvipukuun. Tulen ihan hulluksi tämän kenkäasian kanssa. Nyt on vain pakotettava itsensä ostamaan jotkut kengät ja lopetettava vatvominen, muuten poika kuleksii rippikouluun asti mintunvärisissä toppatöppösissä....

Eipä muuta tällä erää. Lähdemme poitsun ja hänen tätinsä kanssa vielä kaupungille kun poitsu heräilee...

Manna

Vierailija
30/54 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hussin sivut on jotenkin jumissa ja kättärin sivuille ei pääse. Voi hittolainen, ylläri, että ovat jumissa juuri kun apua tarvitaan. Uskon, että aukeavat pian kuitenkin. Käyn myöhemmin tsekkaamassa vielä, josko olisivat saaneet sivut kondikseen.

Näin löysin tietoa unikoulusta. www.katiloopisto.fi. Sitten siellä olevaan hakuun kirjoitin unikoulu. Näin löytyi artikkeleita aiheesta ja tietoa mahdollisesta kättärillä tapahtuvasta unikoulusta. Etsin sulle kuitenkin suoran linkin heti kun aivut aukeaa, väsyneenä ei jaksa penkoa internetin sopukoita.

Noema

Vierailija
31/54 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tänne linkittänyt enkä tiedä toimiiko tämä mutta mulla suosikeissa oli tällainen Husin sivulta napattu juttu vauvan uniongelmista ja apukeinoista. Toivotaan että aukeaa ja että on apua.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649

Tai siis eihän se nyt aukea kun ei toimi noi sivut ollenkaan mutta sitten kun toimii niin toi on varmastikin se linkki.

Tiituliitu

Vierailija
32/54 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapettaa ku ei vaa kertakaikkiaan jaksa iltasin tulla tähän istumaan ja teitä muistelemaan :( Tai siis lukee jaksan paljonki mut sitte loppuu puhti :( Nyt jos vähän sais aikaseks...

Kyllä mää teiän juttuja taas luin, mut koitappa saada tähä laholatvaa jotai muistii, ei onnaa! Eli sekametelihöpöhöpöä tulossa, ohittakaa ihan rohkeesti vaa jollei jaksa lukee :)

Unikoulusta oli jotai...

Mun mies piti sellasen meiän pojalle. Musta ei siihen ollu ku annan nii helpost periks. Onneks on ihana mies ja isi, sillä nyt poika nukahtaa iltaisin itsekseen omaan sänkyynsä :) MAHTAVAA!! Ja jollei hänt satu väsyttää, ni makoilee ja höpöttelee siellä sitte nii kaua että uni tulee.

Juu, Miro on kävelly jo kuukauden päivät ja nyt alkaa jo hahmottamaan ton kengillä kävelynkin... ulkona siis. Kumpparit painaa enemmän, mut kuomilla menee jo sujuvasti vaikka ois kumpareista maastoo. Hassun näköstä ku tuollane mini-ihme menee nii lujaa! ONNEA MYÖS KÄVELEMÄÄN OPPINEILLE! (ylläri: en muista kuka semmosta höpötti :( )

Mannako se oli suruinen ku laps hoitoo joutuu?! Ainaki jossai vaihees oli siitä juttua... Nii piti sanoa, että kyl eka päivänä saattaa miettii kovastikkin sitä lapsen pärjäämistä. Mutta, mä olin nii innoissani ainaki ku tapahtuu jotai erilaista itelle välillä (ku koton olemist) et keskittyminen meni vahingossa työn puolelle. Tottakai pienokainen palaa mielee vähän välii, mut nii kai häne pitäiski ;) Älä huoli, kaikki menee hyvin. Sekä lapsella että sulla. Molemmat ootte virkusempii ja jaksatte toisianne paremmin ku näkee vähä muitaki naamoi. Mä ainaki vien aamusin jo tosi hyvillä mielin pojan hoitoo koska hän viihtyy siellä tosi hyvin. Kehitys etenee huimaa vauhtia ku näkee toisista mallia. Hoitotäti on tosi mukava ja puhuttelee Miroa aina " pieni kullanmuru" -nimellä. ROHKEUTTA MAMI!!

Mulla kouluu viel huomine ja sitte viikon syysloma... Joululoma mul alkaa jo 27.11. :D Olen ollu nii reipas, ettei oo kurssei suorittamatta enempää, tammikuussa sitte alotan viimisen vuoden. Kyselin sijaispaikkoi vähä joka paikast... pojal kuitenki hoitopaikka josta maksetaa kuitenki.

Pitäkääs siskot peukkuja että viimisen vuoden hakupaperit menee läpi!!! Laitin ne eilen postilootaa, että nyt sitte vaa jännätää!! Toivottavasti pääsen suuntautumaan sinne... emmä muuten tiiä mitä mä sitte tekisin.

Nyt mää lopetan kun ei kerta mitää asiaa oo ja vien turhaa tilaa tämmösillä sekohöpöillä. Mukavaa illanjatkoo ja koitan ehtii taas loppuviikosta!

LAAV: Jonsku (ja pieni tuhisija käytävän toisella puolella, ihku!)

Vierailija
33/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzqulle kovasti peukkuja!!

Mä oon ollut taas tosi laiska kirjoittelee kun on vähän ollu veto pois koko viikon ja menkkojen piti alkaa tänään, ei oo näkyny...

Testiä en tee vasta ku ens viikolla, mutta oireet kyllä nyt viittais tosi vahvasti siihen että meillä ois tärpännyt!!

Mä oon kyl ihan pönttö kun tähän saumaan raskaaks halusin, meillähän on ne hääjuhlat 11.11 ja mun polttarit mahdollisesti ens viikonloppuna...Siinä saakin sitten miettiä selityksiä molempiin bileisiin et miks en juo...Emme haluis nimittäin kertoa kaikille vielä pitkään aikaan jos nyt tärppäs. Mutta mitä sitä jossittelemaan, ens viikolla ollaan viisaampia ellei ne menkat nyt sit ala.

Unikoulusta joku kyseli, meillä kans isäntä on parempi nukuttaja, mä en kestä kuunnella sitä itkua, tosin nykyään jo vähän paremmin. Ollaan odotettu että tyttö on ihan väsy ja sit viedään sänkyyn ja ollaan siinä vieressä kunnes nukahtaa. Tosta täytyy opetella pikku hiljaa pois mut parempi nyt kuitenkin että omaan sänkyynsä nukahtaa.

Lähdetään kohta käymään mun työpaikalla, tarkoitus olis vuoden vaihteessa sinne palata.

Mutta nyt täytyy taas kiitää! Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
34/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ostaneet 80cm? Kävin eilen cittaris ja reimatec mini haalari (ihana ruskea) maksoi 59¿, mielestäni kohtuu hinta :) jos siellä vaan on vielä tänään, niin käyn hakemassa sen pois, sinisiä kyllä oli paljon, mutta ruskeita vaan muutama. Mutta siis, meneekö 80cm koko talven? Mitäs luulette?

Ja vielä jos joku jaksaa vastata, niin minkälaisia kenkiä olette ostaneet ja koko myös? Eli pientä galluppia..

t.yks haalari- ja kenkäviidakossa haahuileva :)

Vierailija
35/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ostettuna talveksi Reiman minitec-haalaari, ruskea jossa edessä valkoisella nallen kasvot ja ihan vähän limeä. Koko 80cm (poika 10kk 75cm), myyjäkin sanoi varmasti menevän koko talven. Ovat aika reilua kokoa. Siis tällainenko on myös Prismassa tuohon hintaan?

Kengät on meilläkin hakusessa (tulen hulluksi kun enh osaa päättää millaiset ostaa). Nyt mietin sellaisia nahkaisia ruskeita Tepsuja Prismasta, maksoivat 52e.

Samoin on meillä hakusessa vielä hanskat ja hattu.

Manna

Vierailija
36/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ollut kirjottelussa pientä taukoa, mutta lukenut kuitenkin olen.

Ollin_äiti: kyllä luulisin et 80cm haalari menee koko talven. Eikö tässä iässä just oo et kasvua ei kauheesti tapahdu. Meillä ainakin molempien poikien kohdalla on näin käynyt.

Tänään pitikin sitten laittaa esikoiselle hoitoon talvikamppeet. Mittari näytti aamulla -7astetta. Piti kyllä kauhistella kun muillla hoitolaisilla oli syksyvaatteet ja kumpparit jalassa. Mitenköhän ne tarkenee..=(

Onnea kaikille plussanneille ja kuumeilijoille. Mulla ei ole vauvakuumetta vaikka sain just tietää et parhaalle kaverille tulee toinen vauva. Ihme kyllä, oon aina sellanen kuumeilija. No, mä oon aatellu et ensin pitää olla vähä aikaa töissä ja sitte voi alkaa aatteleen lisää lapsia.

Onko muuten vielä muita marraskuulaisia joilla ei oo alkanu menkat?Mä imetän vielä 4-5krt päivässä, yöllä en enää. Ihmetyttää kuitenki kun ei oo vielä alkanu.En kuiteskaan niitä kaipaa.

mitähän vielä, niin meillä kävellään. viikon on mennyt jo tosi hienosti kävely. Enää kontataan jos tulee tosi kiire. On niin lutusen näköstä ku tollanen tappi kävelee =)

Hampaita meillä on 4. Lisää ei ole onneksi tulossa. Ne on aina niin kauheen työn takana.

Onko sellasia vielä ketkä ei oo saanu nukkua kokonaisia öitä?Me ollaan semmosia. Veeti ei oo nukkunu vielä yhtään yötä heräämättä. Parhaillaan saattaa herätä vielä 5kertaa, mutta yötissittelyt on siis lopetettu.

1-vuotis kuvauksista on ollu puhetta. me käydään perhekerhon järjestämässä kuvauksessa. Tulee niin kauheen kalliiksi jos studiossa käyttäs. Onnistuu se näinkin =)

Nyt pitänee mennä jatkaan siivousta kun poika nukkuu parvekkeella.

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
37/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmitti kun en ottanutkaan haalaria eilen.. jos sitä ei sitten olekaan tänään, toivon että on. En ole lehdessä nähnyt mainosta, oikein yllätyin. Normaalihinta´on kuitenkin se 85¿.

Meillä meillä! Ei olla nukuttu yhtäkään yötä kokonaan! Yösyömiset loppui kun seinään 30.9.-1.10. yönä, mutta silti meillä herätään joka yö.. vettä pitää juoda ja tuttia laittaa. Poika on tosi levoton nukkuja. Nukutaan perhepedissä, omassa sängyssä ei ollenkaa.

Nyt syöttämään poikaa, joko muut syö itse/harjoittelee?

Vierailija
38/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos linkin antajalle, nyt sivut ainakin aukee, en oo vielä ehtiny perehtyä asiaan. Me ei todellakaan olla nukuttu yhtän kokonaista yötä koko aikana, viime yönä herättiin 15min välein 3 asti mutta syy oli nyt tukkonen nenä. Mutta kertokaa ihmeessä kuinka saatte noi tenavat nukahtamaan sänkyynsä ite. Siis meidän mukulan kun sänkyyn laittaa, olkoon vaikka kuinka väsyny niin taatusti seisomaan punkee, siis ei mitään mahdollisuutta että jäis sinne itekeseen pötköttämään ja höpöttämään, ehei. sitä on pakko kaksin käsin pitää kiinni ja kyljellään jos meinaa että joskus nukahtaa,jos mahalleen antaa mennä niin heti ponkasee pystyyn. jasiksihän en yöt on niin rikkonaisia ku nousee ylös eikä osaa siitä mennä takas nukkumaan, ja aina ton pitää seisomaan päästä. Voi kauhistus 2kk:n päästä alkaa työt ja jos yöt on tämmösiä niin eihän meidän elämästä tuu yhtään mitään....

Vierailija
39/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamatulle Eriittäin Paljon Jaksamisia!!!! Aika hirmuselta kyllä kuulostaa, kun ei saa öitä nukkua.

Perttu nukahtaa pinnikseen itse. On ollu ihan vaavista semmonen.

Ihan toista luokkaa kuinka neiti tättärää.

Sänkyyn peitelläään ja unimobile soimaan. Yleensä nukkuu jossain sängyn nurkassa masulla ja pylly pystyssä. Suloinen näky kertakaikkiaan!!

Sittarin haalarista luulisin kyllä ettei ole samainen reiman haalari, jonka manna oli ostanut. Ainakaan ei paikallisessa liikkessä. Voin olla kyllä ihan hakoteilläkin. =)

Hurjalta kuulosti 7 asteen pakkanen! Täällä vasta -1, mutta ihan on kylmä ja ihan viima tuuli oli. Ja kuulun luultavasti siihen ryhmään, joka pukee varman päälle ettei vaan vilu iske =)

Koulun pihallakin olen lapsosia katellu kuinka vähän niillä on välkkätunneilla ollut. Hui!

Jonskulille peukkuja pidellään =)

Mihinkäs meinasit erikoistua? Oliko ensihoitoon liittyvää???? Vai keksinkö omiani? =)

Jokos joulua olette mietiskelleet? =) Olen oikein syys ja joulutyyppi =)

En siittä hirmuisestä kimallehäslingistä pidä, mikä alkaa jo kohta kaupoissa, vaan siemmosta ihanasta jouluntunnelmasta =) kynttilöistä, joululauluista, suklaasta, askartelusta, huolella valituista lahjoista... =) Voi se on kohta!!! =)

Mukavaa viikonloppua taaperoille ja muulle poppoolle =)

Hilda, joka jo niin odottaa joulua =)

Vierailija
40/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut koleaa tänään, nollan tietämillä mittari täällä Tampereella. Jesselläkin on ollut nenu ihan punaisena ulkosalla ollessa. Ja vaatteita päälle oon minäkin parhaani mukaan topannut. :-)

Tamatulle myös täältä paljon jaksamista! Tosi rankalle kuulostaa kyllä tuollaiset yöt, huh sentään. Hankala kyllä antaa vinkkejä siihen miten lapsosen saisi nukahtamaan itsekseen sänkyyn, ovat niin yksilöitä nuo pikkuiset. Luulen että meillä auttaa tarkat iltarutiinit siihen että Jesse jää niin kiltisti omaan sänkyynsä iltaisin. Seitsemältä puuro ja maito, sitten potalla istumiset ja ilmakylvyt, hampaiden pesu, kylpy, rasvaukset, iltalaulut, halit, pusut, hyvänyöntoivotukset, poika sänkyyn, tutti suuhun, riepu kainaloon ja peitto päälle. Saattaa jonkin aikaa siellä pyöriä ja etsiä hyvää nukahtamisasentoa, mutta itse voi ottaa kyllä yleensä hyvinkin rennosti klo 20 lähtien.

Jonskulle peukkuja!!! :-)

CalZal: Tulethan sitten ensi viikolla kertomaan mitä testi näytti? Hui miten jänskää...

Ollin_äiti: Meillä talvihaalari kokoa 80cm, talvikengät pitäisi löytää kiiruusti. Veikkaan että koko tulee olemaan 21.

Jesse on saanut harjoitella itse syömistä muutaman kerran kun on osoittanut siihen halukkuutensa. Käden liikettä ollaan kyllä hieman avitettu, vois olla sapuskat muuten lattialla. Idean hoksaa kyllä jo hienosti. Lusikka menee nätisti lautaselle ja sen jälkeen suuhun. Lusikka vaan ei välttämättä ole aina ihan oikein päin kädessä. :-)

Marrasmamma: Täällä yksi jolla ei ole vielä menkkoja näkynyt. Ja mä oon sentään lopettanut imettämisenkin jo neljä kuukautta sitten. Oon kyllä aina ollut vähän tällainen hormonihäiriöinen tapaus, joten ei kai ihme että kierto on heti kättelyssä sekaisin. Vuoden loppuun ajattelin odotella, sitten pakko mennä gynelle jos ei mitään tapahdu. Sulla ei varmasti mitään hätää vielä kun imetät noinkin monta kertaa päivässä.

Hilda: Joulua en ole kyllä vielä ehtinyt mietiskellä vaikka joulusta kovasti pidänkin. Nimenomaan myös siitä tunnelmapuolesta. Ja hyvästä ruoasta. ;-) Jos ne 1v-synttärit ensin juhlis ja sitten suuntais ajatukset joulun viettoon. :-)

Viikonlopuntoivotukset myös täältä!